Elektrický kombík je tady! Představujeme Audi A6 Avant e-tron
Audi ukázalo novou karosářskou variantu chystané elektrické luxusní limuzíny vyšší střední třídy A6 e-tron. K limuzíně A6 e-tron, kterou Audi ukázalo již dříve a která na trh dorazí v příštím roce na zcela nové platformě PPE, přidalo Audi nyní karosářskou variantu kombi, jež již tradičně nazývá Avant. A z tohoto auta se stane opravdový jednorožec, protože skutečný elektrický kombík na našem trhu opravdu dosud chybí a nejeden český uživatel po něm volá. Vyhlížíte-li tedy alternativu k všudypřítomným SUV, zbystřete.
Novinku Audi ukázalo zatím jako koncept, který je však velmi blízko sériové verzi, která dorazí na trh zhruba za dva roky. A stejně jako limuzína, i Avant nabízí svalnatou, technicistní a stále elegantní karoserii s novou „single frame“ maskou, velmi úzkými Digital Matrix LED světly a zajímavou grafikou zadních OLED světel. Zaujme netypická silueta zádi s výrazným spojlerem a obrovskými difuzory. Už teď se těšíme na verzi RS, ve které bude A6 e-tron vypadat určitě bestiálně. Samozřejmostí jsou virtuální zpětná zrcátka, které Audi používá už několik let u modelu e-tron.
Avant samozřejmě sdílí parametry a novou platformu PPE s limuzínou. Platforma PPE (Premium Platform Electric), kterou Audi vyvíjí společně s Porsche, bude finálně uvedena letos a první auta na ní vyjedou v příštím roce a postupně na ni budou uváděny prémiové elektromobily – jak sedany, tak SUV. Pro příští rok je například již potvrzeno velké SUV s názvem Q6 e-tron, které bude představeno ještě letos a na trh dorazí začátkem roku 2023.
Hlavní technické specifikace
- Délka: 4,96 metru
- Šířka: 1,96 metru
- Výška: 1,44 metru
- Dojezd: přes 700 km WLTP
- Baterie: 100 kWh
- Architektura: 800 V
- Výkon: 350 kW
- Točivý moment: 800 Nm
- Zrychlení: nejvyšší verze výrazně pod 4 vteřiny, základní verze pod 7 vteřin
- Nabíjení: 270 kW DC + 22 kW AC
Novinka nabídne pohon všech kol, vpředu poháněnými asynchronním motorem, vzadu synchronním. Kombinovaný výkon činí 350 kW, k dispozici pak bude i verze pouze s pohonem zadní nápravy, která bude mít delší dojezd. I u ní se ale dočkáme zrychlení pod 7 vteřin na 100 km/h. Audi chystá údajně také ostré verze, včetně RS, která má mít zrychlení výrazně pod 4 vteřiny na stejnou vzálenost. Dojezd má v případě verze quattro činit přes 700 kilometrů dle cyklu WLTP díky 100kWh baterii v podlaze, dojezd je tak podobný jako u limuzíny. Díky 800V architektuře se můžeme těšit na ultrarychlé nabíjení o výkonu až 270 kW, kdy za 10 minut se auto nabije na dalších 300 kilometrů jízdy a za 25 minut se nabije z 5 na 80 %. Novinka nabídne dva nabíjecí porty v zadní části, jeden z nich zprostředkuje rychlonabíjení i standardní AC nabíjení, druhý pouze AC nabíjení, jak to známe ze současného e-tronu nebo e-tronu GT. Potěší 22kW palubní nabíječka.
Důležitou otázkou u Avantu je objem kufru. Ten zatím Audi neprozradilo, nicméně má být stejný, nebo větší než u současného A6 Avant se spalovacím motorem. Díváme se tedy na objem kolem 600 litrů po posuvnou zástěnu a samozřejmě mnohem více při naložení až po strop. Audi zároveň naznačilo, že auto bude mít i přední kufr, který platforma PPE umožňuje zastavět. Naopak Audi vůbec neukázalo interiér, který však má být v mnohém jiný než u současných modelů automobilky. A6 e-tron bude rovněž první zástupce značky se zbrusu novým infotainmentem postaveným na platformě Google Automotive.
Produkční verze Audi A6 Avant e-tron, která má vypadat prakticky stejně jako koncept, bude představena v roce 2023 a na trh dorazí z kraje roku 2024, tedy ve velmi podobnou dobu jako limuzína A6 e-tron.
Jak se vám novinka líbí? Dejte nám vědět v komentářích pod článkem.