Memorandum uzavřely divize ČEZ ESCO, která se stará primárně o elektromobilitu, a nově vytvořené centrum digitálních služeb Škoda X vzniklé z dosavadního vývojového střediska Škoda DigiLab. Kromě dalších bodů se týká především druhotného využití baterií z elektromobilů, které postupným stárnutím a opotřebením ztratily již tolik kapacity, že to přímo ovlivňuje uživatelský komfort elektromobilu, avšak stále jí mají dost k tomu, aby posloužily ve stacionárních úložištích. Z tohoto využití by se měla stát systematizovaná samozřejmost, na jejímž konci čeká recyklace a nové využití naprosté většiny drahých prvků.
Dlouhodobé průzkumy totiž odhalily, že při službě ve stacionárním úložišti v rámci tzv. second life programu akumulátory ztrácejí jen zhruba 2 % kapacity ročně. Mohou tedy celkově sloužit až 15 let, což je cesta k významnému potlačení uhlíkové stopy. Díky tomu poslouží nejen jako posilovací zdroje u ultrarychlých nabíjecích stanic, ale také jako úložiště u fotovoltaických elektráren či posila v místech, kde bude potřeba najednou nabíjet velké množství elektromobilů nízkým výkonem, tedy typicky na sídlištích. Případně nabízet rychlé nabíjení tam, kde to samotná distribuční síť neumožňuje.
Obě zúčastněné společnosti si od budoucí spolupráce slibují podstatnou pomoc v dekarbonizaci výrobních řetězců a také výrazné zlepšení podmínek pro české elektromobilisty.