Volkswagen Passat Variant GTE
test

Volkswagen Passat Variant GTE

Lovec naftových dvoulitrů

Rozmohl se nám tady takový nešvar… legendární hláška z jednoho z nejznámnějších českých filmů by šla použít i na aktuální stav dopravních prostředků. Kam se podíváme, najdeme dieselový, většinou dvoulitrový motor. Ten má ale několik nesporných výhod, mezi které patří zejména vysoký točivý moment a nízká spotřeba. Dokáže tento český fenomén překonat nový koncept malého zážehového motoru a elektromotoru? Na čem jiném otestovat elektrobenzinové souznění než na etalonu manažerských vozů, Volkswagenu Passat.

Design a karoserie: vítěz v kategorii Miss Passat Universe

Protlačit u vedení Volkswagenu nějakou větší změnu musí být pro designéry nadlidský úkol. Konzervativní značka nechce přijít o velkou základnu věrných příznivců a bojí se každé výstřední „lumpárny“ jako čert kříže. Přední maska však i navzdory tomu dostala lehce excentrický nádech díky silné chromované lince a výrazné mřížce chladiče. Veřejnost novému širokému úsměvu přišla na chuť a kukuč si vzal za svůj i nový VW Tiguan. A další budou jistě následovat.

Volkswagen Passat Variant GTE – test

GTE je vzhledově podle mě tím nejhezčím Passatem vůbec. Klasický R-Paket totiž na voze vypadá až moc „tunersky“, zatímco GTE přihodí trochu šmrncu a pár kontrastních detailů. Zepředu poznáte GTE podle LED světel, přední masky, kde se schovává nabíjecí konektor, a především modrého pruhu, který nesmí chybět snad u žádného elektrifikovaného počinu. Pokud budeme pokračovat do zadní části přes loga na blatnících, dostaneme se až k nápisu GTE na zádi. Zajímavé jsou dva výfuky dimenzované přinejmenším na šestiválec. Malý 1,4litrový čtyřválec si ale ufukuje hned za zadními koly a koncovky jsou komicky zaslepené černým plastem.

Délka 4 767 mm, šířka 1 832 mm a výška 1 477 mm jsou údaje, které lehce ztrácí nad největším konkurentem, Fordem Mondeo. To je dlouhé 4 867 mm, široké 1 852 mm a vysoké 1 501 mm. Vzhled je ale naprostá paráda a byl jsem překvapený, kolik lidí se ještě za celkem častým kombíkem dokázalo otočit. Svou roli jistě také hrály 18palcové disky s rozměrem pneumatik 235/45.

Technika a výbava: „jednačtyřka“ vs. konkurenční dvoulitry

Málokdy se stane, že by se jeden motor nacházel na obou koncích spektra nabídky jednoho vozu. Právě to se stalo motorizaci 1,4 TSI, kterou najdete v nejlevnější variantě se 125 koni. V GTE je nicméně naladěna na 156koňovou notu s 250Nm točivým momentem. Nemalou roli hraje také 116koňový elektromotor, který přidá dalších 330 newtonmetrů. Dohromady je pak výkon celé soustavy nadimenzován na 218 koní a 400 Nm „krouťáku“. Přes šestistupňovou dvojspojku DSG, která byla poupravena pro hybridní pohon, výkon proudí pouze na přední kola.

Technické parametry Volkswagen Passat GTE (2015) Variant

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 767 × 1 832 × 1 477 mm, 1 735 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon218 (156 + 116) koní, toč. moment: 400 Nm / 1 500 ot./min
Baterie9,9 kWh, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,8 kWh / 100 km, dojezd: 950 + 50 km
Infotainment8" dotykový displej
Cena1 186 900 Kč

Nejvyšší rychlost 225 km/h je totožná pro sedan i kombík Variant, ten ale zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy (o 0,2 sekundy pomaleji než sedan). Jde o údaj sedící přesně mezi dieselovou Octavií RS, která má zrychlení za 8,1 vteřiny, a benzinovou, která to zvládne za 6,8 vteřiny. Vůz v čistě elektrickém režimu ujede maximální rychlostí 130 km/h až 50 km, a teď bych měl dopsat „což je údaj, který nám říká výrobce“. K mému velkému překvapení to však Passat vážně zvládne, víc ale až v kapitole o dojezdu a spotřebě.

Volkswagen Passat
Variant GTE
Volkswagen Passat
Variant 2.0 BiTDI
Motor zážehový elektromotor vznětový motor
Objem motoru 1 395 cm3 1 968 cm3
Maximální výkon 218 koní 240 koní
Hmotnost 1 735 kg 1 721 kg
Zrychlení 0–100 km/h 7,6 vteřiny 6,1 vteřiny
Průměrná spotřeba 1,7 l / 100 km 5,3 l / 100 km
Cena s DPH 1 166 900 Kč 1 065 900 Kč

Kombinovaná spotřeba by pak měla být 1,7 litru benzinu, popřípadě 13 kWh na 100 km. V tomto údaji jsem se již s výrobcem rozcházel. Zvlášť po prvních kilometrech, kdy mi na počítači svítila hodnota 13 litrů na sto. Nutno ale dodat, že šlo o extrémní podmínky především z pohledu meteorologa. Na konci testu se hodnota ustálila na krásné hodnotě.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze