Společnost Ionity je známá díky rozvinutému systému ultrarychlých dobíjecích stanic, jejichž vysoký dobíjecí výkon byl vždy jejich hlavní devízou. V době, kdy jsme v České republice měli spíše rychlodobíjecí stanice s maximálním výkonem 50 kW a jinak spíše 22kW AC dobíjecí sloupky, se Ionity stalo synonymem ultrarychlého dobíjení. Dobíjecí stanice Ionity nabízí výkon až 350 kW. Dnes už se tento výkon bere jako standard pro ultrarychlé stanice, což dokazuje fakt, že lídři mezi provozovateli dobíjecích stanic jako E.ON či ČEZ mají ultrarychlé dobíjecí stanice s výkonem přesahujícím 350 kW. Rychlodobíjecí stanice PRE zatím dosahují 300 kW, avšak brzy budeme překvapeni, jelikož PRE hodlá přijít s novinkou, o které zatím nemůžeme informovat.
Poptávka po ultrarychlém dobíjení roste, a tak se společnost Ionity ve své dlouhodobé strategii rozhodla do roku 2025 mít ve své dobíjecí síti 7 000 dobíjecích bodů, což odpovídá počtu 1 000 dobíjecích stanic. K dnešnímu datu je v síti Ionity ve 24 státech Evropy celkem 3 073 dobíjecích bodů. Do roku 2025 bude tedy nutné vybudovat 3 927 dobíjecích bodů. Výrobci a dodavatelé dobíjecích stanic jsou mnohdy natolik vytíženi, že je v podstatě nemyslitelné po nich žádat zvýšení počtu dodávaných dobíjecích stanic. Pro udržení tempa výstavby dobíjecích stanic se tedy společnost Ionity rozhodla integrovat do svého portfolia dobíjecí stanice značky Alpitronic, přesněji využít jejich variantu HYC 400 s výkonem 400 kW. První lokace s instalovanými dobíjecími stanicemi HYC 400 od Alpitronicu byla 6. prosince 2023 otevřena v německém Merklingenu blízko Ulmu. Celkem je zde možné využít 24 dobíjecích bodů, z nichž 8 je právě vytvořeno z hardwaru od společnosti Alpitronic. Zbylé dobíjecí body jsou postaveny na hardwaru společnosti Halo.
Proč místo toho nedostaví 2 stojany s 250 kW to by bylo daleko užitečnější!
A netvrdte mi že se výkon dělí mezi 2 konektory. To vím.
Otázka je stále stejná proč místo toho nedostaví víc konektorů.
Už 350 kW žádné auto nevyužije a to ani v nejbližších 5 letech....