Na východním pobřeží USA začala příprava na přeměnu dálnice Interstate 95 (I-95) na koridor pro středně těžké a těžké nákladní automobily, jak informuje electrek.co. Dálnice I-95 patří k nejvytíženějším dálnicím v USA. Vede přes 15 států od US Route 1 v Miami na Floridě až na sever k hraničnímu přechodu Houlton-Woodstock mezi Maine a kanadskou provincií New Brunswick. Celková délka dálnice I-95 je 3 096 km. Projekt přeměny I-95 v moderní elektrifikovanou dálnici řeší nezisková organizace CALSTART zabývající se čistou dopravou a energetická společnost National Grid. Projekt je finančně podpořen ze strany Ministerstva energetiky USA grantem ve výši 1,2 milionu amerických dolarů. Obě společnosti mají za úkol položit základy k přeměně dálnice I-95 na nákladní koridor s nulovými emisemi.
Společnosti CALSTART a National Grid vypracují prognózy poptávky v horizontu 20 let a podle toho určí, jaké lokality budou připadat v úvahu pro umístění dobíjecích stanic či případně jací stakeholdeři budou k projektu přizváni. Nebudou opomenuty ani návrhy technologií vhodných pro elektrifikaci nejdelší severojižní mezistátní dálnice v USA. CALSTART se zaměří na dopravní tepnu I-95 mezi Georgií a New Jersey a National Grid obrátí svou pozornost na koridor I-95 mezi New Jersey a Maine. Společnost National Grid se zaměří také na další koridory pro těžkou nákladní dopravu na severovýchodě, jako je I-90 a přístavy v New Yorku a New Jersey.
Obě společnosti se budou projektu intenzivně věnovat po dobu dvou let. Během této doby se zpracuje pro každý z 15 států, jimiž dálnice I-95 prochází, samostatná část projektu specifikující konkrétní požadavky na dobíjecí infrastrukturu odpovídající veřejné službě, místním podnikům a místním oblastem. Samozřejmostí bude zapracování podnětů od provozovatelů vozových parků a z dalších odvětví souvisejících s dobíjením elektrických vozidel. Bart Franey, viceprezident společnosti National Grid pro rozvoj čisté energie v New Yorku, uvedl, že projekty financované Ministerstvem energetiky USA pomohou spojit ty správné stakeholdery dohromady, a jasně tak vytyčit správný směr elektrifikace koridoru I-95. John Boesel, prezident a generální ředitel společnosti CALSTART, k tomu dodal, že úspěšná realizace projektu elektrifikace koridoru I-95 ukončí neopodstatněné obavy odpůrců bezemisního provozu a ukáže, že tato technologie je pro všechny ekonomicky proveditelná a přínosná.