Už je jasno. Audi e-tron se po faceliftu přejmenuje a nabídne dvě různé baterie

2
Už je jasno. Audi e-tron se po faceliftu přejmenuje a nabídne dvě různé baterie
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Potvrdit pozici elektrické vlajkové lodě má podstatně prodloužený dojezd
  • Nebudou chybět ani nové technologie
  • Novinka se představí už letos, k zákazníkům dorazí napřesrok

Pětimístné SUV vyšší střední třídy se od září letošního roku, kdy se oficiálně představí, bude podle electrichasgoneaudi.net jmenovat Audi Q8 e-tron, což logicky zapadne do stávající označovací logiky již existujících i ohlášených elektrických SUV. V hierarchii se zařadí nad chystané Audi Q6 e-tron, které dostane 800V platformu PPE. Větší Q8 e-tron zůstane u stávajícího základu MLB a nezmění se stávající jmenovité napětí 396 V, stejně jako podpora až tří elektromotorů. Jenže baterie budou nové. První pro model Q8 e-tron 55 bude vycházet ze stávající s brutto kapacitou 95 kWh, jenže díky zmenšení bufferu nabídne místo stávajících 86,5 nově 89 kWh. Dojezd by měl stoupnout ze stávajících až 452 na zhruba 500 km.

Novinkou bude druhá, větší baterie pro Q8 e-tron 65 (náhrada stávajícího e-tronu S). Ta bude pracovat se stejným napětím, zachová tedy počet článků. Avšak ty budou větší a nabídnou kapacitu 67 místo současných 60 Ah. Výsledkem bude celková kapacita 105,6 kWh, z toho 99 kWh využitelných. Avšak ta poslouží plně dynamickým zážitkům a dojezd bude kratší než u Q8 e-tron 55. Přesto cca 400–450 km znamená proti hodnotám 343–374 km u stávajícího e-tronu S slušný pokrok.

K dispozici budou nadále dvě karosářské verze, tedy kromě standardního SUV ještě sportovněji střižený Sportback. Samozřejmostí bude rozsáhlá individualizovatelnost zahrnující více než 50 odstínů laků, různá kola velikostí 19–22", různé optické sady, typy zrcátek a další doplňky. Podobná rozmanitost ovládne interiér, kde si bude možné vybrat mj. ze čtyř druhů sedadel, jimž samozřejmě nebude chybět příplatková masáž a ventilace. Mezi technologiemi se octnou nové jízdní asistenty, nové světlomety Digital Matrix Light a přepracované uživatelské rozhraní MMI s věším displejem. Novoty prý přinese i nabíjení, pravděpodobně se tedy dočkáme zvýšení nabíjecí rychlosti ze stávajících 150 kW, ovšem kvůli 400V architektuře zřejmě nejvýš někam k 200 kW.

Diskuze ke článku
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
No hlavne by neco meli udelat s tou velkou spotrebou.
Marek M.
Marek M.
Otázka je, jak se ta změna bufferu projeví na nabíjecí křivce. Protože teď je e-tron elektromobil s nejlepší nabíjecí křivkou, podle toho, co jsem viděl. Sice žádný rekordér co se týká max. nabíjecího výkonu, ale ten průběh je super. Ostatní mohou jen závidět a pak díky tomu se nabije dříve než mnohá konkurence s vyšším nab. výkonem. A hlavně, pro uživatele je to pohodlnější, nemusí to nabíjení směřovat do oblasti např. 10-50%, ale je prakticky jedno, kdy se nabíjí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze