Elektromobilita a elektromobily se pomalu, ale jistě stávají součástí našich životů, avšak odpůrci často argumentují nabíjecí dobou a dojezdem. Veškeré námitky a obavy by se v budoucnu mohly rozplynout s příchodem bezdrátového dobíjení za jízdy. Přelom ve vývoji by mohl podle Motor Authority udělat nový patent společnosti Ford s názvem „Roadway Charging Coil Alignment and Monitoring“ (Vyrovnání a monitorování nabíjecích cívek na vozovce), jenž Úřad Spojených států pro patenty a ochranné známky (USPTO) zveřejnil 20. července 2023 a který byl původně podán 20. ledna 2022.
Cílem patentu je zdokonalit systém bezdrátového dobíjení za jízdy založený na magnetické indukci. Primární cívka je v asfaltu a sekundární ve vozidle. Dobití vozidla za jízdy bylo demonstrováno již v roce 2017 automobilkou Renault ve spolupráci se společností Qualcomm, která pak své patenty prodala firmě WiTricity. Tehdy se jim podařilo dobít upravenou dodávku Renault Kangoo Z.E. v rychlosti do 100 km/h výkonem až 20 kW. Další úspěšný pokus dobíjení za jízdy byl proveden v roce 2020 s tahačem na krátkém úseku komunikace ve Švédsku.
Podle Fordu je důležité, aby se při dobíjení vozidla držela trajektorie vozidla tak, aby nevybočovalo z linie, kde jsou umístěné dobíjecí cívky. Dále je důležité, aby se mezi vozovkou a automobilem nevyskytovaly žádné kovové předměty. Dochází tak k přerušení/zeslabení přenášené energie, čemuž by šlo zabránit použitím kamer. Řidič by pak mohl být na přerušení nabíjení upozorněn zvukovým signálem nebo blikáním kontrolek. Ford také navrhuje použít ve vozech radary, které by přesně zaměřily polohu nabíjecích cívek, a tak zaručily, aby cívky byly přesně nad sebou. Vybudování takovéto infrastruktury znamená vysoké náklady a záleželo by, na jakých komunikacích bude tento systém vybudován. Finanční stránkou tykající se infrastruktury se Ford nezabýval.