Audi chystá modernizaci svého elektrického SUV e-tron, které je na řadě trhů vůbec nejúspěšnějším elektromobilem a celosvětově jde o nejúspěšnější velké elektrické SUV. Magazínu Autocar potvrdila přímo automobilka, že pro příští rok chystá velké změny. Velké SUV, postavené na původně spalovací platformě MLB, se sice ani nadále nevyhne určitým kompromisům stran své architektury, ale dostane, kromě omlazeného vzhledu, baterie nové generace, nové, efektivnější elektromotory, vyladěnější software a celou řadu dalších, důležitých vylepšení. Místo dvojice asynchronních elektromotorů by měl e-tron dostat na zadní nápravu úspornější synchronní motor s permanentními magnety tak, jako tomu je například u Q4 e-tron. Výsledkem by mělo být dramatické zlepšení dojezdu, který dosud nepatřil k největším přednostem modelu. Zatímco stávající model s 95kWh baterií si vysloužil normovaný dojezd 421 km podle WLTP, modernizace by měla tuto hodnotu posunout na mnohem zajímavějších 600 km. Provedené změny by měly modelu umožnit odolávat rychle sílící konkurenci až do roku 2025, kdy bude nahrazen zcela novým, tentokrát od první čáry elektrickým SUV, které by se mohlo jmenovat například Q8 e-tron.
Na této informaci nic nemění ani současně chystané příchod o něco menšího modelu Q6 e-tron, rozměrově srovnatelného se spalovacím typem Q5. Ten už pro změnu vznikl na nové, výhradně elektrické platformě PPE, o kterou se podělí se současně uvedenou novou generací Porsche Macan. Výhody, plynoucí z dedikovaného prostorového řešení však umožní vnitřní prostor, srovnatelný s dnešní, spalovací Audi Q7. Dvojice SUV střední třídy, současně vyvíjená oběma koncernovými automobilkami, by měla trh oslovit v roce 2023. Ještě předtím by se ale měl představit podobně velký, ale technicky jednodušší model na platformě MEB, sdílející techniku s již představeným Volkswagenem ID.6. Bude to již třetí elektrické SUV se čtyřmi kruhy na masce po modelu Q4 e-tron a, původním e-tronu. Vznikat má nejdříve v joint venture Audi-SAIC v Šanghaji, později i v dalším joint venture Audi-Faw v Čchang-Čchunu, to však nebude dříve než v roce 2023.
Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm |
Baterie | 95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km |
Cena od | 2 122 900 Kč |