Volkswagenu se začíná vyplácet, že jeho minulý šéf Herbert Diesss navzdory pochybovačům napřel veškeré síly a prostředky do maximalizace vývoje a výroby elektromobilů. Po dvou letech úsilí a bolestivých rozhodnutí se výroba i prodeje posunuly do sfér, kdy už je možno s klidem mluvit o velkosériovosti. Ostatně Volkswagen má v tuto chvíli na stole dalších 135 000 objednávek, jejichž vyřizování má maximální prioritu. Tím to ale zdaleka nekončí; značka uvede do roku 2026 dalších deset nových plně elektrických modelů a chce nabídnout nejširší elektromobilní portfolio od malých městských vozítek až po reprezentativní koráby a také užitková auta.
V současné době celý přerod stojí a padá s univerzální elektrickou platformou MEB, která nabízí variabilitu, prostor a také OTA aktualizace. Ty se už podařilo zprovoznit a automobilka už je využívá k rychlé odezvě na podněty a přání zákazníků. Touto cestou se například na digitální přístrojový štít dostala informace o stavu baterie a také se zpětně navyšovala nabíjecí rychlost u některých modelů. Chystá se ale i projekt Trinity, tedy velký luxusní model, který by měl přijít v roce 2026 a naučit zákazníky, že si určité funkce a prvky výbavy budou zvlášť předplácet. To bude výzva, protože podle průzkumů s tím většina zákazníků zatím nesouhlasí. Ve Wolfsburgu se také uvažuje o korekci označovacího schématu ID.X, který s rostoucím počtem modelů začíná jevit jisté limity.