Svět se postupně mění a nic není tak, jako to bylo dřív. Souhlasíte s tím? Minimálně ve světě automobilů toto platí dvojnásob. Kdo by si totiž v roce 2013 při premiéře Porsche 918 Hybrid pomyslel, že v roce 2025 přijde na trh SUV, které s ním bude ladně držet krok. Přitom jde o stájového kolegu, protože zde hovoříme o nové generaci modelu Cayenne. Ta vůbec poprvé dorazila v čistě elektrické verzi a hlavně pak provedení Turbo vyráží dech svými parametry. To totiž při použití launch controlu krátkodobě nabídne výkon až 1 156 koní a 1 500 Nm. To jsou naprosto brutální čísla, obzvlášť, když hovoříme o rodinném SUV. Ani standardní výkon 857 koní ale není k zahození, co říkáte? Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 2,4 sekundy (běžně 2,5 sekundy) a na metu 200 km/h se Cayenne Turbo Electric dostane za 7,4 sekundy. Na dálnici se pak stane limitem číslovka 260 km/h. Jak to ale dopadne, když se vedle žhavé novinky postaví hypersportovní legenda? Upřímně, následující video je spíše marketingového charakteru a tak zde nedojde na klasický souboj ve sprintu, brzdění a nebo sprint z předem navolené rychlosti.
Dvanáct let starý hypersport je z 0 na 200 km/h rychlejší jen o jednu desetiny vteřiny, což je hodně těsný rozdíl. Otázkou by byla situace, kdy by ve voze seděla čtveřice cestujících a ve 918 Hybrid výhradně řidič, ale vzhledem k nulovým prodlevám elektrické techniky by byl výsledek pravděpodobně stejný. Souboj mezi dvěma naprosto odlišnými vozy samozřejmě končí remízou a Porsche by bylo samo proti sobě, kdyby nechalo vyhrát jeden ze svých nejrychlejších modelů v nabídce. Ve videu je k vidění i Mark Weber, slavný jezdec Formule 1. Jeho protiváhou je pak Gabriela Jílková, která je pro změnu vývojovou jezdkyní ve Formuli E. Pokud ale mluvíme výhradně o zrychlení z 0 na 100 km/h, nejnovější Cayenne Turbo Electric rozhodně není nejrychlejším vozem z dílny Porsche. Tento titul patří Taycanu Turbo GT s paketem Weissach, který k této disciplíně potřebuje jen 2,2 sekundy.
Technické parametry Porsche Cayenne (2025) Turbo Electric
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 985 × 1 980 × 1 674 mm, 2 525 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 850 kW, 1 156 koní, točivý moment: 1 500 Nm |
| Baterie | 113 kWh |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 390 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 20,4 kWh / 100 km, dojezd: 617 km |
| Cena od | 4 242 960 Kč |
