5 nejúspornějších elektromobilů ve městě

2
5 nejúspornějších elektromobilů ve městě
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • V testu ze seriálu Zaostřeno na spotřebu vyhodnocujeme i spotřebu ve městě
  • Jde o průměrnou spotřebu ze všech jízd po městě
  • Zde je pět nejúspornějších městských elektromobilů

První sérii testů elektromobilů v rámci seriálu Zaostřeno na spotřebu jsme už ukončili a postupně bereme různé parametry a vyhodnocujeme 5 nejúspornějších elektromobilů v dané disciplíně. Nejprve jsme sestavili žebříček 5 nejúspornějších elektromobilů na kombinovaném okruhu a teď se podíváme na spotřebu ve městě, které je pro elektromobily ideálním provozem. Níže je seznam vozidel, které prošly testem spotřeby a ze kterých vzniklo toto pořadí.

Spotřeba ve městě

V každém testu spotřeby vyhodnocujeme spotřebu ve městě. Zaznamenáváme všechny jízdy městem a počítáme průměrnou spotřebu ze všech jízd. Na rozdíl od kombinovaného okruhu, kde se u jednotlivých testů liší hlavně povětrnostní podmínky, u spotřeby ve městě je to i o štěstí daného auta na trasy a na dopravní situaci. I tak to ale může napovědět, jak úsporně dané auto zvládá městský provoz.

5. místo: Hyundai Ioniq Electric

Elektrický Hyundai Ioniq je úsporností vyhlášený a vypadá to, že nebude chybět v žádné pětici nejlepších. Ve městě ale skončil až na konci první pětky, ale je potřeba zmínit, že test probíhal v únoru, tedy při teplotách okolo nuly. Neměl tedy rozhodně ideální podmínky a právě při pomalé jízdě po městě se vytápění projeví nejvýrazněji. Palubní počítač ale v průměru za všechny jízdy po městě ukázal pouze 15,99 kWh/100 km. Za to vděčí nepochybně i tepelnému čerpadlu, které je u elektromobilů na zimní spotřebě hodně znát. Za první pětkou skončily i mnohé elektromobily, které test absolvovaly v lepších podmínkách.

4. místo: Tesla Model 3 LR

Zatímco na kombinovaném okruhu se Tesla Model 3 Long Range do první pětice neprobojovala, ve městě se jí to podařilo a skončila na velmi pěkném čtvrtém místě. Na rozdíl od Ioniqu bojovala během testu s opačným problémem. Test probíhal v létě, kdy teplota byla nad 20 °C a bylo slunečné počasí. Takže když se sluneční paprsky opřely do panoramatické střechy, měla klimatizace dost práce, aby interiér vychladila na komfortní teplotu. I přesto vyšla spotřeba ve městě na velmi pěkných 15,39 kWh/100 km.

3. místo: Hyundai Kona Electric

Elektromobily Hyundai a Kia jsou známé úsporností, takže od Kony se nízká spotřeba tak nějak čekala. Že ale porazí svého úspornějšího bratra Ioniqa, to jsme nečekali. Test ovšem probíhal koncem října, kdy byly teploty většinou pod 10 °C, tedy sice nízké, ale příznivější než v únoru, kdy probíhal test spotřeby Ioniqu. Pravděpodobně i díky tepelnému čerpadlu, které pomůže nejvíce právě v teplotách mírně nad nulou, zvládla test spotřeby ve městě výborně, konkrétně za 14,09 kWh/100 km.

2. místo: Peugeot e-2008

Peugeot e-2008 si ani na kombinovaném okruhu nevedl špatně, ale skončil až za první pětkou. Ve městě nicméně ukázal, kde je jeho silná stránka, protože dálniční spotřebu měl naopak poměrně vysokou, takže výsledek na okruhu dohnal právě v městském provozu. I zde ale pomohly podmínky, protože test probíhal koncem září, kdy nebyla nijak velká zima, ale také už nebyla tolik potřeba klimatizace. To je právě ve městském provozu ideální. Spotřeba při průjezdech zejména Prahou a Ostravou tedy vyšla na krásných 13,97 kWh/100 km.

1. místo: Mini Cooper SE

Stejně jako na kombinovaném okruhu se vítězem stal Mini Cooper SE, který spíše než úsporně vypadá jako sportovněji zaměřená stylovka. Musíme ale uznat, že auto mělo takřka ideální podmínky, protože test probíhal začátkem července, ale nebyla tou dobou vedra. Takže byly optimální teploty okolo 20 °C a nebyla moc potřeba ani klimatizace. I tak je ale výsledek 12,41 kWh/100 km opravdu krásný a musíme dodat, že klimatizace byla potřeba přece jen více než v případě druhého Peugeotu. I přesto Mini Cooper SE zvítězil i ve městě.

Chtěli byste další taková srovnání? Do komentářů nám můžete napsat i to, kterou hodnotu spotřeby byste chtěli porovnat příště? Má to být dálnice, běžná silnice mimo město nebo třeba spotřeba ve městě?

Diskuze ke článku
Jiří Velíšek
Jiří Velíšek
Další takové srovnání bych opravdu nechtěl. Srovnává jablka s hruškami. Nelze srovnávat auta v takto odlišných podmínkách. Ioniq umí stejnou trasu projet za 9 i 18, záleží jen na počasí a na provozu, případně hmotnosti nohy řidiče.
Karel Červenka
Karel Červenka
Taky bych řekl, že srovnání absolutně k ničemu.... Leafem2 umim po meste za 12 dle palubaku v lete, nebo taky za 20 v zimě. To same s citigem. Ted pri teplote kolem 20 bez problemu po meste do 10, v zime jsem se motal kolem 20. Takže zbytečné srovnání, když každá elektrarna ma jine podminky

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze