V segmentu D si v Evropě v klidu kraluje Volkswagen Passat a s konzervativním sedanem se Peugeot rozhodl bojovat extravagantním fastbackem. V podstatě by tedy mohlo jít spíš o konkurenci pro stylovější Volkswagen Arteon. Nový lev 508 se hodně přikrčil, přesně na pouhých 140 cm. Vepředu najdete Full LED, které se přímo inspirovaly u nejnovějšího konceptu Peugeot Instinct. V přední části se dokonce nachází logo 508, čímž Peugeot vzdává hold svým slavným předchůdcům, vozům Peugeot 504 a 504 kupé.
Na délku naměříte vozu 475 cm. Tvar karoserie dotvářejí úzké prosklené plochy a dočkáme se také bezrámových dveří, které snad nebudou problémem při dálničních rychlostech. I vzadu najdete Full LED světla podobná 3008 GT, podle Peugeotu by vám měly připomínat vrypy lvích drápů. Důležitější je však fakt, že po otevření víka kufru zde najdete 487 litrů objemu.
Interiér i-Cockpit dostala i polododávka Rifter, a tak vás u 508 asi moc nepřekvapí. Uprostřed najdete kapacitní desetipalcový HD dotykový displej formátu 8:3 a před řidičem vyvýšený přístrojový panel s displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3 palců. Panel je plně přizpůsobitelný a najdete zde šest různých režimů zobrazení. Je pro Peugeot umístěn tradičně nad volantem, který musí být menší a zploštělý. Infotainment si samozřejmě rozumí s protokoly MirrorLink, Android Auto a Apple CarPlay.
Zajímavostí je, že sedadlo řidiče získalo označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken – v překladu „Akce pro zdravá záda“) coby ocenění ergonomie a množství možností nastavení, jako je podélné nastavení a nastavení sklonu opěradla či bederní opěrky. Dlouhé cesty by tedy měly být spíše potěšením. Uvnitř najdete až 32 litrů různých přihrádek, které jsou rozmístěny po celé kabině. Pro dostatečné nabíjení všeho možného uvnitř najdete i čtyři USB porty nebo prémiový audiosystém Focal. Vůz stojí na platformě EMP2, která se podílí na v průměru o 70 kg menší hmotnosti ve srovnání s předchozí generací.
Peugeot nepodcenil ani bezpečnostní systémy. K dispozici je samozřejmě i systém automatického nouzového brzdění, který rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci do rychlosti 140 km/hod. Na dálnicích oceníte i aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém sledování bdělosti řidiče, systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením i dalších dopravních značek. Hodně nás překvapil systém nočního vidění, který používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 250 metrů a infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.
Motory budou v podstatě tři: benzin reprezentuje objem 1,6 litru s výkonem 180 a 225 koní, diesel můžete mít buď s výkonem 130 koní a objemem 1,5 litru, nebo můžete sáhnout po dvoulitru s výkonem 160 nebo 180 koní. Nový Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhouse a francouzské továrny v Trémery a Douvrinu dodávají motory. Představen bude ve světové premiéře na ženevském autosalonu a na mezinárodní trhy vstoupí v září.
Zdroj: tisková zpráva