Kompaktní crossover je dlouhý 4,5 m a zatím je dostupný s pohonem zadní nápravy. Tato verze disponuje výkonem 272 koní, dojezdem 445 km a v testované vyšší výbavě More jsou standardem 20" disky kol. Následující test ale ukáže, za jak rychle dokáže Lynk & Co 2 doplnit energii na cestách. I když většina nabíjení probíhá pomalu doma, v zaměstnání či na jiných AC nabíjecích stanicích, občas se rychlé nabití může hodit.
Technické parametry Lynk & Co 02 RWD
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 460 × 1 845 × 1 573 mm, 1 820 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 200 kW, 272 koní, točivý moment: 323 Nm |
| Baterie | 69 kWh (66 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 435 km |
| Cena od | 899 995 Kč |
Pro rychlonabíjení je vůz vybaven pouze průměrnou technikou. Vůz totiž disponuje 400V architekturou a jeho baterie má využitelnou kapacitu 66 kWh. Na rychlonabíjecích stanicích se umí nabíjet výkonem 150 kW, ovšem jak ukázal test, této hranice není úplně snadné dosáhnout. Jaká je tedy realita? Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 21,2 kWh na 100 km, stejně jako kombinovanou 18,8 kWh na 100 km, kterou jsme naměřili na našem okruhu spotřeby. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba nižší, poměr nabitých kilometrů za daný počet minut by byl ještě o poznání vyšší.
Nabíjíme nový Lynk & Co 02. Jak to trvá dlouho?
K nabíjecí stanici jsme dorazili s 13 % po předchozí 90 km dlouhé jízdě po dálnici a okreskách. Baterie byla patřičně předehřátá, za což mohlo zadání cíle do navigace a lehce sportovnější styl jízdy. Po zapojení se auto začalo nabíjet výkonem 120 kW. Při 18 % se pak výkon vyšplhal na 134 kW a ve 22 % jsme viděli na nabíjecí stanici číslovku 122 kW. Během celého nabíjení se nabíjecí výkon skokově střídal, ale nikdy nevyskočil na slibovaných 150 kW. Venkovní teplota během testu přitom dosahovala 17 °C, takže podmínky pro baterii byly příznivé. Ve 27 % se výkon opět dostal „vysoko“ a stanice ukazovala 135 kW. Při nabití baterie na 41 % se nabíjecí výkon opět změnil a klesl na 121 kW. Na 50 % kapacity baterie se vůz nabil za 12 minut a v tu chvíli nabíjecí výkon dosahoval hodně průměrných 100 kW.
| Z 13 % do | Délka nabíjení | Nabíjecí výkon | Nabito | Dálniční dojezd (km) | Kombinovaný dojezd (km) |
|---|---|---|---|---|---|
| 16 % | 1 minuta | 133 kW | 2,6 kWh | 49 | 56 |
| 20 % | 2 minuty | 135 kW | 5 kWh | 62 | 70 |
| 25 % | 4 minut | 134 kW | 8 kWh | 78 | 88 |
| 30 % | 5 minut | 121 kW | 11,2 kWh | 93 | 105 |
| 40 % | 8 minut | 121 kW | 18 kWh | 124 | 140 |
| 50 % | 12 minut | 100 kW | 24,4 kWh | 156 | 175 |
| 60 % | 16 minut | 80 kW | 31,3 kWh | 186 | 211 |
| 70 % | 22 minut | 74 kW | 38,4 kWh | 218 | 246 |
| 80 % | 28 minut | 63 kW | 45,8 kWh | 249 | 281 |
| 85 % | 33 minut | 46 kW | 49,3 kWh | 264 | 298 |
Ze 13 % na 50 % zvládl Lynk & Co 2 nabít 24,5 kWh energie. Dané nabití by stačilo na 156 kilometrů dálničního dojezdu.
Při 60 % se vůz nabíjel výkonem 80 kW a doplněno bylo v tu chvíli 31,7 kWh. Na tuto hranici se přitom dostáváme za necelých 17 minut. Hodnoty 80 % jsme dosáhli za necelých 29 minut, přičemž v ten okamžik se vůz nabíjel výkonem 63 kW a doplněno bylo 45,8 kWh. S 80 % ujede testovaný vůz 249 km v dálničním a 281 km v kombinovaném režimu. Lynk & Co 2 jsme odpojili při 85 % baterie, kdy bylo další nabíjení velmi zdlouhavé a nabíjecí výkon se držel na hranici 45 kW.
Celkem jsme nabili 49,34 kWh a na 85 % jsme se dostali za 33 minut a 19 sekund. Nabití do 100 % pak doporučujeme jen v případě, že vůz nabíjíte doma přes noc, případně se chystáte na 300 km dlouhou trasu, která vede z velké části po dálnicích.
Foto: fdrive.cz

Chápu, že článek je o nabíjení, ale v tomhle "nepořádku" v číslech je spíše lepší nic nepočítat, protože důvěryhodnost klesá úměrně s udávanými parametry. Je také dobré zmínit, jestli "dobíječka" uměla ten správný výkon :-) (snad jo...)
No a jestli správně chápu parametr "Dálníční dojezd" kde je vypočítaný dojez podle vaší spotřeby 21,2 kWh/100km - tedy dojezd 311km, tak ten zakazuje jet pod 100 km/h? Nebo pod 110 km/h? Nebo pod 130 km/h? Nebo dokonce po novu udržet 150 km/h. Nevím jak vy a Lynk, ale já jezdím po dálnici ustálenou rychlostí s tempomatem na 120 km/h (víc v ČR nemá smysl) a vejdu se v pohodě se spotřebou pod 17,0 kWh což mi dává dojezd přes 423 km (s 11 let starým BEV model S85 naj.400tis km).