Elektrický Peugeot 208 je tu. Má krásný design a dojezd 340 kilometrů

Elektrický Peugeot 208 je tu. Má krásný design a dojezd 340 kilometrů
4
  • Nová generace Peugeotu 208 bude k dispozici jak se spalovacím, tak čistě elektrickým pohonem
  • Stojí na nové modulární platformě CMP, která umožňuje postavení auta jak s elektrickým, tak spalovacím pohonem
  • Baterie má kapacitu 50 kWh a dojezd dle cyklu WLTP je 340 kilometrů

Peugeot se svým modelem 508 zabodoval nejen z hlediska designu. Chvála se na 508ku snáší i po jízdní stránce. Jak na tom bude jízdně nová generace 208ky si budeme muset počkat, ale už víme, že novince to minimálně sluší.

Peugeot v Ženevě ukázal krásnou e-208

Nová generace Peugeotu 208 je našlapaná výbavou a technologiemi. Doba, kdy lidé chtěli malé levné auto se základní výbavou, jsou pryč. Například nedávno testovaná Audi A1 se hravě vyhoupne i přes jeden milion korun. Novinku od francouzské automobilky si budeme moci koupit nejen se spalovacím, ale také čistě elektrickým pohonem.

Nový Peugeot 208 je postaven na platformě poslední generace. Platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem.

Elektrická verze má motor o výkonu 136 koní a 260 Nm točivého momentu. Na výběr je ze tří jízdních režimů: eko, normal a sport. Zrychlení z klidu na sto při aktivovaném sportovním módu je 8,1 sekundy. Ve výbavě je i tepelné čerpadlo, díky kterému si auto můžete dopředu vytopit přes aplikaci MyPeugeot. Podobně jako Peugeot 508 má i 208ka i-Cockpit. Sáhnout můžete po Full-LED světlometech nebo 17palcových kolech.

V útrobách je baterie o kapacitě 50 kWh. Dojezd dle cyklu WLTP činí 340 kilometrů. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity. Z klasické domácí zásuvky se Peugeot 208 nabije za 16 hodin. Využitím třífázové nabíječky jde o hodin 5. V případě rychlonabíjecí stanice se vám baterie nabije do 80 procent za 30 minut.

Technické parametry Peugeot e-208

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon136 koní, toč. moment: 260 Nm
Baterie50 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 340 km
Infotainment5" dotykový displej
Cena800 000 Kč
Diskuze ke článku
Vasek NIRO
asi nejhezčí elektromobil vůbec co zatím spatřil světlo světa, mimo Teslu samozřejmě :)
Bohdan
No da se. Ale pokud to bude stat v elektrice vic nez 600tis tak to muzou rovnou zahrabat.
NedaSe
Rikal jsem si - ok, tak mozna, ale ted je to NO WAY! 340km zni dobre, real bude 280 - ok to snesu. 8,1s/100 - tak to je pomalejsi nez mnoho fosilu, ale rikam si, ok jako 2. auto mozna. Soudruzi z Francie to ale totalne pohbili zaruka na bat do 160kkm - to je BIG FAIL soudruzi! Pri mem beznem dnesnim najezdu 50k/rok s mym TMS - pochopte, tohle ani jako 2. auto doma NECHCI. Nase 2. auto najizdi dnes ~17k/rok - nase 1. auto pred TMS najizdelo 20k, ted je to 2x tolik. Lze ocekavat, ze nase 2. auto bude najizdet jen o 50% dnesniho najezdu (tedy ~25kkm minimalne) tzn za 6 let a to jsem hodne skepticky (protoze nepocitam, ze ukousne neco malo i ze soucasneho 1. vozu domacnosti. Takze - papaaaaaa :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze