Peugeot 508 1.6 PureTech Hybrid
test

Peugeot 508 1.6 PureTech Hybrid

Silák s malým apetitem

Druhá generace modelu 508 nabízí celkem bohatou nabídku motorizací, v jejíž čele stojí prozatím nejsilnější verze osazená benzinovým motorem 1.6 PureTech o výkonu 225 koní. V rámci nabídky ale Peugeot loni představil plug-in hybridní provedení, které dosahuje stejného výkonu. To je dostupné v obou karosářských variantách a v útrobách vozu se ukrývá 11,8kWh baterie. Má francouzský krasavec smysl, nebo je lepší sáhnout po jeho naftové verzi bez jakékoliv dodatečné hybridní techniky?

Druhá generace vlajkové lodi značky Peugeot dostala nejen skvělou techniku, ale i nadčasový design. Plug-in hybridní provedení u nás již prošlo testem spotřeby a nyní přišel čas na klasický test. Pokud mám začít hodnocením vzhledu, nedá se říci nic jiného, než že je to naprostá bomba. Stačí trošku zajímavější odstín karoserie, pohledná kola o rozměru 19" a rázem stojí před vámi velmi dravě vypadající vůz, jenž zaručeně přiláká pozornost širokého okolí. Jenže jen kvůli pěknému designu a ostře tvarované karoserii si takové auto koupí jen málokdo. Důležité je, jak se v něm cítí posádka a co umí nabídnout.

Technické parametry Peugeot 508 (2018) Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 750 × 2 079 × 1 403 mm, 1 795 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon165 kW, 225 koní, točivý moment: 300 Nm
Baterie11,8 kWh
Nabíjenípalubní: 7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od

A právě zde nastává trochu zádrhel. Peugeot totiž vytvořil něco, co na jednu stranu není pro každého. Může za to sportovní silueta karoserie zkombinovaná s nízkou světlou výškou. Každý zájemce o vůz by si měl preventivně vyzkoušet, jak se mu bude z něj vystupovat. Mně to dělalo mnohdy docela potíže a marně jsem pár dní přemýšlel, jestli není chyba spíše u mě. Jenže pak jsem do vozu nechal usednout několik mých přátel a o od nich jsem slyšel, že být jim více let, z vozu se už nedostanou. Rázem jsem pak přišel celému problému na kloub. Bezrámové dveře za to určitě nemohou, ovšem malý vstupní prostor do kabiny již ano. Z výroby je navíc 508 vybavena velmi solidními sedadly se širší boční oporou, což ve výsledku přináší nečekaný efekt.

Pokud je totiž sedačka řidiče a spolujezdce odsunuta o něco dále od volantu, cestující vpředu vlastně vystupují skrze část B-sloupku, který jim v tu chvíli stojí v cestě. Je tak nutné se vždy trošku vychýlit z osy a mít pružnější tělo. To je dost zajímavý problém, který by u Peugeotu tušil asi jen málokdo. Řidič pak má v kabině dostatečný přehled o tom, kde co je. Bohužel dalším negativem je na pohled vynikající sportovní volant, kterému chybí širší nastavení v obou směrech. Výškové nastavení jde měnit v rozsahu pouhých 9 cm, což je velice málo. Pojďme se ale podívat na přednosti, kterých je u modelu 508 celkem dost.

Než se dostanu k samotné pohonné jednotce, musím pochválit masážní funkci předních sedadel, která zde není jen pro parádu a po delším používání se řidič opravdu cítí odpočatější. Stejně tak je vynikajícím prvkem systém nočního vidění, který je aktivní do rychlosti 160 km/h a vždy jen v okamžiku, kdy jedete po neosvětlené vozovce za naprosté noci. Tento systém několikrát za test odhalil na okresní silnici skryté stádo srnek a jednou dokonce i cyklistu bez jakéhokoliv osvětlení. Na digitální palubní desce se vpravo jednoduše rozsvítí tmavé okno, v němž je vykreslen objekt, který by řidič ve většině případů neměl šanci vidět.

Pohonná jednotka si pak zaslouží známku 1-. Skládá se z přeplňovaného benzinového čtyřválce o objemu 1,6 litru a elektromotoru. Zážehová jednotka dosahuje výkonu 133 kW a maximálního točivého momentu 300 Nm. Synchronní elektromotor je pak integrován do osmistupňové automatické převodovky a jeho nejvyšší výkon činí 81 kW a 320 Nm točivého momentu. Dohromady je pak dostupný kombinovaný výkon 165 kW (225 koní) a točivý moment 360 Nm. Vůz ale bohužel využívá výhradně pohon přední nápravy, a tak hlavně za mokra je někdy problém celý výkon přenést na silnici. V zahraničí přitom můžete zakoupit ostrou verzi PSE, která již disponuje pohonem všech kol a ještě vyšším výkonem 360 koní.

Testovaná verze pak dostala akumulátor o kapacitě 11,8 kWh, z čehož lze běžně využít jen 9,3 kWh. Plně nabitá baterie pak dle mých jízd bohatě postačí k ujetí 35 km čistě elektricky, ovšem s dobitím to bude již podstatně horší. Vůz to udělá za vás, kdy ale stoupne průměrná spotřeba klidně i na 8 litrů na 100 km. Další volbou je standardní zásuvka, což zabere zhruba 8 hodin, nebo výkonnější nabíječka/wallbox (6,6 kW, 32 A), kdy se baterie vozu nabije za necelé dvě hodiny. Rychlodobíjení zde nehledejte. Pokud se baterie vybijí, s lehkou nohou lze s hybridní 508 jezdit za 6,5 litru na 100 km. Kdo ale bude pečlivě nabíjet, může se dostat i na hodnoty začínající číslovkou 4. Právě to se povedlo i mně a byl jsem překvapený, za jak málo dokáže jet 225koňový liftback se sportovnější náturou.

Výhodou je i fakt, že hybridní 508 dokáže jet na elektřinu rychlostí až 135 km/h. Ve výbavě pak nechyběly ani adaptivní tlumiče, které ještě více zpříjemnily jízdu po rozbitých pražských cestách. Nepotěší ale gumovější řízení a málo citu ve volantu, takže úplně sportovní jízda tomuto vozu nedělá dobře. Je to totiž spíše luxusní dálniční křižník, který s klidnějším řidičem dokáže jet za málo a přitom ujede na jeden zátah klidně i 600 km. Popravdě je v záplavě silné konkurence aktuální generace Peugeotu 508 tak trošku zjevením. Nabízí totiž mix vlastností, které u nikoho jiného nedostanete. Co na tom, že má jisté chyby a není určen pro každého. Právě to je možná dobře, protože ruku na srdce, kolikrát za den potkáte tento vůz? Peugeot vytvořil krásně vypadající a jezdící automobil, který si své zájemce bezpochyby najde.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

peugeot-508-2018
Klady
  • systém nočního vidění
  • malá průměrná spotřeba
  • výborná sportovně tvarovaná sedadla
  • nezaměnitelný design
Zápory
  • pouze pohon přední nápravy
  • horší přístup do vozu
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze