Kia EV5 si vysloužila v nejnovější várce nárazových testů organizace Euro NCAP nejvyšší, pětihvězdičkové hodnocení. Podle automobilky na tom má největší zásluhu odolný skelet karoserie, vyztužený velmi pevnou nosnou strukturou baterie. Kompaktní SUV crossover dobře ochránil posádku při čelním nárazu do pevné bariéry, při němž vykázaly mírně zvýšenou zátěž pouze hrudní oblasti testovacích figurín posazených za volant a doprava do druhé řady. Při přesazeném střetu s deformovatelnou bariérou byla ochrana rovněž dobrá, s výjimkou řidičova hrudníku, který byl ochráněn pouze průměrně.
S nejlepšími možnými výsledky dopadl rovněž boční náraz do mobilní bariéry, při simulovaném bočním střetu se sloupem však řidičův hrudník vykázal vysoké riziko zranění; šlo o nejslabší výsledek z celého testu. Bezchybná je ovšem ochrana před vzájemným střetem řidiče před spolujezdcem, chvalitebně dopadl i řidič, přepadnuvší na místo spolujezdce. Výsledné skóre za ochranu dospělých pasažérů 83 % tak sice nepatří mezi absolutní špičku, avšak bez problémů plní nejvyšší standardy. Malí cestující v dětských sedačkách ve druhé řadě byli ovšem ochránění maximálně, body se ovšem strhávaly za absenci detekce dětských cestujících a také jen zcela základní výbavu v podobě úchytů Isofix a Top-tether na zadních krajních sedadlech. Výsledné skóre 85 % ovšem znamená členství mezi těmi nejlepšími.







Rezervy však má ochrana sražených chodců, pro něž představuje vysoké riziko přední hrana kapoty i rám čelního okna. Zejména riziko zranění pánve je poměrně vysoké, ostatní části těla by na tom při případném sražení ovšem byly lépe. Výsledné hodnocení 74 % sice není špičkové, ovšem konkurence na tom zatím v tomto ohledu není lépe.