Audi nastoupilo na cestu elektromobility v roce 2019, kdy začalo prodávat první e-tron, který se s více než 80 tisíci prodanými kusy stal velkým úspěchem. Jen za loňský rok prodalo Audi zhruba 50 tisíc kusů a například v Norsku, nejpokročilejším trhu z hlediska elektromobility na světě, se e-tron stal v loňském roce dokonce nejprodávanějším autem vůbec bez ohledu na pohon, kategorii a cenu.
Audi později představilo variantu e-tron Sportback a před pár měsíci pak zcela nový sedan e-tron GT, který je zaměřen na výkony a stojí na stejné platformě J1 jako Porsche Taycan, se kterým sdílí řadu technických specifikací. Další novinkou je pak čerstvě představené Q4 e-tron ve verzi SUV i Sportback, které stojí na platformě MEB. Audi ale už nyní ukazuje na veletrhu v Šanghaji budoucnost svých elektrických aut z řady e-tron, a to na zcela nové elektrické platformě PPE.
Platforma PPE (Premium Platform Electric), kterou Audi vyvíjí společně s Porsche, bude finálně uvedena na začátku příštího roku a postupně na ni budou uváděny prémiové elektromobily, a to jak sedany, tak i SUV. Pro příští rok je například již potvrzeno velké SUV s názvem Q6 e-tron, které bude představeno ještě letos a na trh dorazí v druhé polovině roku 2022. Produkční verze A6 e-tron, které Audi dnes na autosalonu v Šanghaji ukazuje jako koncept, pak dorazí v roce 2023. Ale jak Audi v poslední době několikrát potvrdilo, finální design se od konceptů příliš neliší a ostatně i zástupci Audi přiznali, že se z 95 % díváme na finální auto, které bude mít oproti konceptu zejména kliky na dveřích.
Designově krásné auto s délkou takřka 5 metrů má karoserii sportbacku a lze shrnout, že se díváme v podstatě na elektrickou verzi oblíbeného modelu A7. Audi, stejně jako u Q4 e-tron, použilo invertovanou zaslepenou přední single frame masku, zajímavé jsou pak dosud vůbec nejtenčí u Audi použitá Digital Matrix LED a OLED světla s šachovnicovým vzorem, která by mělo být možné designově konfigurovat přes infotainment jako u Q4 e-tron. Zaujmou svítící loga Audi vpředu i vzadu, která se údajně Audi bude snažit protlačit homologačním procesem. U Audi dosud neviděný je zcela nový styl zadních světel s 3D OLED technologií a šachovnicovým vzorem.
A6 e-tron bude dalším Audi, které se bude moci pochlubit virtuálními zrcátky a máme potvrzeno, že se objeví i ve finálním modelu. Jsou nejen praktická, ale pomohou i aerodynamice, kterou má A6 e-tron výbornou. Součinitel odporu činí pouze 0,22.
Praktickou zajímavostí, která by se opět měla dostat i do produkční verze, je promítání obrazců na silnici kolem auta. To zajišťují tři výkonné projektory, které nejenže vítají posádku po otevření dveří, ale pomocí nich komunikuje auto i s okolím. Například upozorní cyklistu, který míjí zaparkovaný A6 e-tron, že se otevřou dveře, případně promítá na silnici šipky v případě aktivního blinkru.
- Délka: 4,96 metru
- Šířka: 1,96 metru
- Výška: 1,44 metru
- Dojezd: přes 700 km WLTP
- Baterie: 100 kWh
- Architektura: 800 V
- Výkon: 350 kW
- Točivý moment: 800 Nm
- Zrychlení: pod 4 vteřiny
- Nabíjení: 270 kW
Novinka nabídne pohon všech kol, vpředu poháněnými asynchronním motorem, vzadu synchronním. Kombinovaný výkon činí 350 kW, k dispozici pak bude i verze pouze s pohonem zadní nápravy, která bude mít delší dojezd. Ten má v případě verze quattro činit přes 700 kilometrů dle cyklu WLTP díky 100kWh baterii v podlaze. Díky 800V architektuře se můžeme těšit na ultrarychlé nabíjení o výkonu až 270 kW, kdy za 10 minut se auto nabije na dalších 300 kilometrů jízdy a za 25 minut se nabije z 5 na 80 %.
Na tiskové konferenci nám Audi potvrdilo, že pracují na obousměrném nabíjení tak, jak to už nyní umí platforma MEB, na které stojí například Q4 e-tron. Zároveň je jasné, že nová platforma nepočítá s dvoustupňovou převodovkou, která tak zatím zůstane doménou Porsche Taycan a Audi e-tron GT. Audi zatím neukázalo interiér a technologie vozu, je však jasné, že v autě bude zcela rovná podlaha bez středového tunelu.
A6 e-tron je předzvěstí nové vlny elektromobilů Audi postavených na zbrusu nové platformě PPE pro prémiové vozy a bude zajímavé sledovat představení finální verze v příštím roce.