Poslední dobou se o Tesle Model 3 nejvíce mluví v souvislosti s tím, že se oficiálně začala prodávat i v Evropě. Ostatně dodávky Modelu 3 si do Evropy přiletěl svým tryskáčem zkontrolovat i samotný Elon Musk. Jenže historie kolem Tesly Model 3 není jenom růžová a i čeští zákazníci o tom vědí své. Jeden takový, který si nepřeje být jmenován, se s námi podělil o celý příběh od objednání Tesly Model 3 až do dnešního dne. A ačkoli se Tesla snaží komunikovat, ne vždy je situace z pohledu zákazníka uspokojivá. Ano, Tesla je jiná, je svá, ale vybrat od zákazníků zálohu ve výši tisíc eur a neustále natahovat dodávky nebo nemít přesné informace o termínech je věc, která nejednoho zákazníka odradí.
Psal se rok 2016, konkrétně 2. duben, kdy byla zákazníkem složena záloha jeden tisíc eur (25 600 Kč při dnešním kurzu) za Teslu Model 3. V mailu, který po zaplacení zálohy dorazil, stálo, že Model 3 se bude nejprve dodávat zákazníkům v Severní Americe a později dorazí do Evropy. O více jak rok později, konkrétně 5. listopadu 2017, přišel od Tesly mail, kde bylo zmíněno, že Tesla děkuje za rezervaci Modelu 3 a že momentálně pracuje na odstraňování chyb ve výrobě. Na tom všem by nebylo nic až tak divného.
Minulý rok, konkrétně 9. února, dorazil od Tesly další mail, opět s poděkováním za to, že si zákazník zarezervoval Teslu Model 3, a informací, že všichni dělají maximum, aby svůj Model 3 měl ve své garáži co nejdříve. Od té doby zákazník po přihlášení na webových stránkách Tesly vidí termín dodání začátkem roku 2019 a nic se neděje.
Jednoduše řečeno, komunikace s Teslou není zrovna ideální. Samotná automobilka vám pořád slibuje, jak na všem pracuje a jak Model 3 už brzy budete mít. Je jen na vaší trpělivosti, jak dlouho to dokážete tolerovat. A ten největší problém je komunikace. Dostalo se k nám pár e-mailů s dotazem o tom, kdy přesně bude spuštěný konfigurátor Modelu 3 pro Česku republiku. Odpověď? Brzy. A takhle pořád dokola. Tesla nemá ani předběžné termíny, kdy by se konfigurátor mohl spustit, a jedinou odpověď, co dostanete, je něco ve smyslu „na všem se pracuje“. To i s ohledem na to, že automobilce na více jak dva roky svěříte své peníze a chcete si od ní kupovat auto, které si velká část české populace nemůže dovolit, není ideální chování. A to nemluvím ani o tom, že webové rozhraní dost často ani nefunguje, ačkoliv to se může stát i jiné automobilce.
Osobně chápu zaměstnance, kteří nemají žádné informace od vedení, a tak jim nezbývá nic jiného, než poskytovat šablonovité odpovědi. Spíše mě zaráží chování Tesly jako takové. Neustálé čekání, slibování a nedobrou komunikaci rozhodně nebude tolerovat každý, zvlášť když spoustu informací si musíte zjistit sami, jinak byste nevěděli nic.
Otázka je, zda v zemích, kde má Tesla oficiální zastoupení, je situace jiná. Osobně si myslím, že to nebude o mnoho lepší, protože možná ani vrcholný management netuší, v jaký termín bude konfigurátor spuštěn pro určitý stát.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |