Porsche právě představilo svůj vrcholný projekt v segmentu SUV – plně elektrické Porsche Cayenne, které přepisuje pravidla hry v kategorii luxusních elektromobilů kategorie SUV. S výkonem až 1 156 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhé 2,5 sekundy se stává nejsilnějším sériově vyráběným Porsche v historii značky.
Dva modely, jedna revoluce
Elektrická rodina Cayenne startuje se dvěma variantami – základním Cayenne Electric a vrcholným Cayenne Turbo Electric. Oba modely disponují pohonem všech kol s elektronickým systémem Porsche Traction Management (ePTM). Nové Porsche Cayenne Electric je postavené na platformě PPE (Premium Platform Electric), na které již vyjelo menší Porsche Macan, nebo vozy Audi A6 e-tron a Audi Q6 e-tron.












| Model | Výkon (Launch Control) | 0-100 km/h | Max. rychlost | Dojezd WLTP |
|---|---|---|---|---|
| Cayenne Electric | 325 kW (442 k) | 4,8 s | 230 km/h | až 642 km |
| Cayenne Turbo Electric | 850 kW (1156 k) | 2,5 s | 260 km/h | až 623 km |
Vrcholný model Turbo disponuje také funkcí Push-to-Pass, která na 10 sekund přidá dalších 130 kW (176 koní) – technologie přímo z motorsportu, která činí z každé jízdy zážitek hodný závodního okruhu.
Technologie z Formule E v sériové produkci
Cayenne Electric přináší rekuperaci energie na úrovni 600 kW – hodnoty známé z Formule E. To znamená, že až 97 % všech brzdných operací zvládnou čistě elektromotory, mechanické brzdy zasahují jen výjimečně. Model Turbo navíc využívá přímé olejové chlazení elektromotoru na zadní nápravě – další inovaci převzatou přímo z motorsportu.
Nabíjení budoucnosti
Srdce nového Cayenne tvoří vysokonapěťový akumulátor o kapacitě 113 kWh s pokročilým oboustranným chlazením. Dojezd podle metodiky WLTP je 642 km u základní verze a vrcholná Turbo Electric by měla ujet stále solidních 623 km dle stejné metodiky. Díky 800voltové architektuře dosahuje nabíjecí výkon až 400 kW, což umožňuje:
- Nabití z 10 na 80 % za méně než 16 minut
- Doplnění energie pro 300+ km dojezdu během 10 minut
- Poprvé v historii Porsche také bezdrátové nabíjení s výkonem 11 kW
Právě na bezdrátové nabíjení jsme se, podívali na letošním Mnichovském autosalonu, kde tuto technologii automobilka Porsche ukazovala na voze Porsche Cayenne, který byl ještě v maskovací fólii.
Nové elektrické Porsche Cayenne se umí nabíjet bezdrátově!
Design, který dýchá budoucností
Nový Cayenne Electric je nejen o 55 mm delší než spalovací verze, ale především vizuálně zcela nový. Rozvor narostl o téměř 13 cm, což přináší výrazně více prostoru pro zadní cestující. Součinitel odporu vzduchu 0,25 jej řadí mezi nejlépe aerodynamická SUV své třídy.








Systém Porsche Active Aerodynamics (PAA) aktivně upravuje aerodynamické prvky podle jízdní situace – od pohyblivých klapek chladicího vzduchu až po inovativní aktivní aerodynamické kryty u modelu Turbo.
Interiér jako zážitkový prostor
Revolučním prvkem je nový systém Porsche Driver Experience s největší zobrazovací plochou v historii značky:
- Flow Display – zakřivený OLED panel integrovaný do středové konzole
- 14,25palcový digitální přístrojový štít
- Volitelný 14,9palcový displej pro spolujezdce
- Head-up displej s AR technologií (87" virtuální plocha)
Nové Mood Modes proměňují interiér podle nálady – mění se poloha sedadel, osvětlení, klimatizace i zvukový profil. Voice Pilot s umělou inteligencí rozumí složitým dotazům a reaguje jako skutečný konverzační partner.
Strategie flexibility
„Inspirovat zákazníky je pro nás nejvyšší prioritou,“ vysvětluje Matthias Becker z představenstva Porsche. „Elektrifikací dosahujeme nové úrovně výkonnosti, ale zároveň budeme pokračovat ve vývoji spalovacích a hybridních systémů i v příštím desetiletí.“
Technické parametry Porsche Cayenne (2025) Electric
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 985 × 1 980 × 1 674 mm, 2 525 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 325 kW, 442 koní, točivý moment: 835 Nm |
| Baterie | 113 kWh |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 390 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 19,7 kWh / 100 km, dojezd: 642 km |
| Cena od | 2 689 941 Kč |
Cayenne Electric tak doplňuje stávající nabídku spalovacích a plug-in hybridních verzí, což zákazníkům poskytuje maximální flexibilitu výběru.
Dostupnost a ceny
Plně elektrické modely Porsche Cayenne lze objednávat již nyní, což platí i o českém trhu. První vozy by měly k českým zákazníkům dorazit na přelomu dubna a května 2026. Základní Porsche Cayenne Electric stojí přibližně 2,7 milionu korun a na vrcholnou verzi Electric Turbo si zákazníci budou muset připravit o poznání více, konkrétně 4,25 milionu.
Technické parametry Porsche Cayenne (2025) Turbo Electric
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 985 × 1 980 × 1 674 mm, 2 525 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 850 kW, 1 156 koní, točivý moment: 1 500 Nm |
| Baterie | 113 kWh |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 390 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 20,4 kWh / 100 km, dojezd: 617 km |
| Cena od | 4 242 960 Kč |
Porsche tak potvrzuje svou pozici jednoho z nejrychleji se elektrifikujících výrobců luxusních automobilů – již dnes je elektrifikováno 36 % celosvětově prodávaných vozů značky. Nový Cayenne Electric představuje nejen technologický milník, ale především důkaz toho, že elektrická budoucnost může být stejně vzrušující jako spalovací minulost – možná dokonce ještě více.

