Prototyp Audi A6 e-tron se příliš neliší od futuristického stejnojmenného konceptu, zdá se tedy, že designovou kancelář Audi profoukl hodně svěží vítr. Nějaké změny lze i přes důkladné maskování rozeznat, například konzervativnější tvarování přídě s většími světlomety, nenápadnějšími vzduchovými náběry a větším průduchem. Finální podobu zádě těžko odhadovat, protože testovaný prototyp má náhradní koncové světlomety, jak bývá v podobných případech obvyklé. Avšak profil vozu zjevně zůstal nezměněn a z Audi vyšší střední třídy se po desetiletích, kdy se předchůdci chlubili čistými sedanovými tříprostorovými liniemi, stal zcela nový druh na pomezí sedanu a liftbacku. Baterie v podlaze si při zachování vnitřního prostoru u nízkých modelů zkrátka žádají své. Více na videu kolegů z motor1.com.
Že nové Audi vzniká na prémiové 800V platformě PPE sdílené s Porsche Taycan a Audi e-tron GT není žádná novinka. Můžeme se tedy těšit na nabíjení rychlostí až 270 kW a zrychlení z klidu na 100 km/h pod čtyři sekundy. Nic dalšího v tuto chvíli nevíme, i když známe techniku konceptu osazeného dvěma motory o systémovém výkonu 350 kW (476 k) a 100kWh baterií s dojezdem dle WLTP přes 700 km. Desetiminutové doplňování energie by tak mělo stačit až na dalších 300 km.
Definitivní podoba A6 e-tron by se měla odhalit ještě letos, na trh by měl očekávaný model vstoupit napřesrok.