Porsche bez kabelu. Cayenne si energii natáhne bezdrátově z podlahy

Mnichovský autosalon 2025 - aktualizováno o video
Porsche bez kabelu. Cayenne si energii natáhne bezdrátově z podlahy
Fotografie: Porsche
  • Porsche jako první automobilka uvede do sériové výroby indukční nabíjení elektromobilů s výkonem 11 kW
  • Nový Cayenne Electric bude prvním modelem, který tuto technologii nabídne, stačí zaparkovat nad podlahovou deskou
  • Nabíjecí systém nabídne účinnost až 90 % a v Evropě bode dostupný už příští rok

Porsche posouvá domácí nabíjení elektromobilů na novou úroveň. Už příští rok představí Cayenne Electric, o němž si můžete přečíst například zde, který se stane prvním vozem značky vybaveným volitelnou technologií Porsche Wireless Charging. Jde přitom o bezdrátový nabíjecí systém s výkonem až 11 kW, jenž funguje podobně jako indukční nabíjení chytrých telefonů.

Nové elektrické Porsche Cayenne se umí nabíjet bezdrátově!

Základem systému každopádně bude podlahová deska, která se připojí přímo do elektrické sítě. Pak už stačí zaparkovat nad deskou, aktivovat parkovací brzdu a vůz se sám sníží tak, aby došlo k optimálnímu přenosu energie. Ve Stuttgartu samozřejmě mysleli i na bezpečnost, takže se nabíjení okamžitě přeruší, pokud systém detekuje cizí předmět nebo pohyb mezi autem a deskou.

Bezdrátové nabíjení Porsche

Snadné používání, vhodnost pro každodenní život a nabíjecí infrastruktura jsou i nadále rozhodujícími faktory pro přijetí elektromobility,“ uvedl Dr. Michael Steiner, místopředseda představenstva Porsche a člen představenstva pro výzkum a vývoj značky. „Jsme hrdí na to, že indukční nabíjení bude brzy k dispozici v sériové výrobě u Porsche. Nabíjet elektromobil doma ještě nikdy nebylo tak snadné a pohodlné.

Účinnost přenosu energie podle Porsche dosahuje až 90 %, což prakticky odpovídá nabíjení kabelem na AC stanicích. Deska o rozměrech 117 × 78 × 6 cm a hmotnosti kolem 50 kg je přitom navržena pro garáže, přístřešky i venkovní stání. Disponuje také konektivitou LTE a WLAN, takže je připravena na vzdálené aktualizace softwaru a vzdálené ovládání obecně. Nabíjení lze plánovat s využitím časovače a předklimatizace interiéru, stejně jako u klasických systémů nabíjení.

Bezdrátové nabíjení Porsche

Pro přesné navedení vozu nad desku pak slouží ultraširokopásmová technologie, propojení s aplikací My Porsche i speciální zobrazení v parkovací kameře. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově, jehož se účastní i naše redakce, takže nás nezapomeňte sledovat, se Porsche pochlubí nejen technologií indukčního nabíjení, ale i prototypem vozu s fluorescenčním lakem, který při průchodu proudu září v pěti barvách.

A nakonec dobrá zpráva pro Evropany. Systém totiž bude pro zákazníky dostupný už od roku 2026, nejprve právě v Evropě a až později i na dalších trzích.