Projekt Wireless Charging of Electric Taxis (WiCET) čerstvě vstoupil do praktické fáze, v níž se budou elektrické a hybridní taxíky alternativně nabíjet indukčními podložkami. Systém vyvinula univerzita v Coventry ve spolupráci s taxikáři, jichž se vývojáři ptali, co opravdu potřebují. Proto vznikl systém velice pohodlný především pro samotné řidiče. S dodatečně upravenými elektrickými či elektrifikovanými drožkami dorazí na stanoviště, zastaví nad podložkou značky Lumen Freedom a k aktivaci nabíjení nemusejí vůbec opouštět vozidlo. Vše se totiž děje prostřednictvím dotykového displeje ve vozidle.
Systém pracuje s 90% účinností a vozidla nabíjí výkonem 10 kW. Umístěn byl na stanovišti u vlakového nádraží v Nottinghamu a obslouží současně až pět vozidel. Za tím účelem bylo upraveno celkem devět typických černých taxíků. Čtyři čisté elektromobily Nissan Dynamo (obdoba Nissanu EV200 Evalia) a pět novodobých interpretací legendárních hackneys značky LEVC TX s bateriovým pohonem a prodlužovačem dojezdu. Cílem projektu je nabídnout smysluplnou alternativu pro elektrické taxíky, které přijdou na řadu od roku 2030, kdy Velká Británie plánuje zákaz prodeje konvenčních spalovacích automobilů.
Jednoho dne bude takova podlozka na kazdem parkovacim miste na kazdem sidlisti. Pres bluetoth se to domluvi s autem, takze vetsina beznych lidi, kteri nejezdi na dovolene autem nebude muset nikdy na zadnou pumpu ani nabijecku. Proste jen zaparkuji, pujdou domu a rano nastoupi do nabiteho vyhrateho auta.
Pokud pak nezacnou davat vyrobci do aut kurvitka nebudou muset temer nikdy ani do servisu.
To bude konecne mobilita budoucnosti kdy nebude clovek otrokem sveho auta.