Ještě letos se nabídka velkých SUV značky Audi promění. Velký model e-tron, průkopník elektrifikace v této kategorii, totiž dostane modernizovanou verzi a mezi něj a již prodávaný kompakt Q4 e-tron se vklíní zcela nový model střední třídy Q6 e-tron. Při této příležitost dost možná dojde na logické přejmenování e-tronu jako vlajkové lodi nabídky na Q8 e-tron. To se chystá v každém případě, v tuto chvíli ale není jasné, zda se jej dožije ještě stávající model, nebo je rezervováno až pro nástupce. Oba vozy aktuálně prodělávají náročné klimatické testy poblíž polárního kruhu, kde je zachytily špionážní kamery.
Větší e-tron jezdí s kamufláží jen na přídi a zádi, která má zakrýt změny chystané pro oba konce auta. Rozsah vizuální modernizace tak zřejmě nepřekročí obvyklý rámec úprav nárazníků, světlometů, masek a spoilerů. Zajímavější změny se chystají uvnitř, elektrický pohon totiž čekají zatím nespecifikované evoluční změny. Ty by měly prospět zejména efektivitě, v níž vůz dosud příliš nevynikal. Modernizovaný e-tron by tak měl dojet dále a jezdit rychleji, zatímco jeho interiér by se podle motor1.com žádných převratných změn dočkat neměl. A v této podobě by měl vydržet až do roku 2026, kdy má dojít na generační obměnu a mnohem podstatnější změny.
Mnohem zajímavější novinka, menší Q6 e-tron, dosud jezdí v plné kamufláži vylučující předčasné závěry o finální podobě detailů. Zajímavé ovšem je, že tvary zadních světel zachycené na videu neodpovídají již známým špionážním fotografiím. Je tedy pravděpodobné, že v této otázce ještě není zcela jasno. Stejně jako ohledně pohonných jednotek. Ty se budou podobat dalším modelům, chystaným na budoucí 800V platformě Audi/Porsche PPE, tedy A6 e-tron či technicky příbuzné Porsche Macan, které se představí ještě před Audi Q6 e-tron. Stejně jako v případě A6 e-tron Avant se i zde proslýchá cosi o připravované verzi RS s výkonem kolem 600 koní a 830 newtonmetrů.