Tesla Model 3
test

Tesla Model 3

Jaká je na českých silnicích?
13

Jaké je auto, se kterým chce Elon Musk změnit svět? A hlavně – jak se s ním jezdí v Česku? Nahlédli jsme pořádně pod pokličku a snažili jsme se Teslu Model 3 zhodnotit bez ohledu na auru, která ji obklopuje. Jaká tedy je ve skutečnosti? Tady je náš verdikt.

Teslu Model 3 jsme si mohli vyzkoušet už několikrát, vždy však jen v USA a na poměrně krátkou dobu. Nyní jsme ale dostali možnost auto vyzkoušet pořádně na českých silnicích. Ve městech, mimo ně i na dálnicích. Na rozbitých i upravených površích. A dle očekávání jsou naše dojmy už trochu jiné.

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie74 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: Supercharger, CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 580 km
Cena od1 486 990 Kč

Tesla Model 3 – test

Vnější design: krásné malé eSko

O vnějším designu a vlastnostech se nemá smysl rozepisovat. Tesla Model 3 je velmi elegantní a pohledné auto, které se po stránce vzhledu jednoduše povedlo. Bere si to nejlepší od svých větších sourozenců, ale je kompaktnější a vypadá hravěji. Obzvláště ženám se líbí výrazně víc než větší Model S, se kterým má podobné tvary.

Možná i právě proto se za „Trojkou“ moc lidí neotočí, protože vypadá podobně jako jiné Tesly, které jsou na našich silnicích k vidění už mnoho let. Je jen menší a tím pádem méně výrazná. A možná je to dobře – elektromobil střední třídy, který vypadá elegantně, ale zbytečně na sebe neupozorňuje, tu chyběl.

Technika a výbava: dvě možnosti

Na test jsme měli k dispozici americkou verzi Long Range s pohonem všech kol, což znamená akumulátor s kapacitou 75 kWh. Papírový dojezd podle testovacího cyklu WLTP činí velkorysých 560 kilometrů, maximální rychlost pak 230 kilometrů za hodinu a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny. Cenovka takového vozu je 1,4 milionu korun a v současnosti jde o nejlevnější Model 3, který si můžete v Evropě pořídit – levnější verze na starém kontinentě Tesla neprodává. Naopak si ale můžete připlatit a za 1,7 milionu pořídit verzi Performance s lepším zrychlením, ale horším dojezdem. Ta vás na stovku vystřelí za 3,4 vteřiny a zastaví se až na rychlosti 261 km/h. Na německých dálnicích tak v pohodě předjedete většinu německých prémiových aut s omezovačem.

Už v základu dostanete výbavu, za kterou si u konkurence těžce připlatíte.

Tesla tradičně nedává moc na výběr, co se barev nebo výbavy týče. V této ceně je vlastně pouze jedna barva – černá. Pokud chcete jinou, připlatíte si dalších 50 tisíc korun. Vybírat však můžete celkem jen z pěti barev. V základu dostanete 18palcová kola, přičemž za 19palcová si připlatíte 40 tisíc. Ve verzi Performance si můžete pořídit i 20palcová kola za 80 tisíc. Pokud se vám nelíbí standardní tmavý interiér a chcete světlý s bílými sedadly, připravte si 26 tisíc korun. Už v základu ale dostanete výbavu, za kterou si u konkurence těžce připlatíte. Nechybí tak panoramatická střecha, prémiový audiosystém a 1 rok internetu zdarma.

Každý Model 3 má vestavěný veškerý hardware pro asistenta řízení jménem Autopilot. Pokud ale nemáte při koupi vozu dost peněz, můžete si jej aktivovat později doplatkem 80 tisíc (základní verze), respektive 186 tisíc (pokročilejší verze). To je zároveň jediná příplatková výbava, kterou si můžete zvolit. Tesla nic dalšího nenabízí.

I pokud si obohatíte svůj Model 3 o těchto pár prvků výbavy, přehoupnete se s kupní cenou nad 2 miliony. A to už má k lidovému autu opravdu daleko.

Kvalita zpracování: stále zaostává

Tesly jsou obecně známé svým nekvalitním zpracováním interiéru i exteriéru a zastaralou konstrukcí. Pokud chtěla Modelem 3 změnit svět, musela v tomto směru přinést zlepšení. Muskova automobilka se na luxusních Modelech X a S skutečně mnohé naučila a zlepšení opravdu přišlo. Interiér je lépe zpracovaný, lícování je lepší a celé auto působí solidněji. Ale pořád to nestačí.

Zatímco u testovacích aut přímo od Tesly si automobilka dává na zpracování velký pozor a s kvalitou jsme při testech v Las Vegas v lednu byli spokojeni, běžný kus, který jsme proháněli nyní po českých silnicích, je na tom hůř. Kapota je viditelně posunuta k jedné straně (na jedné straně je výrazně větší mezera než na druhé), v interiéru se opět objevuje známý neduh Tesel, kdy jednotlivé části stropní výplně nedoléhají, a lesklá výplň středového tunelu se velmi rychle poškrábe.

Tesla Model 3
Pořád se ani náhodou nemůže měřit s německými prémiovými automobilkami.

Tesla se také rozhodla skoncovat s pravou kůží a v Modelu 3 jsme tak nalezli jen umělou. Nevypadá špatně a dobře větrá, ale oproti pravé kůži v prémiových autech není tak příjemná a působí o poznání levněji. Je na vás, zda to u takto drahého auta překousnete.

Pokud odhlédneme od nepovedených sedadel, je úroveň zpracování auta a interiéru výrazně lepší než u dřívějších Tesel. I když se pořád ani náhodou nemůže měřit s německými prémiovými automobilkami a působí poněkud plastově a „nehodnotně“, ve srovnání s konkurenčními elektromobily v podobné cenové relaci je na tom velmi dobře.

Interiér a pohodlí: totální minimalismus

Minimalistický interiér je doslova úchvatný. Je to úplně něco jiného než u zbytku dnešních aut. Tesla se rozhodla odstranit takřka vše a nechala pouze volant, základní ovládací prvky a velký displej. Nehledejte ani ambientní barevné osvětlení nebo další věci běžné u konkurence. Není tu nic a interiér je velmi strohý. Někomu to bude hned vyhovovat, někdo si nezvykne nikdy. Volant krásy moc nepobral a materiály jsou horší než u německé konkurence, ale celková filozofie zaujme a na „prázdno“ jsem si já osobně rychle zvyknul. Interiér je dokonce tak prázdný, že se tu setkáte s ozvěnou, když hlasitěji mluvíte.

Tesla Model 3

Tesla zredukovala ovládací prvky takovým způsobem, že zde dokonce nenajdete kliky dveří (ovládají se tlačítkem na nich) ani páčky na nastavování sedadel, zrcátek a dokonce světel. Vše se ovládá skrze různá menu velkého displeje.

Minimalistický interiér je jako žádný jiný.

Na přístrojové desce se táhne průduch klimatizace přes celou šířku a má to svůj důvod – prsty na displeji můžete krásně ovládat směřování a intenzitu vzduchu. Vypadá to náramně a funguje stejně dobře. Bohužel se po nastartování často směřování vzduchu resetuje a mě konkrétně tak pravidelně začala Tesla foukat studený vzduch do obličeje. Zklame také vysoká hlučnost ventilátorů i na nízké otáčky, které kazí jinak tichý provoz.

Interiér vás svým minimalismem uchvátí. Zklame ale opět zpracováním.

Jak jsem již naznačil, výhrady mám k sedadlům, která mi nepřišla pohodlná už při zimním testování v USA. A nyní se mi to potvrdilo. Neposkytují dostatečné boční vedení, což bych ale odpustil. Problémem je špatná opora zad a sedák je také příliš měkký. Už po dvaceti minutách jízdy jsem se cítil nepohodlně. Po hodinové jízdě mě vysloveně bolela záda a nebyl jsem schopný si sedačku nastavit tak, aby mi vyhovovala. Pokud si tedy potrpíte na kvalitní sedadla, Tesla vás zklame. Je to škoda. Například sedadla v nejnovějším Modelu S jsou výrazně lepší.

Tesla Model 3
Sezení na zadních sedadlech je velmi nepohodlné.

Tesla se opět vytáhla krásným panoramatickým sklem, které si užijí ale hlavně pasažéři na zadních sedadlech. Ti vás ale zároveň budou proklínat, pokud nejsou trpaslíci, protože sezení vzadu je hodně nepohodlné. Důvodem je vyšší podlaha. Tím pádem vám sedadlo vůbec nedrží nohy, stehna jsou kompletně ve vzduchu a kolena jsou výrazně výše, než by bylo příjemné. Pro děti a na kratší vzdálenosti v pořádku, pro delší cestování dospělých ale určitě ne.

Tesla Model 3 potěší rozměrnými úložnými prostory. Nechybí ani ten vpředu.

Co mě naopak velmi mile potěšilo je nadprůměrný prostor v kufru, který je mnohem větší, než byste od auta této velikosti čekali. I když by to mohl tvar karoserie naznačovat, Model 3 nemá páté dveře – otevírá se pouze spodní část zádě a vstupní otvor do kufru je tak poměrně malý. Na převážení objemnějších věcí tak musí majitelé zapomenout, i když lze sklopit zadní sedadla. Limitující totiž bude právě malý vstup do kufru. Další místo ještě Tesla poskytuje pod přední kapotou, kde je rovněž poměrně velký úložný prostor. Zde Tesla zcela deklasuje konkurenci. Elektromobil žádné jiné značky, třeba i dražší, neposkytuje tak velký přední úložný prostor, pokud má vůbec nějaký.

Infotainment a chytré systémy: rychlý a intuitivní

Velký displej se velmi dobře ovládá a rychle se na něj zvyká. Je dobře vidět i na slunci. Tesla je zároveň špičkou v intuitivnosti ovládání systému. Vše je jednoduché a ovládání pochopí snad každý. Přes displej se zároveň ovládá takřka úplně vše. To je z mnoha ohledů dobře, ale abych pro rychlé sklopení zrcátek, otevření přihrádky před spolujezdcem nebo dokonce přepnutí světel musel provést několik kliknutí v menu na displeji, to praktické není. Úplný extrém je pak to, že musíte rychlost tempomatu volit na displeji. Tesla jednoduše ubírala až zbytečně moc.

Celkově je ale menu na displeji špičkové a Tesla opravdu přemýšlela nad ergonomií a uspořádáním. Auto potěší i vestavěným rychlým internetem, který umožňuje streamování hudby nebo zobrazování on-line map. Navigace bohužel není tak dobrá jako u prémiových konkurentů a občas navádí nesmyslně nebo zobrazuje zcela jiný čas příjezdu. Obecně se s ní ale jezdí dobře.

Tesla Model 3

Jaké to je nemít před sebou přístrojový panel s klasickými „budíky“? Zvyknout se na to dá, ostatně mnohá auta v minulosti měla také přístroje uprostřed, nicméně v éře pokročilých head-up displejů je opravdu nepraktické klopit zrak dolů a ještě k tomu doprava pokaždé, když chcete zkontrolovat rychlost. O dalších informacích umístěných ještě níže na velkém displeji ani nemluvě. Zabudování head-up displeje by minimalistický design nijak nenarušilo a sledování rychlosti a dalších důležitých údajů by bylo mnohem snazší i praktičtější. Takto se řidič stává obětí estetiky.

Tesla zjednodušila také přístup k autu. Místo klíčku dostanete pouze bezkontaktní kartu, kterou musíte přiložit na B sloupek pro odemčení auta a pak na středový tunel pro nastartování. Život s kartou je tak nepohodlný, ale to ani nemá být primární přístupový způsob. Tím je totiž mobil. Auto přes Bluetooth pozná, že jste s mobilem v blízkosti, a automaticky se odemkne i dovolí nastartování.

Infotainment a centrální velký displej jsou špičkové

V mobilní aplikaci samozřejmě můžete i Teslu vzdáleně ovládat, tedy sledovat nabíjení, zapnout předehřev a další úkony. To ostatně není nic zvláštního a umí to samé, co konkurence.

I když se Tesla prezentuje jako technologická značka, mnoho moderních funkcí, které konkurenti mají a nabízí, v Tesle chybí, třeba praktická bezdrátová nabíječka pro telefony. Naopak potěší Autopilot, tedy asistent řízení. Ten velmi dobře sleduje okolí a po aktivaci umí klasicky udržovat vzdálenost či pruh a po vyhození směrovky i samostatně přejet do druhého pruhu. Dlouhé cestování s Autopilotem je velmi pohodlné, ale Tesla stále vyžaduje držení volantu. Zároveň má velké rezervy ve městě, kde stále spoustu nebezpečí ignoruje. Je tak dobré ho využívat pouze na dálnici, kde funguje velmi dobře.

Jízdní vlastnosti: zábavný kostitřas

Rozjíždím se a užívám si krásné ticho (když tedy vypnu hlučné větráky klimatizace). Elektromotory jsou slyšet jen mírně a zvukový projev je velmi podobný větší Tesle Model S. Ani při prudkém zrychlení nejsou motory moc slyšet. V rychlostech nad 110 km/h bohužel už poměrně hodně proniká do interiéru aerodynamický hluk. Kolem bezrámových oken je slyšet fičení a dálniční rychlosti znamenají vyšší hluk než u jiných aut, což je opravdu škoda.

České silnice mu i kvůli nepříliš dobrým sedadlům nesvědčí.

V nižších rychlostech ale Model 3 dělá radost svou agilitou a ovladatelností. Nízké těžiště díky bateriím v podlaze znamenají velmi dobré jízdní vlastnosti, na okreskách či v serpentinách si užijete spoustu legrace. Radost vás ale přejde třeba na děravých pražských silnicích. Podvozek je totiž naladěn dost tvrdě. Není ale tvrdý jako tvrdý. Třeba tvrdší BMW řady 3 v M verzích stále působí solidně, ale Tesla Model 3 je trochu kostitřas. Příčné nerovnosti nebo díry prakticky nežehlí a do celého auta pronikají nepříjemné tupé rázy. České silnice tedy Modelu 3 vůbec nesvědčí a nepříliš dobrá sedadla tomu nepomáhají.

Je to Tesla, což znamená skvělé zrychlení. Model 3 v naší verzi dosáhne na stovku už za 4,5 vteřiny. Zrychlení je stále mohutné, už tu není ten drsný elektrický kopanec a nástup výkonu je postupnější, což mě osobně vyhovuje víc.

Celkově je Tesla skvěle ovladatelné a zábavné auto. Škoda jen méně pohodlného podvozku i sedadel a špatného odhlučnění ve vyšších rychlostech.

Spotřeba a dojezd: dojede přes 400 kilometrů

Tesla deklaruje dojezd až 560 kilometrů dle cyklu WLTP, což je ale hodnota, ke které se v praxi ani zdaleka nepřiblížíte. I tak baterie s kapacitou 75 kWh nabídne dojezd, který bude mezi dnešními elektromobily hledat konkurenci jen obtížně. Blíží se mu Hyundai Kona nebo Tesly s největšími 100kWh bateriemi. Díky menším rozměrům a tím pádem nižší spotřebě ale Model 3 tak velké baterie nepotřebuje.

Při jízdě mimo město se dostanete na dojezd asi 450 km.

Reálný dojezd je při běžné mírné jízdě zhruba o 100 kilometrů nižší než deklarovaný. Při jízdě mimo město se dostanete zhruba na 450 kilometrů při spotřebě klem 16,5 kWh. Městský provoz si pak vezme z baterií 18 kWh každých 100 km, což znamená reálný dojezd někde kolem 420 kilometrů. Klasické dálniční tempo rychlostí 130 km/h na tempomatu pak znamená spotřebu 23 kWh na 100 km, což je vzhledem k menší velikosti auta poměrně dost. Na dálnici se tak dostanete zhruba na 330kilometrový dojezd. Na druhou stranu v případě úsporné jízdy mimo město a dálnici se dá ujet i kolem 500 kilometrů, což je dojezd srovnatelný s běžnými spalovacími auty s podobným výkonem a parametry.

Nabíjení: už jako ostatní

Tesla Model 3 se samozřejmě umí nabíjet ze Superchargerů. Je to ale první Tesla, která přináší standardní konektor CCS Combo, jaký mají ostatní elektromobily. A to znamená jediné – mimo Superchargery už tak nemusíte používat nepohodlný adaptér na CHAdeMO.

Tesla Model 3

Samozřejmě Model 3 nabijete nejrychleji právě na Superchargerech, které Tesla kvůli novince vybavila právě konektorem CCS. Navíc „Trojka“ podporuje i ultrarychlé nabíjení výkonem až 250 kW, což znamená nabití za zhruba 15 minut do 80 % neboli 120 kilometrů za 5 minut. Žádný takový Supercharger V3 však v Evropě není a nabíjet budete klasickým výkonem 120 kW, respektive 145 kW. I to ale znamená nabití na 80 % za asi 30 minut, což je stále výborná hodnota. Je potřeba ale mít na paměti, že za nabíjení na Superchargerech se u Modelu 3 platí – nabíjení zdarma je minulostí.

Kromě nabíjení z jiných rychlonabíječek se samozřejmě Model 3 dá nabíjet i střídavým proudem, ať už z běžné zásuvky, nebo z pomalých nabíjecích stanic. Palubní nabíječka má ale výkon 12 kW, což je méně než u větších Tesel. Nabíjení je tak trochu pomalejší, než by mohlo být. Na druhou stranu konkurenční značky mají v dané cenové relaci nabíječky ještě pomalejší.

Zhodnocení: Muskova revoluce

S Modelem 3 chce Elon Musk změnit svět. Relativně dostupný elektromobil prodává Tesla ve výrazně větších počtech než dříve a jen za první měsíc prodeje se Model 3 stal nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Tesla zmenšila Model S a udělala ho dostupnější, i když s cenou přes 1,3 milionu korun je v Evropě pro řadu lidí zcela nedostupný.

Tesla Model 3

Novinka zaujme elegantním designem a minimalistickým interiérem s velkým displejem, který potěší špičkovým a intuitivním prostředím. Návykové je odemykání mobilem a pochválit musím také dvojici rozměrných kufrů i bohatou standardní výbavu. „Trojka“ je také zábavná na silnici, kde exceluje ve zrychlení, a slušná je také ovladatelnost, a to i díky pohonu na všechna čtyři kola. Velkým plusem je také schopnost extrémně rychlého nabíjení ze Superchargerů nebo internet na rok zdarma.

Kdyby si dala Tesla na zpracování a odhlučnění záležet, šlo by o skvělé auto.

Model 3 si ale bohužel nese řadu neduhů, které jsou Teslám už delší dobu vlastní. I když je to lepší než dříve, zpracování interiéru a exteriéru stále není na úrovni, na jakou jsme zvyklí z německých aut, a to ani zdaleka. Nepotěší ani nepohodlná sedadla, zejména vzadu, tvrdý podvozek, který trpí na českých silnicích, nebo hluk na dálnici a od ventilátorů klimatizace. Kdyby si přitom dala Tesla na kvalitě zpracování a odhlučnění záležet, rázem by se z Modelu 3 stalo skvělé auto. Tyto neduhy ho ale nyní zbytečně sráží a celkově je Model 3 hodně schizofrenní. Některé věci jsem miloval, některé zase nenáviděl. A tak to asi bude u všech lidí. Pokud dokážete neduhy překousnout, budete Model 3 milovat. Pokud ale ne a jste zvyklí na německou kvalitu, Model 3 vás zklame.

Pokud byste o Model 3 měli zájem, oficiální cestou si ho u nás nepořídíte – museli byste si pro něj dojet do zahraničí. Dokonce ani čeští zájemci, kteří před 3 lety uhradili zálohu 1 000 eur, zatím nedostali ani možnost si své auto nakonfigurovat a vůbec nevědí, kdy jim dorazí.

Jak jsme zmiňovali na začátku testu, v Evropě stále nejsou dostupné levnější Modely 3. Ty, kterými chce Musk změnit svět, prodává pouze v USA a vyjdou v přepočtu na 900 tisíc korun. V Evropě si však můžete pořídit testovanou verzi Long Range AWD za 1,4 milionu korun nebo výkonnější verzi Performance za 1,7 milionu. Pokud byste si například na německém webu Tesly chtěli Model 3 objednat, k vyzvednutí bude už za měsíc.

Nebude ale lepší zvolit spíše konkurenci, která se na Teslu dotahuje?

Konkurenti Modelu 3 jsou už na trhu, nebo se na něj brzy chystají

Konkurence: ta nespí

Konkurence nespí. Zatímco před 3 lety při představení působila Tesla Model 3 jako zjevení, dnes už takové terno není. Ostatní automobilky se na Teslu dotáhly a v lecčems ji i předehnaly, zejména v prémiovém segmentu. To samé se ale chystá i u levnějších aut. Vše se bude lámat v roce 2020, kdy na trh vstoupí řada nových levnějších elektromobilů.

Hyundai Kona Electric Eco

Rozměry4 165 × 1 800 × 1 565 mm, 1 610 kg
Výkon136 koní
Baterie42 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)312 km

Už nyní si můžete koupit Hyundai Kona s podobně dlouhým dojezdem. Zaujme také chystaný Volkswagen I.D. nebo Peugeot e-208. Přímým konkurentem pak bude i Polestar 2, který dorazí právě v roce 2020. Tesle tedy roste velká konkurence.

Za záběry ve videu děkujeme YouTube kanálu AlzaTech.

tesla-model-3
Klady
  • elegantní design
  • prostorná dvojice kufrů
  • velký displej s intuitivním ovládáním
  • minimalistický interiér
  • dynamika
  • velmi dobrý dojezd
Zápory
  • nepohodlná přední sedadla
  • velmi nepohodlné sezení vzadu
  • vysoká hlučnost na dálnici
  • horší zpracování exteriéru a interiéru
  • hlučné ventilátory klimatizace
  • tvrdší podvozek
  • nevhodně umístěný tachometr
Diskuze ke článku
Matej
Dobry den
Aku verziu ste testovali? aky poradove cislo VIN ma? podla nabijacieho portu a znacky to vyzera na Americku a jeden s prvych kusov. Tie neduhy ako sedacky a hluk su v Europskych verziach uz odstranene. Tesla dodava do EU uplne novy typ sedaciek a spracovanie je posunute uplne niekam inam ako tomu bolo na prvých americkych kusoch. Inak dakujem za peknu recenziu:-)
pj
to ji fakt jeste nikdo nedotahl v EU specifikaci z Vidne a nepujcil?
Lojza
Zpracovani interieru je na urovni dacie, to je hnus. Kdo je zvykly na D3 by musel jit hodne do konpromisu. Pro me je Tesla diky interieru neprijatelna. Vyplaznout 1.5 mega a cumet na umatlanej tablet to fakt ne. Hed up display, klimatizovane sedacky to je zaklad u mele kuze. Technika za me ok. Techniku Tesly a interier a zpracovani interieru od e trona.
Milan
Cena 1,3 - 2M podle specifikace, takže něco jako BMW3, pojďme si to srovnat.
Design je specifický a každý vnímá jinak, mě to přijde jako nafouknutý angličák s plastovou karoserií.
Technika jak bylo řečeno, konkurence se dotáhla a některá je dokonce i dál, což taky nevyznívá moc lichotivě.
Zpracování jak u auta za 250 tisíc, myslím si, že většina lidí za svých 1,5M bude chtít přeci jenom nějakou tu kvalitu, není to auto pro dělníky na stavbu a neřekl bych, že EU verze na tom bude o parník líp, aby se aspoň mohla dívat konkurenci na záda. Navíc, pokud je u elektroauta v dálniční rychlosti větší hluk, jak v klasickém spalovacím autě, tak jde vidět, jak moc se šetřilo.
Interiér opět katastrofa, ovládání na středové konzoli NENÍ a NEMŮŽE být intuitivní, protože řidič při JAKÉKOLIV změně musí odhlédnout od silnice a sledovat tablet. INTUITIVNÍ ovládání je takové, které děláte automaticky poslepu aniž by jste se dívali jinak, než na silnici.
Jizdní vlastnosti nejsou o akceleraci, ale o celkovém handlingu, který má opět Tesla, díky vysoké hmotnosti oproti stejně velkým autům, maximálně průměrný. A co teprve přehřívající se systémy a brzdy po chvilce spěchání. Co se týká jízdních vlastností, dost napoví čas na Nürburgringu, který má tato Tesla na úrovni Rapidu 1,2TSI, díky špatným brzdám a vysoké hmotnosti, přehřívající se baterce. Ano, uznávám, že 99,9% se na okruh nepodívá, ale říká to něco o tom, jak se to auto chová na své hranici a kde tu hranici má. Tesla bohužel dost nízko.
Dojezd začíná být slušný, ale díky absenci site nabíječek je to auto stale použitelné maximálně pro lidi ve velkých městech (Praha, Brno, Ostrava) a pro ty, co mají rodinný dům nebo garáž a ještě jedno rezervní auto. I člověk žijící v Praze se MUSÍ autu a jeho nabíjení přispůsobovat (na což několikrát upozornil například Honza Koubek při týdenních testech elektrických aut)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze