Peugeot Rifter je ultimátní rodinný stroj. Jen přihrádka spolujezdce má 186 litrů

Peugeot Rifter je ultimátní rodinný stroj. Jen přihrádka spolujezdce má 186 litrů
  • Řidič může využívat i-Cockpit
  • Poprvé se ukáže na ženevském autosalonu
  • Prodávat se začne v září

Jestli se ještě pořád cítíte jako mladý tatínek, ale zároveň se vaše rodina rozrostla rychleji než jste čekali, Peugeot má pro vás docela dobré řešení. Jeho nový Rifter posunuje o něco dál spojení „plnohodnotné rodinné MPV“. Designově na voze jasně vidíte průkopníka 3008 GT, a to jak zvenku, tak zevnitř. Francouzská automobilka si do rodinné dodávky rozhodla vypůjčit některé designové a funkční vlastnosti ze světa SUV: vyšší světlou výšku, velká kola, široké prahové lišty, velké oblouky kol a také výraznou spodní část předního i zadního nárazníku.

Mnohem více se nám ale líbí interiér, který nemusí být ani v takovémto typu auta nudný. Právě 3008 GT má jeden z nejzajímavějších interiérů dnešní doby a je skvělé, že se zde dodávka inspirovala. Týká se to také konfigurovatelného i-Cockpitu a malého zploštělého volantu. Uprostřed je pak kapacitní osmipalcový dotykový displej, který umí MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Nabízí také dva porty USB.

Vůz je postaven na platformě EMP2 a zadní část byla upravena za účelem lepší modularity a zvládnutí zátěže. O jízdní stabilitu se stará přední náprava typu Pseudo McPherson a zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem. Nápravový systém a řízení byly seřízeny tak, aby zajišťovaly lepší jízdní vlastnosti. Dobrou zprávou je, že v rámci příplatkové výbavy nabízí Peugeot Rifter i verzi 4×4, na jejímž vývoji se podílel dlouholetý partner značky Peugeot, společnost Dangel.

Zatím se musíme spokojit s benzínovými motory 1.2 PureTech s výkonem 110 a 130 koní, popřípadě diesely BlueHDi s výkonem 75, 100 či 130 koní. Platforma EMP2 ale do budoucna počítá s možnou elektrifikací. Ve výbavě nechybí adaptivní tempomat, systém rozpoznání dopravního značení, zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, systém sledování bdělosti řidiče, Active Safety Brake, couvací kameru „Visiopark 180°“ nebo sledování mrtvého úhlu.

Určitě důležitý je objem zavazadlového prostoru v rozmezí 775 litrů pod krytem u pětimístné standardní verze a 4 000 litrů ke stropu se sklopenými sedadly u dlouhé verze. Kryt zavazadelníku má dvě polohy a dokáže se tak přizpůsobit uspořádání zavazadlového prostoru. Je možné ho uložit za opěradla sedadel ve druhé řadě. Řidič i cestující mají k dispozici řadu odkládacích přihrádek, které jsou rozmístěny po celé kabině – na středové konzole, ve stropě i dveřích, v první i druhé řadě a rovněž v zavazadlovém prostoru.

Díky tomu, že airbag spolujezdce byl přesunut do stropu („Bag in Roof“), bylo možné vytvořit obrovskou uzavřenou chlazenou odkládací přihrádku. Maximální úložná kapacita je opravdu obrovská, pojme až 186 litrů v závislosti na verzi. Objem přihrádek v oblouku střechy činí dalších 14 litrů a je spojen se střešním odkládacím prostorem přístupným z 2. řady nebo ze zavazadlového prostoru a s odkládací přihrádkou nad hlavami. Po okrajích je oblouk doplněn LED diodami vytvářejícími ambientní osvětlení.

Nový Peugeot Rifter bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září. Vyrábět se bude v továrnách ve španělském Vigu a v portugalském Mangualdu.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze