Po Dubaji hned Praha. Porsche v Česku ukázalo vlajkový elektrický Cayenne

1
Po Dubaji hned Praha. Porsche v Česku ukázalo vlajkový elektrický Cayenne
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Porsche vůbec poprvé v Evropě ukázalo svůj nový vlajkový elektrický Cayenne
  • Vrcholná verze Turbo zrychlí na stovku za 2,5 vteřiny a nabídne výkon přes 1100 koní
  • Novinkou je bezdrátové nabíjení
  • Luxusnímu interiéru dominuje nový zakřivený OLED displej

Praha se stala prvním evropským městem, kde se veřejnosti ukázalo zcela nové elektrické Porsche Cayenne. Stalo se tak u příležitosti otevření nového showroomu Porsche na Ořechu a česká metropole je po premiéře v Dubaji teprve druhou lokalitou na světě, kde lze tento vůz vidět naživo. Porsche tím dává jasně najevo, jak důležitý trh pro něj region střední Evropy je, a zároveň přiváží jednu z technologicky nejpokročilejších novinek své historie.

Elektrický Cayenne v Praze! Podívejte se na totální vrchol německé produkce

Design: známé křivky přiostřily

Na první pohled byste možná ani neřekli, že jde o zcela novou generaci. Porsche se vědomě drželo evolučního designu a klasických tvarů Cayenne, které značka pouze posunula do modernější a ostřeji řezané podoby. Vpředu najdeme světla inspirovaná současným Taycanem, celkově je vůz hranatější a sportovněji působící než dosavadní generace. Jde však stále o majestátní SUV: na délku měří 5 metrů, rozvor činí 3 metry a hmotnost se pohybuje kolem 2,5 tuny. Přesto už první statické seznámení prozrazuje, že Cayenne Electric umí spojit tradiční estetiku Porsche s moderní aerodynamikou a velmi robustní stavbou.

Technické specifikace: brutální výkon, dlouhý dojezd

Nové Cayenne stojí na platformě PPE, kterou Porsche sdílí s Audi a kterou už známe třeba z nového Macanu, Audi Q6 e-tron nebo A6 e-tron. V případě Cayenne však inženýři posunuli možnosti PPE na maximum. Verze Turbo Electric nabízí extrémní výkon 850 kW, tedy 1 156 koní, a zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhé 2,5 sekundy. Baterie má kapacitu 113 kWh a podporuje nabíjení až 390 kW, díky čemuž trvá dobití z 10 na 80 procent pouhých 16 minut. Dojezd činí až 617 kilometrů u verze Turbo a přes 650 kilometrů u základní verze Electric. Samozřejmostí je natáčecí zadní náprava a premiéru tu má také bezdrátové nabíjení výkonem 11 kW, které umožní dobíjet vůz pohodlně jen tím, že nadjedete na speciální podložku v garáži.

Interiér: revoluční evoluce

Uvnitř přichází Cayenne s jednou z největších revolucí v historii modelu. Dominuje mu nový zakřivený OLED displej elegantně zasazený do palubní desky, který působí výrazně lépe než na produktových fotografiích. Porsche se drží filozofie integrovaných displejů a nepodléhá trendu volně stojících tabletů, což interiéru dodává čistotu a luxusní vzhled. Přidává se také samostatný velký displej pro spolujezdce. Celou kabinu prosvětluje elektrochromatická panoramatická střecha, která umí regulovat propustnost světla, ale zároveň ji lze i otevřít. Materiály jsou zpracovány na špičkové úrovni, nechybí měkoučká kůže, precizní detaily a komfortní odvětrávaná sedadla. Měkčené materiály najdeme i ve spodní části dveří a kompromisy tu nehledejte. Tohle je Porsche jak má být. Vzadu je prostoru dostatek, a navíc jsou zde elektricky nastavitelná zadní sedadla včetně posuvu sedáku, což je novinka, která přidává flexibilitu při cestování nebo pro maximální objem kufru.

Porsche nezapomnělo ani na praktičnost. Pod přední kapotou se nachází 90litrový přední kufr vhodný pro kabely nebo menší zavazadla. Zadní kufr nabízí objem velmi solidních 747 litrů a elektricky výsuvné tažné zařízení utáhne až 3 tuny, což z Cayenne dělá jedno z nejpraktičtějších elektrických SUV na trhu. Pokud potřebujete převézt koně nebo třeba další Porsche, Cayenne Electric si s tím poradí.

Za pár měsíců na trhu

Na český trh dorazí nový model na konci prvního čtvrtletí příštího roku, první zákazníci se tak mohou těšit už velmi brzy. Porsche plánuje souběžný prodej současného spalovacího Cayenne, který bude dál pokračovat v nabídce, takže zákazníci budou mít možnost volby mezi dvěma koncepcemi jednoho ikonického modelu.

Cayenne Electric bude k dispozici ve dvou verzích. Základní varianta Electric s výkonem 325 kW startuje na 2,6 milionu korun, zatímco vrcholná verze Turbo Electric s více než dvojnásobnou porci koní začíná na 4,2 milionech korun. Vzhledem k technologiím, výkonu a celkovému posunu, který model přináší, bude pro mnoho zákazníků právě silnější provedení lákavou volbou.

Otevření showroomu Porsche
Cayenne se ukázal u příležitosti otevření nového showroomu Porsche v Ořechu u Prahy

Nové elektrické Porsche Cayenne ukazuje, že německé automobilové inženýrství má stále co nabídnout. Spojuje brutální výkon, extrémně rychlé nabíjení, luxusní interiér, špičkovou technologii a také vysokou úroveň praktičnosti. Pokud bude jezdit tak dobře, jak vypadá, může jít o jedno z nejpůsobivějších elektrických SUV příštích let. Praha měla možnost vidět tuto novinku mezi prvními na světě a podle všeho se máme opravdu na co těšit.

Technické parametry Porsche Cayenne (2025) Turbo Electric

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 985 × 1 980 × 1 674 mm, 2 525 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon850 kW, 1 156 koní, točivý moment: 1 500 Nm
Baterie113 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 390 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,4 kWh / 100 km, dojezd: 617 km
Cena od4 242 960 Kč