Světová premiéra Volkswagenu ID.6 v Šanghaji

Světová premiéra Volkswagenu ID.6 v Šanghaji
Fotografie: Volkswagen
  • Na šanghajském autosalonu se odehrála premiéra Volkswagenu ID.6
  • Velké SUV dlouhé jako Touareg je určeno jen pro Čínu
  • Vychází z předloňského konceptu ID.Roomz

Těžiště automobilového dění se čím dál více přesouvá na východ. Čínský trh se tak může těšit na premiéry v lepším případě v předstihu před Evropou, v tom (pro nás) horším pak exkluzivně pro sebe. Druhým případem je Evropě tak trochu utajená premiéra velkého rodinného SUV ID.6 s šesti nebo sedmi místy k sezení, které rovněž vzniklo na modulární elektrické platformě MEB a v hierarchii se zařadí nad již známý model ID.4. V roce 2023 chce Volkswagen v Číně nabízet celkem osm elektromobilů řady ID. Světovou premiéru zatím největšího ID.6 na autosalonu v Šanghaji jsme vám přinesli on-line.



Novinka samozřejmě sdílí techniku s ostatními Volkswageny z řady ID.6. Pohání tedy zadní nebo všechna kola synchronními motory s permanentními magnety a nabídne tři výkonové úrovně. Na výběr bude 132 kW (180 k), 150 kW (204 k) a 4MOTION 225 kW (306 k). Točivý moment pak dosáhne 220 či 310 Nm, baterie nabídnou využitelnou kapacitu 58 nebo 77 kWh. Nejvyšší rychlost se zastaví, vzhledem k požadavkům místního trhu, u všech verzí na 160 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h podle výkonového stupně potrvá 9,3 nebo 9,1, případně 6,9 s. Dojezd činí až 436 km podle WLTP, případně 588 km (ekvivalent NEDC). Rychlost nabíjení nehoní evropské rekordy, stejnosměrné bude omezeno 100 kW, střídavé potom pouhými 7 kilowatty. Nabízena bude ve dvou verzích, produkovaných jinými čínskými partnery. Standardní ID.6 X bude vyrábět SAIC, oplastovanou ID.6 CROZZ potom FAW.

Už to naznačuje mamutí rozměry, které podtrhuje pohotovostní hmotnost 2280 kg a celková 2840 kg. Nepřekvapí tedy, že celkové délce chybí do pěti metrů pouhých 124 mm a ID.6 bude o zanedbatelné dva milimetry kratší než Touareg. Ovšem šířka 1848 mm i výška 1680 mm za ním zaostávají výrazněji. Ovšem rozvor 2965 mm naopak Touareg překonává. Základem budou 19" kola, vyšší verze pak nabídnou dvacítky i 21". Ve výbavě nebude chybět head-up displej s rozšířenou realitou a Travel Assist pro poloautonomní jízdu. Ovládání bude v souladu s čínským vkusem svěřeno dotykovým ploškám, model je připraven na dálkovou aktualizaci softwaru OTA, která bude v Číně spuštěna koncem roku.

Volkswagen ID.6
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze