Elektrický Ford Explorer se představil v březnu 2023 a jeho výroba byla s velkou pompou zahájena letos. Capri, který jsme si prohlédli na veletrhu e-Salon 2024, pak byl představen letos v červenci a vyrábět se začal v září. Oba vozy mají přitom nejen stejný typ pohonu, ale spojuje je i skutečnost, že se vyrábějí v Kolíně nad Rýnem, kde Ford proinvestoval miliardy dolarů do přebudování závodu právě na výrobu elektromobilů.
Nyní přitom Automotive News Europe informoval o tom, že po rozhodnutí evropské divize Fordu snižuje značka v továrně v německém Kolíně nad Rýnem výrobu. Důvodem přitom má být fakt, že se výše zmíněné vozy jednoduše neprodávají dostatečně dobře.
„Můžeme potvrdit, že Ford požádá Federální úřad práce o zkrácený pracovní úvazek kvůli rychle se zhoršujícím podmínkám na trhu s elektromobily,“ uvedla na dotaz německého listu Kölner Stadt-Anzeiger mluvčí Fordu. „Výrazně nižší než očekávaná poptávka po elektromobilech, zejména v Německu, vyžaduje dočasnou úpravu objemu výroby,“ dodala.
Server motor1.com doplňuje, že zaměstnancům nezbude nic jiného, než střídavě pracovat jeden týden a brát si týden volna až do Vánoc. Raritou přitom je, že je automobilka přinucena omezit výrobu tak krátce po premiéře vozů.
Čísla zveřejněná Evropským sdružením výrobců automobilů (ACEA) ovšem ukazují, že Ford prodal za prvních devět měsíců letošního roku pouze 326 975 osobních automobilů, což je o 18 % méně oproti stejnému období loňského roku, nicméně je nutné uvést do kontextu, že v Evropě se v posledních měsících nedaří ani evropským značkám.
Podle zdrojů Automotive News Europe je navíc v plánu i další snížení výroby v kolínské továrně, a to od začátku roku 2025. První uhlíkově neutrální závod společnosti přitom dokáže ročně vyrobit až 250 tisíc elektromobilů, ale zatím to evidentně není potřeba.