Za jak dlouho se skutečně nabije Lynk & Co 2?
test

Za jak dlouho se skutečně nabije Lynk & Co 2?

Test nabíjení - doplněno o video
4

Lynk & Co 2 je další čínská novinka, která se rozhodla pro Evropu. Je výhradně elektrická a v nejvyšší výbavě nestojí ani milion korun. Jak je na tom ale vůz s nabíjením? Výrobce slibuje výkon až 150 kW, a tak se nyní dozvíte, zda je to skutečně pravda.

Kompaktní crossover je dlouhý 4,5 m a zatím je dostupný s pohonem zadní nápravy. Tato verze disponuje výkonem 272 koní, dojezdem 445 km a v testované vyšší výbavě More jsou standardem 20" disky kol. Následující test ale ukáže, za jak rychle dokáže Lynk & Co 2 doplnit energii na cestách. I když většina nabíjení probíhá pomalu doma, v zaměstnání či na jiných AC nabíjecích stanicích, občas se rychlé nabití může hodit.

Technické parametry Lynk & Co 02 RWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 460 × 1 845 × 1 573 mm, 1 820 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon200 kW, 272 koní, točivý moment: 323 Nm
Baterie69 kWh (66 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 435 km
Cena od899 995 Kč

Pro rychlonabíjení je vůz vybaven pouze průměrnou technikou. Vůz totiž disponuje 400V architekturou a jeho baterie má využitelnou kapacitu 66 kWh. Na rychlonabíjecích stanicích se umí nabíjet výkonem 150 kW, ovšem jak ukázal test, této hranice není úplně snadné dosáhnout. Jaká je tedy realita? Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 21,2 kWh na 100 km, stejně jako kombinovanou 18,8 kWh na 100 km, kterou jsme naměřili na našem okruhu spotřeby. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba nižší, poměr nabitých kilometrů za daný počet minut by byl ještě o poznání vyšší.

Nabíjíme nový Lynk & Co 02. Jak to trvá dlouho?

K nabíjecí stanici jsme dorazili s 13 % po předchozí 90 km dlouhé jízdě po dálnici a okreskách. Baterie byla patřičně předehřátá, za což mohlo zadání cíle do navigace a lehce sportovnější styl jízdy. Po zapojení se auto začalo nabíjet výkonem 120 kW. Při 18 % se pak výkon vyšplhal na 134 kW a ve 22 % jsme viděli na nabíjecí stanici číslovku 122 kW. Během celého nabíjení se nabíjecí výkon skokově střídal, ale nikdy nevyskočil na slibovaných 150 kW. Venkovní teplota během testu přitom dosahovala 17 °C, takže podmínky pro baterii byly příznivé. Ve 27 % se výkon opět dostal „vysoko“ a stanice ukazovala 135 kW. Při nabití baterie na 41 % se nabíjecí výkon opět změnil a klesl na 121 kW. Na 50 % kapacity baterie se vůz nabil za 12 minut a v tu chvíli nabíjecí výkon dosahoval hodně průměrných 100 kW.

Z 13 % do Délka nabíjení Nabíjecí výkon Nabito Dálniční dojezd (km) Kombinovaný dojezd (km)
16 % 1 minuta 133 kW 2,6 kWh 49 56
20 % 2 minuty 135 kW 5 kWh 62 70
25 % 4 minut 134 kW 8 kWh 78 88
30 % 5 minut 121 kW 11,2 kWh 93 105
40 % 8 minut 121 kW 18 kWh 124 140
50 % 12 minut 100 kW 24,4 kWh 156 175
60 % 16 minut 80 kW 31,3 kWh 186 211
70 % 22 minut 74 kW 38,4 kWh 218 246
80 % 28 minut 63 kW 45,8 kWh 249 281
85 % 33 minut 46 kW 49,3 kWh 264 298

Ze 13 % na 50 % zvládl Lynk & Co 2 nabít 24,5 kWh energie. Dané nabití by stačilo na 156 kilometrů dálničního dojezdu.

Při 60 % se vůz nabíjel výkonem 80 kW a doplněno bylo v tu chvíli 31,7 kWh. Na tuto hranici se přitom dostáváme za necelých 17 minut. Hodnoty 80 % jsme dosáhli za necelých 29 minut, přičemž v ten okamžik se vůz nabíjel výkonem 63 kW a doplněno bylo 45,8 kWh. S 80 % ujede testovaný vůz 249 km v dálničním a 281 km v kombinovaném režimu. Lynk & Co 2 jsme odpojili při 85 % baterie, kdy bylo další nabíjení velmi zdlouhavé a nabíjecí výkon se držel na hranici 45 kW.

Celkem jsme nabili 49,34 kWh a na 85 % jsme se dostali za 33 minut a 19 sekund. Nabití do 100 % pak doporučujeme jen v případě, že vůz nabíjíte doma přes noc, případně se chystáte na 300 km dlouhou trasu, která vede z velké části po dálnicích.

Foto: fdrive.cz

Diskuze ke článku
Roman P
Roman P
Tak tohle je přesně nabíjecí křivka na mém předfacelift eSku se 100kWh baterkou... jen mě to teda logicky trvá déle, protože kapacita je vyšší.
Dini Dini
Dini Dini
Takže nějakých 35minut celkem každých 250km, jestli to čtu dobře... tohle bude spíš na AC doma...
Tomáš Glaser
Tomáš Glaser
V celku zajímavý článek, ale... jednou je dojez 445 km, pak v tabulce je dojezd 435 km a nakonec jednoduchým vydělením "využitelné" kapacity baterie (66kWh) a deklarovanou kombinovanou spotřebou v tabulce 17,1 kWh/100km se dostávám na hodnotu dojezdu 385 km, ale v zápětí vidím další kombinovanou spotřebu 18,8 kWh/100km a dostáváme se na hodnotu dojezdu 351 km. To už je více jak 100 km rozdíl, jen v parametrech :-)
Chápu, že článek je o nabíjení, ale v tomhle "nepořádku" v číslech je spíše lepší nic nepočítat, protože důvěryhodnost klesá úměrně s udávanými parametry. Je také dobré zmínit, jestli "dobíječka" uměla ten správný výkon :-) (snad jo...)

No a jestli správně chápu parametr "Dálníční dojezd" kde je vypočítaný dojez podle vaší spotřeby 21,2 kWh/100km - tedy dojezd 311km, tak ten zakazuje jet pod 100 km/h? Nebo pod 110 km/h? Nebo pod 130 km/h? Nebo dokonce po novu udržet 150 km/h. Nevím jak vy a Lynk, ale já jezdím po dálnici ustálenou rychlostí s tempomatem na 120 km/h (víc v ČR nemá smysl) a vejdu se v pohodě se spotřebou pod 17,0 kWh což mi dává dojezd přes 423 km (s 11 let starým BEV model S85 naj.400tis km).

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze