Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nabíjecí stanici v Česku. Dosáhli jsme 151 kW

1
Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nabíjecí stanici v Česku. Dosáhli jsme 151 kW
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Koncem minulého týdne společnost E.ON oficiálně spustila nabíjecí stanici s výkonem 175 kW
  • Vyrazili jsme ji vyzkoušet s naším redakčním elektromobilem Audi e-tron

E.ON v pátek narychlo zprovoznil dosud nejrychlejší českou nabíjecí stanici a my jsme ji hned vyzkoušeli. Stojí v rámci již existujícího nabíjecího hubu E.ONu u Humpolce u dálnice D1 a nabídne nabíjecí výkon až 175 kW. Osazena je dvěma kabely s konektory CCS a ChaDeMo, rychle se tedy mohou nabíjet všechny typy elektromobilů. Nabíjení je zpoplatněno částkou 6 Kč za kWh, což znamená dvojnásobek oproti běžným rychlonabíjecím stanicím s výkonem 50 kW, které jsou ve stejné lokalitě umístěny také. Novou nabíječku dodala rovněž společnost ABB, která E.ONu dodává i stávající 50kW rychlonabíječky. Nabíječka je projektována jako modulární, takže v blízké budoucnosti může nabídnout výkon až 350 kW.

Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nabíjecí stanici v Česku

Dosáhli jsme nabíjecího výkonu 151 kW

A jaké jsou naše poznatky při testování stanice? Vyzkoušeli jsme ji s Audi e-tron, které umí využít výkon až 150 kW a mezi elektromobily je unikátní tím, že vysoký nabíjecí výkon dokáže držet až do relativně vysokého procenta nabití. Ke stanici jsme přijeli s úrovní nabití jen 10 % a zajímalo nás, za jak dlouho se auto nabilo do 80 % a do 100 % Podívejte se na naše souhrnné video, jak nabíjení probíhá.

TIP: objevte nové nabíjecí stanice v naší mapě nabíjecích stanic

Základní poznatky:

  • Dosáhli jsme nabíjecího výkonu 151 kW
  • Nabití z 10 na 80 % trvá pouhých 24 minut
  • Plné nabití z 10 na 100 % trvalo 38 minut a za tuto dobu jsme nabili 77,6 kWh a zaplatili 465,84 Kč

Úvodní komunikace s autem před zahájením stanice je poměrně dlouhá, trvá asi minutu, na druhou stranu v případě Tesly Model 3 je výrazně rychlejší. Stanice je hned po spuštění nabíjení výrazně hlučnější než běžné stanice. Úvodní nabíjecí výkon činil 138 kW a postupně stoupal až na 151 kW, který byl dosažen při 68 %. Poté výkon postupně mírně klesal. Při 80 % nabití si však e-tron stále držel vysoký výkon 115 kW a díky tomu trvalo nabíjení z 10 % na 80 % pouze 24 minut. Při 90 % pak činil nabíjecí výkon 80 kW a dokončení nabíjení proběhlo za 38 minut s výkonem 42 kW.

Ultra-rychlých stanic letos v Česku vyroste hned několik

Vzhledem k vyšší ceně a faktu, že ultra-rychlé nabíjení není pro baterie ideální disciplínou, dává na této stanici velký smysl nabíjet při delších cestách, kdy je potřeba rychle nabít několik set kilometrů a za 10 až 20 minut pokračovat dále. Je dobře, že už v letošním roce se takových ultra-rychlých stanic chystá celá řada. Svou druhou takovou stanici vybuduje E.ONu do konce roku na benzínové pumpě MOL v Rozvadově, na další dvě se pak mohou těšit elektromobilisté na Moravě.

Nezahálí ani další poskytovatelé. Dvě stanice se 150 kW postaví u Prahy PRE, jednu ČEZ u své centrály v Praze a u Berouna vyroste první nabíjecí místo sítě Ionity, kde bude nabíjecí výkon až 350 kW.

Audi e-tron (test)

Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm
Baterie95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km
Cena od2 122 900 Kč
Diskuze ke článku
Škopková
Mít baterie ve "vašem" audi ručičky, tak vás propleskne jak smrada z 1.C.... (za těch 150kW)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze