Když jsem poprvé viděl Peugeot 508 na vlastní oči na autosalonu v Ženevě, moc se mi líbil. Sportovnější design, jiné křivky a prvky karosérie kupé – tohle auto se Peugeotu minimálně po designové stránce velmi povedlo. I papírově na tom Peugeot 508 není špatně: nejnovější generace i-Cockpitu, masážní sedačky, adaptivní podvozek, noční vidění i široký repertoár jízdních asistentů od automatické přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a tak dále.
„Nový Peugeot 508 završuje designovou obměnu naší modelové řady. Využívá všechny stylistické principy, které jsme rozvinuli u našich nejnovějších koncepčních vozů, jako je Peugeot Exalt nebo Peugeot Instinct. Ostatně i-Cockpit nového Peugeotu 508 vzešel přímo od koncepčního vozu Exalt.“ Říká Gilles Vidal, šéfdesigner značky Peugeot.
Měli jsme tu možnost si sednou za volant této vlajkové lodě francouzské automobilky a po několika desítkách minut nám s kolegou na rtech převládal úsměv. První věc, co se mi líbila, je podvozek. Inženýři z Peugeotu si na novém adaptivním podvozku dali údajně velmi záležet. I kdyby to nebyla pravda, podvozek je až nečekaně pohodlný a hlavně utlumený.
Jakmile si sednete za volant, budete si možná s trochou nadsázky připadat jako v letadle. Pro Peugeot typický malý volant, masivní středový tunel a osmipalcový dotykový displej infotainmentu (od výbavy Allure má ještě o dva palce více), který má skoro až vodorovně umístěné hardwarové tlačítka. Trošku mi prvních pár vteřin sezení v interiéru připomnělo usednutí za volant Citroenu DS5. Tlačítka mají připomínat tvary kláves. Nechybí podpora Apple CarPlay, Android Auto či MirrorLink a potěší i bezdrátové nabíjení vašeho chytrého telefonu. Interiér je na první pohled dobře zpracovaný. Peugeot si dal práci a v interiéru tak najdete nejen kůži Nappa, ale také dřevěné obložení.
Systém jsme si rychle proklikali. Je poměrně přehledný, samozřejmě kompletně v češtině. Občas jsou jeho reakce trošku pomalejší, každopádně na nějaké závěry si počkáme až na plnohodnotný test.
Peugeot 508 má na délku 4 750 milimetrů, na šířku 1 859 a na výšku pouze 1 403 milimetrů. Tyto rozměry tak Peugeot 508 řadí mezi nejkompaktnější modely v rámci segmentu. Zavazadlový prostor má objem 487 litrů.
Na trh Peugeot 508 vstupuje ve dvou benzinových a čtyřech naftových variantách. Ty benzinové zastupuje šestnáctistovka Pure Tech o výkonu 180, popřípadě 225 koní, vždy v kombinaci s automatickou osmistupňovou převodovkou. V nabídce naftových motorů je patnáctistovka BlueHDI o výkonu 130 koní. Tento motor můžete mít jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak osmistupňovým automatem. Poslední dva motory BlueHDI mají obsah dva litry a výkon 160 a 180 koní v kombinaci s automatickou osmistupňovou převodovkou. A jak to bude s plug-in hybridním pohonem? „Náš hybridní benzínový motor typu plug-in bude přizpůsoben vozu Peugeot 508 a na trh se dostane na podzim roku 2019,“ řekl Bernard Hess, Brand Project Manager pro nový Peugeot 508.
Nový Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhouse. Francouzské továrny v Trémery a Douvrinu dodávají motory. Nový Peugeot 508 byl ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na český trh přichází v září. Cena startuje na 730 000 korun.