Test nabíjení Audi e-tron po 32 tisících kilometrech. Nabíjí stále tak rychle?

6
Test nabíjení Audi e-tron po 32 tisících kilometrech. Nabíjí stále tak rychle?
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Audi e-tron nabíjí stále stejně rychle
  • Ze 7 % na 80 % jsme nabili za 25 minut
  • Maximální výkon nabíjení kolem 150 kW je k dispozici až do 80 % nabití baterie

e-tron je první elektromobil od Audi, se kterým jezdím už rok a půl a za tu dobu jsem se přesvědčil, že jde o skvěle udělané auto a že se zároveň Audi povedl výborný elektromobil hned napoprvé. Dobré prodejní úspěchy ostatně mluví za své, s více než 100 tisíci prodanými kusy jde i přes vysokou cenovku o nejprodávanější velké elektrické SUV na světě v posledních dvou letech, kdy je na trhu. Jednou z největších konkurenčních výhod e-tronu je opravdu rychlé nabíjení, které i po dvou letech zůstává mezi elektromobily na špičce. Není to ani tak maximálním výkonem 150 kW, který, ač je vysoký, už byl více elektromobily překonán, ale dobou, po kterou dokáže maximálním výkonem nabíjet.

Test nabíjení Audi e-tron po 32 tisících kilometrech

Audi e-tron (2018) 55 quattro

Rozměry4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg
Výkon300 kW
Baterie95 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd436 km (WLTP)

Výsledkem je mezi elektromobily dosud stále unikátní „plochá křivka“, kdy vůz dokáže nabíjet prakticky maximálním výkonem od 1 % až po 80 %. A mě zajímalo, jak se nabíjecí křivka změnila po 32 tisících kilometrech a zda nabíjecí výkon auto neomezilo. Dodám jen, že podle diagnostiky mám naměřenou degradaci baterie 2 %, což je solidní hodnota vzhledem k tomu, že poměrně často využívám UFC nabíjení z důvodu zkoušení nových stanic a nejednou jsem auto nabíjel před delšími cestami na 100 %.

Audi e-tron
Nabíjení na Ionity v Lovosicích

Ihned po připojení k nové ultrarychlé nabíjecí stanici Ionity v Lovosicích při 7 % nabití si auto začalo brát maximální proud 350 A s tím, že i takto vybitá baterie má napětí 395 V, což je mezi elektromobily s 400V architekturou výjimečně hodně. Nabíjení začalo výkonem 137 kW, ten se postupně zvyšoval s vzrůstajícím napětím. 50 % nabití jsem dosáhl pouze za 15 minut a auto se v tento moment nabíjelo výkonem 147 kW, přičemž stále čerpalo proud 350 A. 50 % nabití znamená necelých 200 kilometrů reálného letního dojezdu. Kolem 60 % pak auto dosáhlo nejvyššího deklarovaného výkonu 150 kW a dokonce ho pak o 2 kW ještě přesáhlo. Na 70 % nabití se vůz dostal už za 22 minut a stále se nabíjel výkonem 150 kW. V 70 % procentech ale nabíjecí výkon spadl o 15 kW na 135 KW, kde se držel do 80 %, což je oproti předchozím měřením anomálie. Nicméně při dalších dvou měřeních (jedno na nabíjecí stanici Ionity v Nupakách, druhé na nabíjecí stanici Hypercharger od PRE v Praze) se tato anomálie již neprojevila a auto pokračovalo v nabíjení maximálním výkonem až do 80 %, kam se dostalo za 25 minut (v případě Lovosic o minutu déle kvůli anomálii s nižším výkonem).


V 80 % se nabíjecí výkon snížil na 108 kW a postupně se snižoval až na 80 kW při 90 %, na které se auto nabilo už za 32 minut. To je mimochodem totožný čas jako u Audi e-tron GT, které se nabíjí sice mnohem vyšším výkonem, ale nemá tak plochou křivku a výkon začíná klesat mnohem dříve než u původního e-tronu. Ten se velmi rychle nabíjí i dál. Ještě v 95 % se nabíjí výkonem 66 kW a nabíjení uzavírá výkonem 53 kW při 100 % nabití, kdy má baterie napětí 459 V. Ze 7 % na 100 % se auto nabilo za pouhých 40 minut. Nabíjecí křivka je tak totožná jako u nového auta a nedošlo k žádnému zpomalení.

Z 7 % do Délka nabíjení
50 % 15 minut
70 % 22 minut
80 % 25 minut
90 % 32 minut
95 % 36 minut
99 % 40 minut
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
jak dlouho ho máte že máte najeto jen 32tis? To máte k ekologickému bodu zvratu ještě hodně daleko ;-). Jinak vám prozradím, že rychlost nabíjení je i po trojnásobku ujetých km víceméně stejná jako když jsem ho měl nového, a ani po pravdě nevidím moc důvod proč by se to měla výrazně měnit... problém je SoH které mám po pěti letech na 12%... tedy po těch 8 letech bych asi pětinu baterky ztratil a jak jsem tak v okolí vysledoval po třetinou už velmi roste riziko náhlé smrti baterie... čili mám také v plánu brzy prodat. Už jen proto že mě doteď amortizace odhadem stála 250tis ročně, a i při takhle jetém autě to nebrzdí... je na čase přesedat, jen čekám na něco zajímavého, s duší, co by mě na první dobrou oslovilo. Nepiju standardizovaná europiva a nechci ani unylé euroauto - takže žádné světlo na konci tunelu (ani japonci nebo číňani nijak zvlášť neexperimentují s designem). Do čeho by jste šel vy? Klidně rok nebo dva počkám pokud se někdo vytasí s nějakou peckou...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze