Kia EV5 dorazila do Česka. Dokáže konkurovat Škodě Enyaq a Tesle Model Y?

13
Kia EV5 dorazila do Česka. Dokáže konkurovat Škodě Enyaq a Tesle Model Y?
Fotografie: Kia
  • Kia uvádí na český trh devátý elektromobil – SUV model EV5
  • Všechny varianty nabízejí 217 koní, pohon předních kol a dojezd až 530 km podle WLTP
  • Ceny začínají na 1 094 980 Kč za verzi Air

Kia rozšiřuje nabídku elektromobilů na českém trhu na devět modelů, když přináší SUV model EV5. Zaplňuje přitom mezeru mezi modely Sportage a Sorento a konkurovat má oblíbeným vozům typu Škoda Enyaq, Volkswagen ID.4 či Tesla Model Y. Objednávky jsou již možné u všech autorizovaných dealerů, přičemž první vozy dorazí do České republiky na přelomu roku.

Kia EV5 je v Česku dostupná ve třech verzích: Air, Launch Edition a GT-Line. Všechny varianty pohání synchronní elektromotor o výkonu 217 koní (160 kW) s pohonem předních kol a akumulátorem o kapacitě 81,4 kWh. Dojezd dosahuje až 530 km dle WLTP, nabíjení z 10 na 80 % zvládá za 30 minut. Auto podporuje i technologii V2L umožňující napájet externí spotřebiče výkonem 3,6 kW, připravena je ale také technologie V2G (Vehicle to Grid). Ceny začínají na 1 094 980 Kč za verzi Air, Launch Edition (akční výbava s ventilovaným předními sedadly, tepelným čerpadlem a technologií V2X) stojí od 1 184 980 Kč a GT-Line od 1 284 980 Kč. Air a Launch Edition mají standardně 18" kola, GT-Line pak 19" sportovní kola s exkluzivním designem.

Interiér nabízí flexibilní zadní sedadla sklopná do vodorovné polohy, ložnou plochu až 2 m a úložný prostor 1 650 l. Základní kufr má 566 l, „frunk“ pak 44 l. Panoramatický digitální kokpit kombinuje 12,3" přístrojový štít, 12,3" infotainment a 5,3" dotykový panel klimatizace. Komfort doplňují sedadla s masážní funkcí, vyhříváním a ventilací, stejně jako prémiový audiosystém Harman Kardon.

EV5 samozřejmě disponuje i komplexní bezpečnostní výbavou, mezi níž patří 7 airbagů, adaptivní tempomat SCC 2, asistenty pro jízdu v pruzích, nouzové brzdění, monitoring mrtvého úhlu, parkovací senzory vpředu i vzadu a kamerové asistenty. Volitelný paket EvoPark nabízí 360° monitoring a inteligentní parkovací asistenci RSPA II.

Kia EV5

Kia, jak je u ní zvykem, poskytuje záruku na 7 let / 150 000 km (první 3 roky bez omezení km), stejně jako 7 let bezplatných aktualizací navigace a asistenčních služeb v EU. Vysokonapěťový akumulátor má pak záruku na 8 let / 160 000 km s garancí 70 % původní kapacity.

Kia EV5

Rozměry4 610 × 1 875 × 1 675 mm, 1 994 kg
Výkon160 kW
Baterie81,4 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd530 km (WLTP)
Diskuze ke článku
Martin
Martin
Naposledy upraveno: 6. 10. 16:11
Opravdu potřebujeme jezdit v takových krabicích? Za mě tedy já v tom jezdit nebudu a další EV bude Mercedes CLA nebo BMW i3 neue klasse
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Naposledy upraveno: 7. 10. 08:23
Konkurence TMY či Enyaqu? 150kW, FWD a 400V...ne to fakt není konkurence. Ani cenou. Když už Korejce, tak připlatit za EV6 nebo naopak basic line EV3. Ta skupina mezi je takový nic moc.
Edit: Teď jsem koukal na ceník....to fakt nebude prodejní trhák....
Zama Fama
Zama Fama
přední náhon? hmmm, děkuji nechci....
Jan Schoedlbauer
Jan Schoedlbauer
Což o to, mně se designově líbí, ale cenově při porovnání s lepším enyaqem EV5 kulhá. Tedy při větší baterce menší dojezd než enyaq a k tomu přední náhon. Nevím no. To všechno by bylo ospravedlnitelné při ceně někde 920.000 včetně čerpadla. Takhle bych vybral pri srovnání těchto dvou modelů Škodovku.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze