Peugeot se svým modelem 508 zabodoval nejen z hlediska designu. Chvála se na 508ku snáší i po jízdní stránce. Jak na tom bude jízdně nová generace 208ky si budeme muset počkat, ale už víme, že novince to minimálně sluší.
Peugeot v Ženevě ukázal krásnou e-208
Nová generace Peugeotu 208 je našlapaná výbavou a technologiemi. Doba, kdy lidé chtěli malé levné auto se základní výbavou, jsou pryč. Například nedávno testovaná Audi A1 se hravě vyhoupne i přes jeden milion korun. Novinku od francouzské automobilky si budeme moci koupit nejen se spalovacím, ale také čistě elektrickým pohonem.
Nový Peugeot 208 je postaven na platformě poslední generace. Platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem.
Elektrická verze má motor o výkonu 136 koní a 260 Nm točivého momentu. Na výběr je ze tří jízdních režimů: eko, normal a sport. Zrychlení z klidu na sto při aktivovaném sportovním módu je 8,1 sekundy. Ve výbavě je i tepelné čerpadlo, díky kterému si auto můžete dopředu vytopit přes aplikaci MyPeugeot. Podobně jako Peugeot 508 má i 208ka i-Cockpit. Sáhnout můžete po Full-LED světlometech nebo 17palcových kolech.
V útrobách je baterie o kapacitě 50 kWh. Dojezd dle cyklu WLTP činí 340 kilometrů. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity. Z klasické domácí zásuvky se Peugeot 208 nabije za 16 hodin. Využitím třífázové nabíječky jde o hodin 5. V případě rychlonabíjecí stanice se vám baterie nabije do 80 procent za 30 minut.
Technické parametry Peugeot e-208
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 455 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 362 km |
Cena od | 850 000 Kč |