Hyundai Kona Electric
test

Hyundai Kona Electric

Elektrický unikát
2

Skutečný věk elektromobility přichází a Hyundai Kona je toho důkazem. Důkazem, že zajímavý elektromobil s velmi dlouhým dojezdem se dá pořídit už za relativně příznivou cenu. Hyundai Kona Electric je na českém trhu naprostým unikátem, který dostane konkurenci až v průběhu letošního roku. V koupi může bránit snad jen brzký příchod faceliftované verze.

V případě vozu Hyundai Kona Electric jde o první (a zatím jediný v Česku oficiálně prodávaný) elektromobil s cenovkou kolem 1 milionu korun, který má na rozdíl od konkurence velmi dlouhý dojezd reálně přesahující 400 kilometrů. Elektrická Kona může klidně sloužit jako jediné auto v rodině, a to i těm, kteří dosud elektromobilům nevěřili. Jaký je tento jihokorejský crossover na baterky v praxi? To vám prozradím v dnešním testu.

Hyundai Kona Electric (test) - Elektrický unikát

Technické parametry Hyundai Kona Electric Power

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 165 × 1 800 × 1 565 mm, 1 760 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon204 koní, toč. moment: 395 Nm
Baterie64 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,3 kWh / 100 km, dojezd: 482 km
Infotainment8" dotykový displej
Cena1 059 900 Kč

Vnější design: tu nepřehlédnete

Konu prostě nepřehlédnete. Je jiná, je svá. Zejména zepředu vypadají její úzká LED světla jinak než u ostatních aut, u čistě elektrické varianty pak navíc působí hodně zvláštně plastová maska s prohlubinami. Kona je ve výchozím stavu auto se spalovacím motorem (a ani ne poloviční cenou), a tak se ji Hyundai snažil v elektrické verzi odlišit. Zda k lepšímu, nebo k horšímu, to necháme na vás.

Zaujme výrazné oplastování, které dává Koně punc „teréňáku“, i když jde o malý crossover, což je dnes velmi atraktivní skupina aut určená hlavně do města. Tomu napovídá i pohon pouze přední nápravy, přičemž s pohonem 4×4 mít elektrickou Konu nemůžete. Specifická jsou také 17palcová kola se skoro plnými disky snižujícími odpor vzduchu. Atraktivním doplňkem je pak odlišně lakovaná střecha, která je k dispozici ve 3 barvách a dá se kombinovat se 7 barvami exteriéru. Celkem tak lze vytvořit 21 unikátních kombinací.

Kona trochu klame tělem a na fotkách vypadá trochu větší, než ve skutečnosti je. Přitom jde o crossover s vnitřním prostorem zhruba o velikosti e-Golfu, jen se zvýšeným podvozkem. Oproti e-Golfu je dokonce Kona s 4,1 metry kratší. To však neznamená, že je vevnitř málo místa. Naopak.

Technika a výbava: dvě výbavy za úplně jinou cenu

Hyundai pro Konu zvolil dvě úrovně výbavy – levnější Future za 924 990 Kč a o 335 tisíc korun dražší Ultimate, která je vždy párována i se silnějším 150kW elektromotorem a zejména s podstatně větší 64kWh baterií umožňující reálný dojezd přes 400 kilometrů. A právě tu zvanou Ultimate jsme otestovali. Levnější verzi Future pak můžete mít buď se základním 100kW elektromotorem a menší 39,2kWh baterií, nebo si připlatit 130 tisíc Kč za větší baterii a silnější elektromotor. Vzhledem k tomu, že i verze Future je bohatě vybavená a ve variantě s vyšším dojezdem vyjde na 1 054 000 s DPH, může být právě tato varianta nejatraktivnější volbou.

Silnější elektromotor nabízí maximální točivý moment 395 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h ve sport módu za 7,6 vteřin a maximální rychlost 167 km/h. Papírový dojezd pak činí 482 kilometrů a byli jsme zvědaví, na jaké hodnoty se dostaneme v praxi. Výsledky najdete v příslušné kapitole.

Kona je díky specifickému designu nepřehlédnutelná

Za 200 tisíc korun navíc dostanete ve variantě Ultimate vše, co byste od dnešního auta mohli chtít. Nechybí head-up displej (i když levnějšího výsuvného typu), full-LED světla s automatickým rozsvěcením a přepínáním dálkových světel, aktivní asistent řízení včetně adaptivního tempomatu a rozpoznávání značek, vyhřívaná i odvětrávaná a elektricky nastavitelná přední sedadla, dvouzónová klimatizace, 8palcový dotykový displej a audiosystém Krell s výkonem 360 W. Jde tedy o výbavu skutečně královskou. Pokud byste si jen chtěli vybrat jednotlivé prvky výbavy, nemůžete.

Diskuze ke článku
Martin_MPS
Díky za test. Jen několik komentářů: S Konou mám najeto 12t. km. Jezdím ve městě 55, mimo město 100 a po dálnici 120 ("tachometrově"). Samozřejmě s občasnými odchylkami a s tím, že po dálnici jezdím minimálně (jezdím hodně Praha - Rumburk a dálnice je jen kousek). Spotřebu v zimě jsem měl mezi 15 až 16kWh/100 km (topení na 21 C a jezdím většinou sám). Nyní jezdím bez problému za 12 - 13 kWh/100 km. Hodně záleží na rekuperaci a je to docela zábava (až se divím).
Jinak přístup do menu telefonu je jednoduchý, stačí stisknout na volantu tlačítko sluchátka a není potřeba se proklikávat v menu.
Zatím mám jen 1 výtku k autu, již několikrát mi "vytuhnul" středový panel (Krell) a jednou jsem dokonce musel jeho vypnutí řešit vytažením pojistky :-(

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze