Porsche Cayenne se již v září představí oficiálně na mnichovském autosalonu, což značka oznámila až tento týden. A zároveň s tím předvedla v akci zamaskovaný prototyp na motoristickém svátku v Goodwoodu a ještě předtím jej poslala na britský závod do vrchu Shelsey Walsh, který je nejstarším závodem světa, ježděným v původní trase. A tam v rukách české závodnice Gabriely Jílkové, vývojové jezdkyně týmu TAG Heuer Porsche Formula E Team o 4 sekundy pokořila rekord tratě v kategorii SUV, který dosud drželo Bentley Bentayga. Tím to ale neskončilo; v rámci prezentace se za volant posadil bývalý moderátor pořadu Top Gear Richard Hammond, připojil podvalník se svým soukromým, více než dvoutunovým veteránem Lagonda a převezl jej z dílny do garáže.
Při té příležitosti jsme se dozvěděli, že vůz pochopitelně převezme platformu PPE, kterou už dostal menší Macan EV, ovšem s řadou vylepšení. V první řadě se dočká aktivního podvozku Active Ride, bez nějž se musí Macan obejít, a jaký známe z Taycanu. I on zřejmě přispěl k tomu, že Cayenne EV bude moci tahat brzděný vlek o hmotnosti 3,5 tuny, zatímco Macan zvládne jen dvě tuny. Cayenne tedy opět rozšíří řady aut s takovou tažnou kapacitou, které notně prořídly poté, co odešly do historie velké rámové off-roady a majitelé ušlechtilých plnokrevníků či velkých závodních veteránů už opět budou moci vozit své poklady na přívěsu s patřičnou noblesou. Tím se bude elektrická verze Cayenne podobat té spalovací, která se bude nadále prodávat po jejím boku.O dalších technických parametrech automobilka zatím nic neprozradila, ani výkon prototypu, který zazářil ve zmíněném závodu do vrchu. Jisté je pouze to, že bude jistě citelně vyšší, než u technicky příbuzného Macanu, a kapacita baterie přesáhne 100 kWh. Internetoví spekulanti hovoří o očekávaném výkonu až tisíc koní. Více se každopádně dozvíme nejpozději v Mnichově v září.









