Volvo začalo s vybranými partnery testovat technologii bezdrátového nabíjení

1
Volvo začalo s vybranými partnery testovat technologii bezdrátového nabíjení
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Hlavní roli bude hrát nabíjecí deska a příjímací jednotka vozu XC40 Recharge
  • Výkon bezdrátové nabíječky má činit 40 kW
  • Volvo na tomto projektu spolupracuje s celou řadou firem

Švédské Volvo začalo testovat ve spolupráci s vybranými partnery v reálném městském prostředí novou technologii bezdrátového nabíjení, přičemž vyhodnocuje její potenciál pro budoucí elektrická vozidla. V průběhu tří let bude společnost Cabonline, jež je největším provozovatelem taxislužby v severských zemích, využívat malou flotilu plně elektrických vozů Volvo XC40 Recharge. Tyto taxíky budou dobíjeny prostřednictvím stanic pro bezdrátové nabíjení postavených ve švédském Göteborgu. Testovací fáze bezdrátového nabíjení automobilů je jedním z mnoha projektů navržených strategickou iniciativou nazvanou Gothenburg Green City Zone, v rámci níž jsou některé městské části využívány jako živé testovací oblasti pro vývoj udržitelných technologií.

„Iniciativa Gothenburg Green City Zone nám umožňuje prověřovat v reálném prostředí nové vzrušující technologie, díky tomu průběžně vyhodnocovat jejich potenciál v případě jejich širšího využívání v budoucnosti“, uvedl Mats Moberg, ředitel pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars. „Testování nových technologií nabíjení ve spolupráci s vybranými partnery představuje dobrý způsob vyhodnocení alternativních možností nabíjení pro naše budoucí vozy. “ Nabíjecí stanice, které budou využívány v rámci testování, dodává společnost Momentum Dynamics, která je předním poskytovatelem systémů pro bezdrátové nabíjení elektrickou energií. Proces nabíjení se bude u těchto systémů spouštět v momentě, kdy kompatibilní vůz zaparkuje nad nabíjecí plochou zabudovanou přímo v silnici, což řidičům umožní nechat vůz pohodlně nabít, aniž by z něj museli vystupovat.

Volvo XC40 Recharge a bezdrátové nabíjení

Energie bude z nabíjecího systému do vozu proudit prostřednictvím nabíjecí desky, která se propojí s přijímací jednotkou ve voze. Ke snadnému zarovnání vozu s nabíjecí deskou je využíván systém kamer s výhledem do 360° instalovaný ve vozech Volvo. U XC40 Recharge bude nabíjecí výkon bezdrátové nabíječky činit více než 40 kW, díky čemuž má být proces nabíjení přibližně čtyřikrát rychlejší než při nabíjení 11kW nabíječkou prostřednictvím střídavého proudu a skoro stejně rychlý jako nabíjení 50kW nabíječkou stejnosměrným proudem. Vozy Volvo budou v rámci testu využívány více než 12 hodin denně, přičemž ujedou přibližně 100 tisíc km ročně, což znamená, že se bude současně jednat i o první test prověřující odolnost plně elektrických vozů Volvo při komerčním využití.

Mezi další partnery, kteří se zapojí do projektu bezdrátového nabíjení, patří švédští autorizovaní partneři pro prodej vozů Volvo, společnosti Volvo Bil a Volvo Car Sörred, švédská energetická společnost Vattenfall včetně její sítě nabíjecích stanic InCharge, městská energetická společnost Göteborg Energi a také úřad Business Region Gothenburg, což je městský úřad pro ekonomický rozvoj spravovaný městem Göteborg. Společnost Volvo Cars se vloni podílela na spuštění iniciativy zelené městské zóny Gothenburg Green City Zone, jejímž cílem je dosáhnout do roku 2030 bezemisní dopravy. Možnost využít jako testovací prostředí skutečné město pomůže švédské automobilce urychlit vývoj technologií a služeb na poli elektrifikace, sdílené mobility, autonomního řízení, konektivity a v neposlední řadě také bezpečnosti.

Technické parametry Volvo XC40 Recharge Twin

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 400 × 1 863 × 1 647 mm, 2 150 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 408 koní, točivý moment: 660 Nm
Baterie78 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 23,8 kWh / 100 km, dojezd: 416 km
Cena od1 354 000 Kč
Související články
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Tohle silniční nabíjení je právě k tomu, že řidič v autě nečeká (to by se načekal oproti nabíječce UFC), ale ve městech by klidně dávaly smysl nabíječky i 5 kWh, jako nabíjení přes noc.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze