Registrovaní u E.ONu zaplatí za ultrarychlé nabíjení stejně jako za rychlé

3
Registrovaní u E.ONu zaplatí za ultrarychlé nabíjení stejně jako za rychlé
Fotografie: E.ON Drive
  • Od 1. dubna se snižuje cena za ultrarychlé dobíjení registrovaným uživatelům
  • Dochází ke sjednocení tarifu pro ultrarychlé a rychlé dobíjení
  • Registrovaný zákazník nově zaplatí 12,5 Kč/kWh

Společnost E.ON oznámila významnou změnu ve svém ceníku, která začne platit od 1. dubna 2024. Společnost sjednotí ceny za rychlé a ultrarychlé dobíjení pro registrované uživatele. Tento krok přichází při příležitosti pátého výročí fungování systému E.ON Drive v zemi. Změna znamená, že cena za ultrarychlé dobíjení klesá z původních 17 Kč/kWh na 12,5 Kč/kWh včetně DPH. To představuje úsporu 4,5 Kč za každou kWh. Snížení cen za dobíjení vysvětluje následovně Jakub Kott, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie: „Když jsme před pěti lety službu E.ON Drive spouštěli, dali jsme si za cíl služby pro elektromobilisty neustále posouvat, zjednodušovat a celkově elektromobilitu co nejvíce zpřístupňovat. Naši klienti mohou využívat s jednou kartou stále se rozšiřující roaming a dobíjet u více než 80 000 bodů napříč Evropou, mají k dispozici přehlednou aplikaci a aktuálně jim chceme dát i možnost co nejvíce využívat a vyzkoušet výhody ultrarychlého dobíjení, které je v rámci veřejných dobíjecích sítí trendem. Právě páté výročí spuštění systému E.ON Drive, který už má téměř 9 000 registrovaných zákazníků, nám přijde jako vhodná příležitost jim tuto možnost zpřístupnit za výhodných podmínek. Naši zákazníci tak budou nově dobíjet na ultrarychlých dobíječkách E.ON Drive za cenu rychlého dobíjení.

Pro registrované uživatele budou nově existovat jen dvě tarifní pásma, tedy cena 8 Kč za kWh pro AC dobíjení a sjednocená cena 12,5 Kč za kWh pro dobíjení na rychlých (DC) a ultrarychlých (UFC) dobíječkách. Toto opatření by mělo zjednodušit orientaci v cenících a zároveň poskytnout výhodnější podmínky pro využívání ultrarychlého dobíjení. Změna se však netýká pouze registrovaných zákazníků. I neregistrovaní pocítí od 1. dubna pokles cen, kdy cena za UFC dobíjení klesne z 19 Kč na 17,8 Kč za kWh. Cena za AC a DC dobíjení u neregistrovaných zákazníků zůstane zachována. Ze sjednocení tarifů za DC a UFC dobíjení pro registrované zákazníky jsou patrné výhody, které si ukážeme na konkrétním příkladu. Pokud má řidič elektromobil s 80kWh baterií, která je nabita na 10 % a rozhodne se ji dobít na 80 %, může zvolit mezi dvěma typy dobíjecích stanic. U DC stanice s výkonem 50 kW se baterie dobije za 67 minut a celková cena dobíjení bude 714 Kč, z čehož 700 Kč pokrývá energii a 14 Kč jsou poplatky za překročení bezplatných 60 minut o 7 minut, kdy každá navíc stojí dvojnásobek. Na druhou stranu, využitím UFC stanice s výkonem 90 kW se doba dobíjení zkrátí na 37 minut, což ušetří 30 minut, ale stojí to 952 Kč. Od 1. dubna si však řidiči vybírající UFC stanici udrží úsporu 30 minut a navíc ušetří 238 Kč oproti dřívějším tarifům za dobíjenou energii.

E.ON Drive se soustředí na rozvoj sítě ultrarychlých dobíjecích stanic s cílem posilovat stávající lokality a modernizovat jejich hardware. V plánu je také vybudovat více dobíjecích hubů s ultrarychlými dobíjecími stanicemi. V současné je v síti E.ON drive v provozu celkově 520 veřejných dobíjecích stanic, z toho 30 je ultrarychlých. E.ON bude nadále posilovat svou síť podél klíčových dopravních tras v České republice. V první polovině roku už začaly nebo začnou stavební práce v Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Brně, Praze a Olomouci. Další místa budou následovat v průběhu roku. Ve všech lokalitách budou instalovány stanice o výkonech 300 kW a více s možností platby pomocí platebního terminálu. Rozvoj dobíjecí sítě a další strategické plány komentuje jednatel společnosti E.ON Drive Infrastructure Martin Klíma slovy: „V tomto roce máme v plánu dál rozšiřovat a modernizovat naši dobíjecí síť a zařazovat do ní především stanice s vyššími výkony, které jsou aktuálně trendem. Vedle nově budovaných lokalit se tak na vylepšení mohou těšit naši zákazníci i u těch stávajících a zavedených. Ještě více se chceme v tomto roce zaměřit také na kvalitu dobíjecích míst. Zlepšit například přístupnost stanic, instalovat více platebních terminálů a další prvky.

Diskuze ke článku
Tomáš Veselý
Tomáš Veselý
Palec nahoru za tento přístup, který je v ostrém kontrastu s přístupem ČEZu, jak jsme si mohli přečíst včera v rozhovoru s panem ředitelem.
dav.72@seznam.cz
dav.72@seznam.cz
Jo, sleva to asi je, ale 12.5 kč za 1kWh???
Většina EV jezdí něco přez 20kWh na 100km a to musí jet slušne, takže, ne jen, že rychlonabiječky niči baterií, ale jsou i drahé. 250kč na 100km jezdi i moje Zafira děti 2.0 a to jezdim dost rychle a nešetřím ji. Většina TDI to zvládá levněji a mají za 2min natankováno. A to jsem fanda EV.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze