Porsche Cayenne EV. Richard Hammond jej testoval ještě před odhalením

Mnichovský autosalon 2025
Porsche Cayenne EV. Richard Hammond jej testoval ještě před odhalením
Fotografie: Porsche
  • Porsche Cayenne EV už se projelo před diváky pouze v maskovacím polepu
  • Na závodní trati jej povodil Hammond spolu s profesionální závodnicí
  • Novinka se předvedla v poněkud netradiční roli

Porsche Cayenne se již v září představí oficiálně na mnichovském autosalonu, což značka oznámila až tento týden. A zároveň s tím předvedla v akci zamaskovaný prototyp na motoristickém svátku v Goodwoodu a ještě předtím jej poslala na britský závod do vrchu Shelsey Walsh, který je nejstarším závodem světa, ježděným v původní trase. A tam v rukách české závodnice Gabriely Jílkové, vývojové jezdkyně týmu TAG Heuer Porsche Formula E Team o 4 sekundy pokořila rekord tratě v kategorii SUV, který dosud drželo Bentley Bentayga. Tím to ale neskončilo; v rámci prezentace se za volant posadil bývalý moderátor pořadu Top Gear Richard Hammond, připojil podvalník se svým soukromým, více než dvoutunovým veteránem Lagonda a převezl jej z dílny do garáže.

Při té příležitosti jsme se dozvěděli, že vůz pochopitelně převezme platformu PPE, kterou už dostal menší Macan EV, ovšem s řadou vylepšení. V první řadě se dočká aktivního podvozku Active Ride, bez nějž se musí Macan obejít, a jaký známe z Taycanu. I on zřejmě přispěl k tomu, že Cayenne EV bude moci tahat brzděný vlek o hmotnosti 3,5 tuny, zatímco Macan zvládne jen dvě tuny. Cayenne tedy opět rozšíří řady aut s takovou tažnou kapacitou, které notně prořídly poté, co odešly do historie velké rámové off-roady a majitelé ušlechtilých plnokrevníků či velkých závodních veteránů už opět budou moci vozit své poklady na přívěsu s patřičnou noblesou. Tím se bude elektrická verze Cayenne podobat té spalovací, která se bude nadále prodávat po jejím boku.

O dalších technických parametrech automobilka zatím nic neprozradila, ani výkon prototypu, který zazářil ve zmíněném závodu do vrchu. Jisté je pouze to, že bude jistě citelně vyšší, než u technicky příbuzného Macanu, a kapacita baterie přesáhne 100 kWh. Internetoví spekulanti hovoří o očekávaném výkonu až tisíc koní. Více se každopádně dozvíme nejpozději v Mnichově v září.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze