Vyzkoušeli jsme Teslu Model 3 a tady jsou naše podrobné dojmy
test

Vyzkoušeli jsme Teslu Model 3 a tady jsou naše podrobné dojmy

6
  • V Las Vegas jsme vyzkoušeli verzi Long Range v přepočtu za cenu 1,3 milionu Kč
  • Potěšil nás interiér a také jízdní vlastnosti
  • Evropské prodeje budou zahájeny v následujících měsících

Design Tesla umí. Je asi zbytečné popisovat to, co vidíte ve fotogalerii a v našem videu, a proto tedy jen shrnu, že i naživo působí Trojka jako malý Model S. Proporce v zadní části karoserie jsou odlišné, ale kapkovitý tvar karoserie, charakteristická příď i zadní světla nenechají nikoho na pochybách, že to je Tesla. Zaujmou hlavně neobvykle velká boční okna vzhledem ke karoserii, zajímavé tvarování předních světel a absence chladiče v přední masce.

Nejlepší elektromobil? Projeli jsme se Teslou Modelem 3

Pro ušetření nákladů zde už nenajdeme vysouvací kliky nebo elektricky otvírané dveře jako u Modelu S nebo Model X. Zde je vše mechanické a dost neobvyklé. Pro otevření dveří musíte „vyloupnout“ kliku ven a teprve poté za ní vzít a dveře otevřít. Tento způsob mi přišel nepraktický a nepohodlný a podle mě zde Tesla zbytečně experimentovala. Zajímavé je pak i odemykání přiložením karty nebo telefonu na B sloupek. Není to nic převratného, třeba Mercedes u svých aut NFC otevírání poskytuje také, ale stále jde o inovaci, kterou většina konkurence může oběma závidět.

Interiér jako z budoucnosti

Co mě naopak velmi mile potěšilo je nadprůměrný prostor v kufru, který je mnohem větší, než byste od auta této velikosti čekali. I když by to mohl tvar karoserie naznačovat, Model 3 nemá páté dveře – otevírá se pouze spodní část zádě a vstupní otvor do kufru je tak poměrně malý. Na převážení objemnějších věcí tak musí majitelé zapomenout, i když lze sklopit zadní sedadla. Limitující totiž bude právě malý vstup do kufru. Další místo ještě Tesla poskytuje pod kapotou, kde je rovněž poměrně velký úložný prostor. Zde Tesla zcela deklasuje konkurenci. Elektromobil žádné jiné značky, třeba i dražší, neposkytuje tak velký přední úložný prostor, pokud má vůbec nějaký.

Tesla Model 3

Po nastoupení zažijete něco, co u žádného jiného auta ne, a to ani u větších Tesel – totální minimalismus a jednoduchost interiéru, kterému vládne jen jeden velký displej. Na to se velmi rychle zvyká. Futuristický interiér navíc i dobře vypadá, i když třeba design volantu je v kontrastu s ním poměrně odpudivý.

Tesla zredukovala ovládací prvky takovým způsobem, že zde nenajdete kliky dveří (ovládají se tlačítkem na nich) ani páčky na nastavování sedadel, zrcátek a dokonce světel. Vše se ovládá skrze různá menu velkého displeje. To je z velké části dobře, ale abych pro rychlé sklopení zrcátek, otevření přihrádky před spolujezdcem nebo dokonce přepnutí světel musel provést několik kliknutí v menu na displeji – to praktické není. Celkově je ale menu na displeji špičkové a Tesla opravdu přemýšlela nad ergonomií a uspořádáním. Menu je přehledné, reakce rychlé a navigace také velmi dobrá. S verzí softwaru 9 se vzhled sjednotil s Modelem S a X, jen je uspořádání na šířku.

Tesla Model 3
Nastavování klimatizace vypadá velmi zajímavě

Na přístrojové desce se táhne průduch klimatizace přes celou šířku a má to svůj důvod – prsty na displeji můžete krásně ovládat směřování a intenzitu vzduchu. Vypadá to náramně a funguje stejně dobře. A co zpracování interiéru, Achillova pata dřívějších Tesel? Nevalná kvalita zpracování interiéru, kterou jsou Tesly pověstné, je ta tam. Výrobce si problém, zdá se, uvědomil a na interiéru Modelu 3 skutečně zapracoval. Úroveň je výrazně lepší a i když se pořád ani náhodou nemůže měřit s německými prémiovými automobilkami a působí poněkud plastově a „nehodnotně“, ve srovnání s konkurenčními elektromobily v podobné cenové relaci je na tom velmi dobře. Většina dílů nevrže, slícování je také ucházející a dobře vyřešené jsou i odkládací prostory ve středovém tunelu, jehož povrch je ale nepraktický a extrémně rychle se poškrábe. Líbilo se mi třeba vyřešení nabíjení mobilních telefonů s předpřipravenými zdířkami na zapojení vlastních kabelů. Naopak zklamáním je opět absence bezdrátové nabíječky.

Kde je kůže a sportovní sedadla?

Tesla se rozhodla skoncovat s pravou kůží a v Modelu 3 jsme tak nalezli jen umělou. Nevypadá špatně, dobře větrá, ale oproti pravé kůži v prémiových autech není tak příjemná a působí o poznání levněji. Je na vás, zda to u takto drahého auta překousnete. Výhrady mám také k sedadlům, která neposkytují dostatečné boční vedení, zejména uvážíme-li, že jde o sportovní sedan. Také opora zad není příliš pohodlná a sedák je až příliš měkký. Už po dvaceti minutách jízdy jsem se cítil nepohodlně. Zde je vidět, že tradiční automobilky vědí mnohem lépe, jak udělat kvalitní a pohodlná sportovní sedadla. Je však jasné, že řadě lidem bude jejich měkkost vyhovovat – jde o individuální posouzení.

Posez na zadních sedadlech je průměrný. Místa na nohy nijak hodně není, ale nijak to nevybočuje ze standardů této třídy. Model 3 je malý sedan a tak je nutné k němu přistupovat. Potěší dvojice obrovských panoramatických skel ve střeše, z nichž jedno je sdružené se zadním oknem. Výhled posádky vzadu je tak výborný.

Jak jezdí? Dozvíte se v další kapitole.

Diskuze ke článku
karel
"nemůže měřit s německými prémiovými automobilkami" .. to podle autora nikdo jiny krom nemcu premiova auta nevyrabi?
Pavel
kde se ztratil můj příspěvek??? nebo názor?
Pavel
Tesla propustí 7% zaměstnanců, aby mohla snížit ceny modelu 3
Henry
Americke auto lze porovnat jen s amerikou. Vyroba zpracovani garance atd je typicka pro USA auta. O sedackach v porovnani treba s VW koncernem ktery dela lavice ve vsech modelech napsat ze jsou spatne je mimo. Porovnat 3 Teslu s S class mercedes nebo 7er BMW nebo Lexus je nesmysl. Takze bych se zameril na Chevy Cadilac (GM) Chrysler a Ford. Pri tomhle porovnani vypadne Tesla na prvnich mistech. Americka auta jsou vyrobena na 100tis mil kdyz se to povede a pak snima do srotu. Nemluve o zpracovani typickych USA aut kde 5mm sem a tam neni zadnej rozmer. Cadilac v tom primo exceluje. Kdyz se povede vydrzi i 50 tis mil bez poruch. Jinak to stoji vic na dilnach nez na silnici.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze