Zmodernizovaného Audi e-tron i e-tron Sportback se dočkáme v druhé polovině příštího roku a ve výrobě by pak měly obě verze zůstat do roku 2025 či 2026, kdy ustoupí pravděpodobně novému Audi Q8 e-tron. Zamaskované prototypy byly každopádně už vyfoceny na veřejných silnicích. Obvyklé designové retuše by měly být podle zveřejněných snímků částečně maskovaných prototypů jen decentní, ovšem uvnitř se odehrají zásadní změny.
Že má modernizace, již druhá po nedávné modelové péči, přinést delší dojezd, není žádným překvapením. Ovšem přinejmenším nečekané je, o kolik se má akční rádius zlepšit. Autocar totiž uvádí, s odvoláním na vysoce postavený interní zdroj, hodnotu přes 600 km. To je zhruba 40% nárůst proti stávajícím 436 km. Pomoci by k tomu měly nejen nové, hospodárnější elektromotory s vylepšenou řídicí elektronikou, ale i větší trakční baterie zatím neznámé kapacity.
Může se zdát paradoxní, vyvíjet takové úsilí v modernizaci vozu, který se blíží polovině životního cyklu, zejména když se blíží premiéra nového Q6 e-tron (2023) na čistě elektrické platformě PPE (e-tron stále používá starší MLB, určenou původně pro spalovací modely). Jenže ten zamíří o třídu níže, navíc je velmi úspěšný e-tron (například v Norsku jde o dlouhodobý bestseller) pro automobilku v současné nelehké době extrémně důležitý. Ještě do té doby se ovšem dočkáme další čtyřkruhové premiéry. Už příští rok se totiž dočkáme exkluzivnější verze Volkswagenu ID.6, rovněž specificky čínského, tedy sedmimístného SUV Audi na technice MEB.
Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm |
Baterie | 95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km |
Cena od | 2 122 900 Kč |