Kia EV5: Velké elektrické SUV za cenu kompaktu dorazilo do Česka

Kia EV5: Velké elektrické SUV za cenu kompaktu dorazilo do Česka
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Nová Kia EV5 měla českou premiéru v noční Praze
  • Jde o elektromobil, který slibuje velkorysý prostor za dostupnou cenu
  • Není o moc dražší než Kia EV4, ale místa má mnohem více

Kia EV5 přichází na český trh s jasným posláním: vyplnit mezeru mezi nedávno představenou EV4 a již zavedenou EV6. A dělá to poměrně chytrým způsobem – velikostně se blíží té větší EV6 (v některých ohledech ji i překonává), ale cenově je téměř identická s kompaktnější EV4. Výsledkem je pořádný kus SUV za velmi atraktivní cenu.

Kia EV5 zaujme prostorností, cenou a krásně doplní nabídku Kia

Technická platforma a rozměry

Přestože EV5 dosahuje podobných rozměrů jako EV6 (délka 4,6 metru), nesdílí s ní pokročilou 800V platformu s primárním pohonem zadních kol. Místo toho využívá stejný technický základ jako modely EV3 a EV4 – tedy 400V platformu s pohonem předních kol. Jedná se o klasické SUV s hranatými tvary v novém designovém stylu značky Kia.

Technické parametry Kia EV5

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 610 × 1 875 × 1 675 mm, 1 994 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie81,4 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 530 km
Cena od1 094 980 Kč

Cena a poměr hodnoty

Startovní cena 1 094 000 Kč včetně DPH je jen o 20 000 Kč vyšší než u EV4 hatchback se stejně velkou baterií. Za tento minimální příplatek však získáváte výrazně větší vůz s lepší praktičností. Pro srovnání – podobně vybavená EV6 se stejnou baterií vyjde přibližně o 300 000 Kč dráž.

Design a praktičnost

Exteriér zdobí typická „tygří“ maska, výrazné LED světlomety a lakované střešní lišty dodávající SUV charakter. Zajímavý je světelný podpis zezadu s charakteristickou linkou, která vzdáleně připomíná Fisker Ocean. Praktickým detailem je stěrač zadního skla ukrytý za spoilerem.

Kufr – největší deviza

Zavazadlový prostor o objemu 566 litrů je skutečnou hvězdou EV5. To je více než nabízí EV6 se svými 520 litry a dramaticky více než EV4 s pouhými 430 litry v hatchbacku. Právě velkorysý kufr představuje největší rozdíl oproti menším sourozencům EV3 a EV4 a činí z EV5 skutečně praktické rodinné auto.

Baterie a dojezd

Pod podlahou se skrývá NCM baterie s kapacitou 81,4 kWh, což je momentálně jediná dostupná varianta. S touto baterií dosahuje vůz dojezdu 530 km podle normy WLTP. V průběhu roku 2025 by měla přibýt také verze s menší baterií (okolo 60 kWh) pro zákazníky, kteří nepotřebují tak velký akční rádius.

Nabíjení

Co se týče nabíjení, EV5 nabízí výkon 150 kW, což je trochu více než u modelů EV3 a EV4, které se spokojí se 135 kW. Stále je to však výrazně méně než u EV6, která díky 800V architektuře zvládá více než 200 kW a nabízí tak podstatně rychlejší doplňování energie.

Budoucí varianty

Kia slibuje, že v budoucnu přibude verze s pohonem všech kol (4x4), což rozšíří možnosti využití vozu i v náročnějších podmínkách. Chystá se také sportovní verze GT, podobně jako tomu je u úspěšné EV6 GT, přičemž specifikace této ostřejší varianty zatím zůstávají utajeny.

Interiér a technologie

Kabina nabízí typický styl Kia s dvěma displeji oddělenými dotykovou plochou pro ovládání klimatizace. Novinkou je obchod s aplikacemi, kde najdete YouTube, Netflix, Disney+ a další služby – funkci, kterou zatím ani modernizovaná EV6 postrádá. Jedná se tak o jeden z prvních vozů značky s touto praktickou funkcí pro zábavu během nabíjení.

Prostor pro cestující

Zadní sedadla překvapí velkorysým prostorem navzdory o něco kratšímu rozvoru než u EV4. Cestující vzadu ocení individuálně dělená a nastavitelná sedadla s možností polohování opěradel. Kvalitní čalounění pokrývá nejen sedačky, ale i dveřní panely, což přispívá k prémiovému dojmu. Nechybí ani praktický průvlak na lyže, byť pojme maximálně jedny až dvoje lyže. Ve vyšších výbavách si můžete dopřát panoramatickou střechu, která ještě více rozsvítí již tak prostornou kabinu.

Pro koho je EV5 ideální volbou?

Každý z těchto modelů má svou jasně definovanou roli v portfoliu značky. Pokud vám jde především o maximální akční rádius a nejlepší aerodynamiku, EV4 se svým dojezdem přes 630 km bude jasnou volbou. Naopak ti, kdo potřebují prostorné rodinné auto s velkým kufrem a dostatkem místa pro všechny cestující, ocení právě EV5. A konečně, pokud máte vyšší rozpočet a chcete nejmodernější technologie včetně ultrarychlého nabíjení a exkluzivnějšího vzhledu, sáhněte po EV6.

Model Hlavní výhoda Pro koho
Kia EV4 Nejdelší dojezd (630 km) Řidiči s důrazem na akční rádius
Kia EV5 Prostor a praktičnost Rodiny hledající velké SUV za dobrou cenu
Kia EV6 Rychlé nabíjení, exkluzivita Zákazníci s vyšším rozpočtem a nároky na prestižnost

Dostupnost

První vozy dorazí k zákazníkům již na konci roku 2024 a začátkem roku 2025. Naše redakce plánuje komplexní test, jakmile získá testovací vůz, takže se můžete těšit na detailní zhodnocení všech aspektů tohoto zajímavého elektromobilu.

Závěr

Kia EV5 představuje zajímavou volbu pro ty, kteří hledají velké elektrické SUV s praktickým kufrem, aniž by museli sáhnout hluboko do kapsy. Za cenu srovnatelnou s kompaktní EV4 získáváte výrazně prostornější vůz, byť s o něco kratším dojezdem. Je to chytrý kompromis mezi cenou, velikostí a praktičností – přesně to, co mnoho českých rodin potřebuje.

Kia si zjevně dává záležet na tom, aby pokryla všechny segmenty trhu elektromobilů. S EV3, EV4, EV5 a EV6 nabízí skutečně širokou škálu vozů, kde si každý najde to své podle toho, co je pro něj prioritou. A právě tato strategie se zdá být tou správnou cestou k uspokojení různorodých potřeb zákazníků. Napište nám do komentářů, zda byste volili EV4, EV5 nebo EV6 – a proč. Zajímá nás, jaké jsou vaše priority při výběru mezi těmito podobnými, a přesto odlišnými modely.

Diskuze ke článku
Jan Schoedlbauer
Jan Schoedlbauer
Z této nabídky bych volil ev4 v sedanu. Ev5 vypadá hezky, ale nejde mi do hlavy, proč při rozměrech enyaqu a trochu větší baterce má trochu nižší dojezd. Cenově v celku navíc není zajímavější než právě enyaq se zadokolkou.
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Průvlak, který pojme jedny až dvoje lyže, si určitě nezaslouží přívlastek prakticky 😉
Pavel Žerníček
Pavel Žerníček
Prosím, opravte si letopočty v dostupnosti.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Proti Enyaqu (nejsem ortodoxní vlastenec, jen je prostě cenově dobře postaven) má pro mě osobně výhodu jen ve V2L a možná trochu frunk. Enyaq má vyšší výkon, zadokolka, lepší nabíjení, servis levnější, pojištění levnější, zázemí servisů atd. Kdyby to byla zadokolka s 800V, tedy vyšší SUV verze EV6, tak to bych bral. A už to olizuje odspodu i právě EV6...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze