ČEZ přichází s novou službou, kterou nyní testuje na své flotile

ČEZ přichází s novou službou, kterou nyní testuje na své flotile
Fotografie: Martin Kozelka, fDrive.cz
  • ČEZ testuje novou elektromobilní službu s důrazem na dobíjecí infrastrukturu
  • V centrále ČEZ je zřízeno 42 dobíjecích míst, z toho 13 pro firemní auta

ČEZ dává jasně najevo, že budoucnost vidí v elektromobilitě. Nejenže pokračuje v rozšiřování své flotily elektrických vozidel, ale také inovuje v oblasti dobíjecí infrastruktury. S více než 150 elektrickými vozidly v provozu a plány na další stovky v nadcházejících letech se ČEZ zaměřuje na budování interní dobíjecí sítě, která má podpořit tento trend. V souladu se svým ESG závazkem energetický gigant směřuje k elektrifikaci většiny své flotily do roku 2030, což vyžaduje odpovídající zázemí. Významným krokem na cestě k tomuto cíli je zavedení nové služby, která se aktuálně testuje v pražské centrále ČEZ. V garážích budovy D3 byla vybudována síť 42 dobíjecích míst s wallboxy, z nichž 13 je vyhrazeno pro elektromobily z firemní autopůjčovny. Toto opatření nejen zlepšuje dobíjecí zázemí pro zaměstnance, ale umožňuje také efektivnější řízení a rozložení dobíjecích výkonů v čase.

Jakub Bosák, manažer útvaru dopravní služby ČEZ, zdůrazňuje význam tohoto projektu: „V uplynulém roce se nám podařilo navýšit podíl pohonu alternativními palivy ve skupinové flotile pořízením desítek vozů, a to i díky takzvanému dynamickému nákupnímu systému, který používáme při soutěžení dodavatelů nových aut. V současnosti provozujeme v celé Skupině ČEZ přes 150 elektromobilů a v dalších letech budeme tento počet o další stovky navyšovat. Našim zaměstnancům se zároveň snažíme vytvořit takové podmínky, které jim umožní doplňovat energii do jejich aut například i v průběhu pracovní doby. Chceme také, aby zkušenosti s elektromobily získal co největší okruh zaměstnanců, proto je 13 míst vybavených wallboxy určeno pro elektromobily z naší firemní autopůjčovny.“ Díky 42 nástěnným wallboxům o výkonu až 11 kW je možné auta během pracovní doby dobít, čímž se zvyšuje efektivita a snižují provozní náklady flotily. Systém také umožňuje lepší správu nákladů na dobíjení a poskytuje provozovateli přehled o využívání dobíjecích stanic.

Dalibor Čápek, manažer útvaru zelená energetika ČEZ ESCO, vysvětluje: „V rámci řešení „Nabíjení jako služba“ pro zákazníka ČEZ instalujeme, provozujeme a servisujeme chytré wallboxy. Klient zaplatí jen měsíční poplatek a nejpozději po pěti letech může wallboxy odkoupit. Dobíjecí zařízení je také propojeno s chytrým řešením futurego, které už znají zákazníci sítě veřejných dobíjecích stanic ČEZ. Správa budov a autodoprava na centrále ČEZ díky tomu dostanou do rukou přesné podklady pro rozúčtování a získají přehled o využívání nabíjení.“ Tato možnost nabízí zjednodušení procesů a zvyšuje pohodlí zákazníků, což je v souladu s cílem společnosti poskytovat komplexní a uživatelsky přívětivé služby nejen pro vlastní potřebu ČEZu, ale i dalším společnostem, kterým tuto službu bude ČEZ nabízet. „Firmy oceňují hlavně celkový přehled o nabíjení a jeho nákladech na jednom místě a následné snadné rozúčtování, jednoduché nahlášení technické závady nebo servis 24/7,“ komentuje novou službuTomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.

Tento přístup reflektuje širší strategii ČEZ zaměřenou na dekarbonizaci a dosažení uhlíkové neutrality do roku 2040. Elektrifikace flotily je jedním z klíčových pilířů této strategie, která podporuje přechod k udržitelnější budoucnosti. Rozvoj elektromobility je pro ČEZ dlouhodobou prioritou, což dokládá i budování a provoz veřejných dobíjecích stanic již od roku 2009. Projekt testování nové služby v pražské centrále je jen začátkem. Pokud se osvědčí, ČEZ plánuje rozšíření kapacity dobíjecích wallboxů, což umožní další rozvoj elektromobility ve firmě. Tímto způsobem ČEZ nejenže zlepšuje podmínky pro své zaměstnance, ale také přispívá k širší adopci elektromobilů a snižování emisí skleníkových plynů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze