Mercedes-Benz C 350 e
test

Mercedes-Benz C 350 e

Charismatický plug-in manažer

U většiny automobilek ve společnosti stále platí určitá dogmata. Třeba že v Mercedesu jezdí převážně starší lidé. To chce ale samotná automobilka vyvrátit. Důkazem má být nová třída C, kterou jsme vyzkoušeli, a to samozřejmě v hybridní verzi. Lákat má na větší sportovnost, atraktivní design a skvěle zpracovaný interiér. Pojďme se podívat, jak moc si nás Céčko získalo.

Design a karoserie: hlavně elegantně

Design. To je mantra Mercedesu posledních let, kdy se portfolio značky po vzhledové stránce výrazně proměnilo. Pryč jsou strohé hranaté tvary – teď vládnou elegantní, líbivé a dynamické linie, na které je radost pohledět. Zároveň se současné období nese ve znamení výrazné unifikace. Všechny dnešní mercedesy mají společný designový jazyk a podobnou přední masku, světla i celkový vzhled. Nejvýrazněji je to vidět právě u dlouholetých pilířů nabídky Mercedesu, tedy limuzín třídy C, E a S. Ty si nemohou být podobnější a méně zkušený pozorovatel by je od sebe jen těžko rozeznal. Jediným vodítkem zůstává velikost.

Po designové stránce každopádně není Mercedesu co vytknout. Sportovně elegantní design je velmi povedený a nestárnoucí a i když se vlastně jedná o recyklaci vzhledu většího modelu S, neokoukal se. Přední maska má klasické 3D mřížky a agresivněji působící velké přívody vzduchu. To celé podtrhuje náš stříbrný lak, který k Mercedesu tak nějak patří. Na zádi vozu najdete dvě koncovky výfuku. C350 e tak působí všelijak, jen ne ekologicky. A kdyby byla vyzdobena AMG doplňky, tak už vůbec ne. Kromě magického „e“ za označením motorizace tak rádoby ekologičnost prozrazuje jen zdířka pro dobíjení baterie v zadním nárazníku.

Mercedes C 350 e – test

Céčko si můžete také poměrně hodně upravit k obrazu svému nejen v interiéru, ale i interiéru. Více, než u jiných značek. Kromě sportovních AMG doplňků a designu ráfků kol si můžete zvolit i design přední masky. V balíčku Exclusive interiér si dvě sportovní lamely vyměníte za masku chladiče v podobě známého „grilu“, dokonce s aktivními lamelami. A jak je u Němců zvykem, k dispozici je množství exkluzivních laků a příslušenství, se kterým vaše Céčko nebude stejné, jako to sousedovo.

To celé dává Mercedesu velmi slušnou dynamiku, se kterou budete muset tachometr hlídat častěji než byste chtěli.

Technika a výbava: čtyřválcový silák

Ne, u Mercedesu už dávno trojčíslí za označením třídy nenapovídá objem motoru. Pod kapotou tak skutečně nenajdete 3,5litrový šestiválec, ale klasický benzínový čtyřválcový turbomotor o obsahu 2 litrů. Výkon činí 208 koní a točivý moment 350 Nm. K dispozici je však ještě elektromotor, který ve spolupráci se spalovacím motorem znamená kombinovaný výkon 279 koní. To celé dává Mercedesu velmi slušnou dynamiku, se kterou budete muset tachometr hlídat častěji než byste chtěli. Naštěstí si můžete za příplatek zvolit head-up displej a mít tak o rychlosti stále přehled.

Veškerá síla se pomocí sedmistupňové převodovky 7G-Tronic přenáší na zadní kola. Ta mají v případě nedokonalého povrchu, trochy štěrku a přidání více plynu tendenci prohrabovat. Svůj podíl na tom má i elektromotor, jehož kroutící moment je dostupný ihned a vše musí brzdit elektronika. Jedná se o nejsilnější čtyřválcový motor v nabídce, který se může měřit s o dva válce většími motory. Motor se nechá vytočit až za hranici šesti tisíc otáček, kde se line i zajímavý zvukový doprovod.

Interiér: vstup do luxusního segmentu

Po usednutí za volant na vás dýchne velká dávka luxusu a výborného zpracování. Mercedes interiéry prostě umí a luxusní eleganci ze svých nejdražších limuzín přenáší i do menších sourozenců. Céčko v mnoha ohledech následuje designovou linii nastolenou eSkem a díky tomu budete těžko hledat lepší interiér v sedanu této třídy.

Céčko v mnoha ohledech následuje designovou linii nastolenou eSkem a díky tomu budete těžko hledat lepší interiér v sedanu této třídy.

Černo-stříbrná barevná kombinace působí elegantně a rozhodně bychom se po světlém interiéru ani nedívali. To však neznamená, že si ho do Mercedesu nemůžete zvolit. Na výběr je široká paleta světlých odstínů, ať už látkových, tak kožených. Sáhnout můžete po béžové či šedé barvě v různých odstínech. Zajímavě bude jistě vypadat červená kůže, kterou můžete zkombinovat například s jasanovým dřevem (příplatek 6 046 Kč), lesklou lípou (bez příplatku), ořechem (4 455 Kč) nebo broušeným hliníkem (bez příplatku) na středovém panelu a výplních dveří. K dispozici je dokonce i modrá varianta horní strany přístrojové desky a zvolit si můžete mezi šedým nebo černým polstrováním stropu. Samozřejmostí je obšití přístrojové desky i dveřních panelů nití. A pokud zvolíte některou z linií „designo“, můžete se v návrzích interiéru vyřádit a vyšperkovat si ho k obrazu svému. Škoda jen, že nejsou dostupná světlejší dřeva s matnou povrchovou úpravou. Lesklý jasan trochu připomíná umakart, matná dřeva jsou pak jen ve tmavých odstínech. Nejlepší volbou tak často bude hliník, optická vlákna nebo rovnou karbon, pokud máte sportovního ducha.

Středová konzola nabízí výrazný palubní displej ve stylu tabletu, který je centrálním „mozkem“ automobilu. Pod ním se nachází tři kulaté výdechy vzduchu, které si Céčko převzalo z velkého eSka. O kousek níže je linka s ovládacími tlačítky klimatizačních podmínek a pod nimi přepínání navigace, rádia či telefonu. Na středovém tunelu potěší pohodlná loketní opěrka, která v sobě ukrývá dostatek úložných prostor, dvě USB a slot pro SD kartu. Samozřejmostí je touchpad s ovládacím kolečkem, díky kterému je ovládání infotainmentu zábava. Ovladač pak doplňuje volič jízdních režimů, zvýšení podvozku či zesilování rádia.

Technické parametry Mercedes-Benz C 350 e (2015)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 686 × 1 810 × 1 442 mm, 1 780 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon205 (155 + 60) kW, 279 (207 + 82) koní, točivý moment: 350 Nm / 1 200 ot/min
Baterie6 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?
Cena od1 294 700 Kč

Pokud si myslíte, že jsem vynechal ovladač převodovky, pak máte pravdu. Ten se totiž u Mercedesu nachází na pravé straně u volantu. Prvních pár dní mi to přišlo jako nesmyslné řešení, ale později mi to vše dávalo smysl a rozhodně jsem to nevnímal jako velký problém. A po delší době zjistíte, že to dává vlastně velký smysl a naopak nedává smysl voličem převodovky zabrat polovinu středového tunelu. Místo řadící páky nám inženýři v Céčku naservírovali praktickou a velkou schránku na drobnosti. Volant je samozřejmě multifunkční, kůži obšitý a velmi příjemně se drží. Pomáhá tomu výrazné vykousnutí v horní části. Pozici za volantem najdete rychle, velmi oceňujeme měkké plasty nebo rovnou polstrování v místech, kde se kolena dotýkají palubní desky. To často ani u dražších aut není samozřejmostí. V námi testované variantě nechybí ani pádla pro manuální řazení, která jsou dobře umístěna a mají jistý chod a nízký zdvih.

Před volantem bdí dvojice klasických budíků a mezi nimi je umístěn informační displej. Tady nečekejte žádné výstřednosti, Mercedes se drží klasického obdélníkového tvaru a musíme zapomenout na velký displej s možností zobrazení map a dalších vychytávek. Možná po faceliftu. Displej se vám ale i tak bude hodit pro odečtení informací o elektrickém pohonu, spotřebě, rychlosti, ujeté vzdálenosti a především toku energie, což se u hybridních vozů hodí.

Mercedes C 350 e si můžete pořídit jako sedan nebo ve variantě kombi. Mercedes C míří na klientelu, která ocení krásný design, vyžadují výborně zpracovaný interiér a velikost zavazadelníku, který má 335 litrů, pro ně nebude překážkou. Zamrzí výškový skok, který kvůli bateriím v kufru najdete. Zadní sedadla a místa pro pasažéry se na druhou stranu žádné újmy nedočkala. Na předních sedadlech je místa dostatek, ovšem svalnatější postavy a lidé s výškou nad 190 centimetrů se zde mohou cítit poněkud stísněně, přeci jen interiér člověka hodně obepíná.

Chytré systémy a funkce: pokrok nezastavíš

Mercedes patří k průkopníkům chytrých technologií. Do svého modelu si můžete pořídit parkovacího asistenta (+ 23 231 Kč), Head-up displej (+ 31 505 Kč), inteligentní LED světlomety s funkcí přizpůsobování osvětlení okolním podmínkám (+ 46 143 Kč), adaptivní tempomat DISTRONIC PLUS (+ 30 710 Kč) nebo bezklíčkový vstup (+ 20 685 Kč).

Za multimediální systém Command Online zaplatíte 103 425 Kč. TFT displej o úhlopříčce 31,2 cm a s rozlišením 1440 x 540 dále doplňují 200GB harddisk pro vaše data, DVD/CD přehrávač, datová SIM karta s příjmem dopravních informací v reálném čase, dvě USB zdířky a samozřejmě možnost připojení chytrého telefonu, přes Bluetooth. Někomu možná bude chybět dotyková plocha displeje. Mercedes je ostatně v tomto ohledu mezi automobilkami spíše výjimkou a i u nejnovějších modelů se musíte spolehnout na ovládání kolečkem a touchpadem na středním tunelu. Pro většinu úkonů je to naprosto v pořádku, těžkopádné je však zadávání textu. To, co byste na dotykové klávesnici napsali za pár vteřin, řešíte otáčením kolečka minutu nebo dvě. Pomoci si můžete kreslením písmen na touchpad, ani zde ale nesmíte být moc rychlí a po napsání každého znaku je potřeba půl vteřiny počkat, než systém znak rozpozná.

Potěší naopak praktická sada tlačítek přímo na touchpadu. Díky nim si můžete hned kdykoliv vyvolat aktuálně přehrávanou skladbu a přeskočit na další nebo zobrazit velmi užitečné vlastní menu s oblíbenými položkami. Sem si můžete naskládat vše, co v systému často používáte. Třeba oblíbenou rádiovou stanici, parkovací kameru, konkrétní místo v navigaci a mnoho dalšího. To umí málokterý systém a výrazně to zrychluje a ulehčuje práci s množstvím funkcí.

Mercedes-Benz C 350e (2015)

Systém v Česku bohužel není připojen na internet. Na ten se lze připojit pouze skrze váš smartphone. Poté lze využívat Mercedes-Benz Apps, které zahrnují počasí, TuneIn Radio nebo vyhledávání na Googlu. Velmi užitečné jsou i základní informace o pravidlech silničního provozu v určitých zemích, nebo zprávy. Ty si můžete nechat zobrazit i z Česka v češtině a velmi dobře funguje také předčítání zpráv v naší mateřštině. Sami si tak při cestě z práce můžete poslechnout to, co vás zajímá a nespoléhat se na zpravodajství z rádií. Vyhledávat můžete i hotely a nechybí dokonce ani Facebook, u kterého si opět můžete nechat předčítat statusy nebo sami nějaké napsat. Ale pozor, pokud máte nastavené předčítání v češtině, se zahraničně psanými statusy nepochodíte.

Nápaditý je pak režim přehledu aktivní trasy z navigace, kdy se na displeji přehrávají informace o trase, včetně obrázků z Google Map nebo počasí. Integrace by ale mohla být ještě lepší a mohla by zahrnovat třeba navigaci přímo na podkladech Google Maps a s integrací zajímavých míst v okolí. Bohužel také dost schází načítání on-line dopravních informací z internetu.

A co nenajdete v aplikacích, najdete na webu. Díky internetovému prohlížeči si můžete najít to, co potřebujete, třeba na mobilenet.cz. Načítání je klasicky trochu pomalejší, ale zamrzí zejména nedotaženost ovládání pomocí touchpadu. Těšil jsem se na podobný komfort pohybu po stránce, jako na notebooku, ale k takové pohodlnosti to má daleko a vybírání odkazů a scrollování je jen o něco málo pohodlnější, než při použití otočného ovladače. Zde je určitě prostor ke zlepšování. I u Mercedesu tak platí, že internetový prohlížeč v autě je spíše doplňkovou a nouzovou funkcí a pro seriózní využíván je lepší sáhnout po smartphonu.

Asistenti pro jízdu v pruzích a hlídání mrtvého úhlu, 360stupňová kamera či vyhřívání sedadel jsou samozřejmě k mání také. Mercedes dokonce dokáže sám řídit i v nízkých rychlostech, a i když nemá dokonale nakresleny pruhy na silnici, typicky ve městě. Stačí mu k tomu vedoucí auto, které sleduje a následuje.

Mercedes-Benz C 350e (2015)

Mercedes nabízí i službu Mercedes Me, přes kterou můžete svůj automobil ovládat z pohodlí domova. Skvělá věc je funkce temperování. Nastavíte si čas odjezdu, ráno k autu přijdete a interiér je vytopený na nastavenou teplotu, sedačka zahřátá a čelní sklo rozmrazené. Na dálku si skrze mobilní aplikaci nebo mobilní webu i můžete zkontrolovat, zda je auto zamknuté a dokonce i zkontrolovat dojezd nebo naplánovat nabíjení. Samozřejmostí je nalezení auta na mapě. A vychytávkou je pak podpora pro Apple Watch, takže si svoje auto můžete odemknout třeba z hodinek. Těší mě trojfázové oznámení, že automobil je zamknutý. Poznáte to pomocí bliknutí varovných světel, sklopení zrcátek a lehkého zatroubení. Poslední dvě signalizace jdou vypnout.

Jízdní vlastnosti: sympatická zadokolka

U hybridního Céčka si, stejně jako u dalších Mercedesů s kombinovaným pohonem můžete zvolit jeden ze čtyř režimů jízdy. První je nasnadě- čistě elektrický režim vám dává k dispozici maximální výkon elektromotoru a pokud nesešlápnete plynový pedál opravdu hodně, spalovací motor zůstává vypnutý. Poté je zde klasicky hybridní režim, který je zapnut vždy po nastartování automaticky. V tomto režimu pomáhá elektromotor všude, kde může a spalovací motor zůstává často vypnutý. Typicky při rozjezdech nebo naopak při jízdě po rovince nebo mírně z kopce, kdy auto ví, že by danou rychlost udržel i elektromotor. V hybridním režimu se tak baterie poměrně rychle vybíjí a až někde kolem 30 % auto začne používání elektromotoru omezovat.

Pokud se vám takové chování nelíbí, je k dispozici šikovný režim e-save, který se chová stejně, jako hybridní režim, ale elektromotor zapíná jen tehdy, kdy to má opravdu smysl, tedy hlavně při rozjezdech nebo při jízdě z kopce. Díky tomu vydrží baterie o poznání déle a můžete si tak při jízdě mimo město schovat energii v bateriích na provoz ve městě.

Posledním režimem je Charge, kdy spalovací agregát dobíjí baterie. Avšak jen když není příliš zatížen. Spotřeba se pak zvýší zhruba o 2-3 litry na sto kilometrů a při dálniční jízdě se baterie nabije plně už zhruba za půl hodinky.

Zvolit můžete i režim Sport nebo Sport+. Řízení ztuhne, motor drží vyšší otáčky a reakce na plynový pedál je okamžitá. Ani tak ale není Céčko sportovním vozem, v jeho charakteristice je na každém kilometru poznat spíše komfortní naladění a klidnější způsob jízdy, který mu sedí mnohem lépe. Kvůli hmotnosti 1 750 kilogramů nečekejte ani velkou zábavu na okreskách. Ani jízda bokem, ačkoli pro ni Mercedes nejde jako zadokolka daleko, mi k autu prostě nesedí. Zde bych raději sáhl po vozech BMW. Na druhou stranu, v režimu Sport+ je mercedes neuvěřitelně živé auto.

Poslední mód se jmenuje Individual, kdy si vše nastavíte tak, jak vám to nejvíce vyhovuje včetně tvrdosti podvozku a dalších funkcí.

Maximální rychlost Mercedesu C 350 e je elektronicky omezena na 250 km/h. Zrychlení 0–100 km/h proběhne za 5,9 sekundy.

Hybrid je vybaven bateriemi o celkové kapacitě 6,2 kWh, které slibují papírový dojezd až 30 kilometrů na plné nabití. Nabíjet můžete jak z domácí sítě, tak využít i nabíjení typu Mennekes, které do plna baterie dobije bez patnácti minut za dvě hodiny.

Sedmistupňová automatická převodovka odvádí svou práci dobře. Při sportovní jízdě poslouchá vaše pokyny pomocí pádel skoro na slovo – v případě jízdy na jiný mód jsem ji musel častokrát přemlouvat. Každopádně spíše než ke sportovnímu řezání zatáček vybízí Céčko k mírné jízdě a zde oceníte opravdu špičkové vlastnosti převodovky. Takřka neznatelné řazení směrem nahoru i dolů, a to včetně přeřazení na jedničku při zastavování jsou něčím, na co konkurence hledá jen těžko odpověď.

Při překročení rychlosti 140 km/h se vozidlo automaticky sníží o 15 mm z důvodu lepší aerodynamiky.

Dobrou práci odvádí i vzduchové odpružení Airmatic. To přizpůsobuje tvrdost tlumičů stylu jízdy a při překročení rychlosti 140 km/h se vozidlo automaticky sníží o 15 mm z důvodu lepší aerodynamiky. Na špatných silnicích se může auto na pokyn zvednout až o 25 mm. Ačkoli má ale Céčko vzduchový podvozek, nečekejte tak ladné pohoupávání, jaké známe z Éčka nebo eSka. I proto jsme byli z podvozku lehce zklamáni. Zde je podvozek tvrdší, možná až překvapivě hodně, a to i na komfortní nastavení.

Dojezd a spotřeba: jde to i za šest

Pojďme teď k elektrickému pohonu. Mercedes udává, že dojezd na plně nabitou baterií je okolo 30 kilometrů. My jsme se ve městě dostali maximálně na kilometrů 24, ale nutno říci, že testování probíhalo v teplotách na bodu mrazu a několik dnů i pod ní. Pokud tedy chcete, dá se na kratší vyjížďky použít čistě elektrický pohon a jezdit skutečně za zlomek nákladů oproti benzínu. Praktické je, že se na displeji neustále zobrazuje dojezd v kilometrech čistě na elektrický pohon. Ten ale závisí na aktuálním jízdním režimu a často neodpovídá realitě. Pro orientaci ale stačí.

Mnohem častěji ale budete využívat spíše klasický hybridní režim, kdy se oba pohony doplňují. Při meziměstském cestování se v takovém případě můžete dostat i na spotřebu okolo 4,5 litrů, kde svojí úlohu elektromotor odvádí skvěle. Ovšem udávaných 2,1 litrů nečekejte. Při dálničních přesunech se dá se spalovacím motorem jezdit se spotřebou okolo 8 litrů. Při častém využívaní výkonu není problém se dostat přes litrů 15. Pokud na druhou stranu budete akumulátor nabíjet i na dlouhých cestách, například v době oběda, a budete cestovat dálniční rychlosti okolo 120 km/h, pak můžete spotřebu stlačit lehce nad 6 litrů. To jsou na auto s benzínovým motorem a výkonem téměř 300 koní skvělé hodnoty. I s takovým stádem pod kapotou vás tak alespoň trochu může hřát svědomí a při klidné jízdě lze jezdit ekologicky. Ale když chcete všechny koně při předjíždění zapřáhnout, není problém…

Technické parametry Mercedes-Benz C 350 e (2015)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 686 × 1 810 × 1 442 mm, 1 780 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon205 (155 + 60) kW, 279 (207 + 82) koní, točivý moment: 350 Nm / 1 200 ot/min
Baterie6 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?
Cena od1 294 700 Kč

Palivová nádrž má obsah 50 litrů. Na jedno natankovaní tak urazíte lehce přes 500 kilometrů. Rozhodně bychom zde uvítali větší nádrž, ale to už bývá úděl hybridních modelů, které holt někde musejí vzít prostor pro baterie.

Při jízdě po rovině či z kopce má elektromotor dostatek síly a auto ho většinou vypíná, a to třeba i při jízdě z kopce na dálnici ve 130 km/h. Při náročnějším stoupaní mu však vypomáhá spalovací motor. Nechybí ani signalizace využívaní síly elektromotoru, pomocí které snadno poznáte, kde je hranice zapnutí spalovacího motoru. O tom, že baterie v modelu C je pouze okrajovou záležitostí, svědčí i chování po uvolnění plynového pedálu. Auto nezpomaluje jako elektromobily a tedy nerekuperuje tak silně, jako například elektrický Mercedes B nebo Nissan Leaf. Chová se zcela stejně, jako čistě benzínové varianty.

Nabíjení: můžete ušetřit

C350 e je poměrně nenápadným hybridem. Kromě nenápadného označení na víku zavazadelníku odhalí možnost ježdění i na elektrický pohon druhá dvířka „nádrže“. Nachází se vpravo nad zadním nárazníkem a skrývá klasický Mennekes konektor. Můžete nabíjet jak z domácí 240V zásuvky, tak nabíječkou typu Mennekes. Při využití druhé varianty trvá dobíjení bez patnácti minut dvě hodiny. Z domácí zásuvky ještě skoro o hodinu více. Využít můžete i jízdní režim Charge, kdy se benzinový agregát stará o nabíjení akumulátorů, Trvá to zhruba půl hodiny a spotřeba se zvýší krátkodobě zhruba o 2-3 litry.

Mercedes-Benz C 350e (2015)

Při nabíjení zamrzí, že auto signalizuje nabíjení jen u zdířky konektoru. Bez odemknutí a zapnutí auta nepoznáte, kolik procent se nabilo. Při zapojení nabíječky bych vždy na displeji mezi budíky uvítal informaci, jak dlouho se auto bude nabíjet do 100 % a jakou rychlostí se nabíjí, třeba jako u Tesly. Takto nic z toho nemáte šanci poznat a délky nabíjení si musíte vyzkoušet a pak je odhadovat. To je rozhodně škoda.

Galerie

Hodnocení: charakter mu nechybí

Mercedes C 350 e má rozhodně několik trumfů, čím zákazníky nalákat. Samozřejmostí je výborné zpracování, elegantně-sportovní design a u spousty lidí rozhoduje i reputace značky Mercedes. Plug-in hybridní varianta dokáže při kratším cestování uspořit i cenné litry benzinu a přidává i nemalou porci výkonu. Při velmi krátkých vzdálenostech do 30 kilometrů můžete cestovat plně na elektřinu, což se hodí zejména ve městě. Benefitem je také funkce temperování, která je vyhrazena elektrickým a hybridním vozům.

Na druhou stranu: pokud často vozíte plný kufr, Mercedes C 350 e není pro vás. Vysoké a svalnaté postavy zde mnoho prostoru také nenajdou. Odradit někoho mohou vysoké ceny příplatkové výbavy a hůře vyřešené informování řidiče o nabíjení, dojezdu a podobně. Také bychom již očekávali lepší on-line funkce a vestavěné připojení k internetu.

Po jízdní stránce je mercedes výborným společníkem na dlouhé cesty. Výborně se řídí, má špičkovou převodovku a vynikající interiér. Od vzduchového podvozku jsem ale očekával větší pohodlí.

V Mercedesu C 350 e však najdete skvělého společníka, se kterým není problém cestovat se spotřebou okolo šesti litrů, což je při takto vysokém výkonu obdivuhodná hodnota. Tedy, pokud budete pravidelně vůz nabíjet.

Konkurence: není z čeho vybírat

Pokud vám hybridní Céčko z nějakého důvodu není po chuti, příliš konkurentů na trhu nenajdete. Zmínit musíme přímého konkurenta z Německa, BMW 330e, které slibuje dojezd na elektřinu až 35 kilometrů. S celkovým výkonem 252 koní je na tom BMW ale hůře.

BMW
330e
Volkswagen
Passat GTE
Infiniti
Q50S Hybrid
Výkon spalovacího motoru 165 koní 156 koní 296 koní
Zdvihový objem 1 998 cm3 1 395 cm3 3 498 cm3
Počet válců 4 4 6
Výkon elektromotoru 87 koní 114 koní 68 koní
Dojezd na elektrickou energii 40 km 50 km
Kapacita baterie 7,6 kWh 9,9 kWh
Cena 1 162 900 Kč 1 286 651 Kč

Poohlédnout se můžete také po Infiniti Q50S Hybrid, které má v rukávu hned několik trumfů: šestiválec se skvělým zvukovým doprovodem a především kombinovaný výkon 364 koní. Pokud nepotřebujete mít nutně prémiové auto, pak můžete zvolit Passat GTE. Ten je na tom nejlépe s dojezdem čistě na elektrický pohon. Podle automobilky má urazit až 50 kilometrů. Naopak prohrává výkonem, a to i po stisku tlačítka GTE, kdy máte k dispozici 218 koňských sil.

mercedes-benz-c-350-e-2015
Klady
  • nízká spotřeba
  • vysoký výkon a dobrá dynamika
  • charisma
  • kvalitní zpracování a špičková výbava
Zápory
  • i přes vzduchové odpružení ne tak komfortní podvozek
  • horší provázání s internetovými funkcemi
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze