První ultrarychlá nabíjecí stanice IONITY odstartuje v Česku. Víme kdy

První ultrarychlá nabíjecí stanice IONITY odstartuje v Česku. Víme kdy
Fotografie: fDrive.cz
  • První stanice IONITY v Česku bude spuštěna v druhé polovině září
  • Stanice je umístěna na dálnici D5 u Berouna ve směru na Prahu vedle stanice OMV
  • Nabídne maximální výkon 350 kW
  • Nabíjení vyjde na 205 Kč bez ohledu na to, kolik kWh nabijete

Na dálnici D5 u Berouna u čerpací stanice OMV ve směru na Prahu se chystá jedna velká česká premiéra. Již brzy se zde spustí první nabíjecí stanice sítě IONITY, která na čtyřech stojanech nabídne výkon až 350 kW.

První Ionity v České republice

Mnichovská společnost IONITY, společný projekt BMW, Daimler, Ford a VW Group se značkami Audi a Porsche, tak přináší do České republiky nejpokrokovější technologii dobíjení elektromobilů a přispívá k rozšíření praktického využití elektromobility. Nabíjecí stanice poskytne mnohem vyšší výkon než Superchargery od Tesly, které v Česku držely dlouho prim v rychlosti nabíjení. Spolupráci s OMV, která se osvědčila v Rakousku a dalších zemích, nyní IONITY rozšiřuje i do Česka.

Stanice je již dokončena, avšak zbývá podstatná část a sice připojení napájecího kabelu k lokalitě, který povede pod dálnicí. Kvůli administrativním komplikacím k připojení dojde až v druhé polovině září, kdy bude také stanice spuštěna.

IONITY v Berouně je již hotová. Zbývá jen vyřešit napájení

K dispozici budou čtyři stojany od firmy Tritium vybavené pouze konektorem CCS s tím, že každý dokáže poskytnout maximální výkon až 350 kW. Takový výkon ale žádný elektromobil v současnosti nedokáže ani zdaleka využít. Zatímco Audi e-tron zvládne 150 kW, Tesla Model 3 necelých 200 kW. Plné nabití těchto aut tak trvá třeba jen 20 až 30 minut. Chystané Porche Taycan s podporou výkonu až 250 kW a později dokonce s 350 kW. Zde již bude doba nabíjení srovnatelná s tankováním. Stanice IONITY jsou tak připraveny na vysoké nabíjecí výkony v několikaletém předstihu.

Nabíjení na IONITY v Berouně vyjde na jednotnou cenu 205 Kč bez ohledu na to, kolik kWh nabijete. Pro srovnání – cena nabití v západní Evropě činí 8 EUR nebo 8 britských liber, v Maďarsku pak zaplatíte 2 500 forintů. K zaplacení budete potřebovat jen zaplacení platební kartou na webu či v mobilní aplikaci IONITY nebo IONITY čip. My jsme nabíjení na stanici IONITY vyzkoušeli na jaře Německu a níže se můžete podívat na video z našeho dalšího zimního testu IONITY.

Vyzkoušeli jsme nabíjení na stanici IONITY. Není to nic složitého

IONITY chce do konce roku 2020 v Evropě vybudovat až 400 dobíjecích lokalit a bude se tak již brzy jednat o výkonnější alternativu k Superchargerům od Tesly. Již nyní je u čerpacích stanic OMV v Česku naplánována výstavba dalších jednotek, probíhají také jednání s čerpacími stanicemi Shell v Česku, u kterých by časem stanice IONITY měly také vyrůst.

V letošním roce se Česko dočká i dalších ultrarychlých nabíjecích stanic. Dvě plánuje v průběhu listopadu spustit u Prahy pražská energetika, e.on pak jednu vybuduje ve svém nabíjecím hubu ve Vystrkově na dálnici D1.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze