Další automobilka omezuje výrobu v Německu kvůli elektromobilům

7
Další automobilka omezuje výrobu v Německu kvůli elektromobilům
Fotografie: Ford
  • Americký Ford aktuálně potvrdil omezení výroby v Kolíně nad Rýnem
  • Důvodem je nedostatečná poptávka po vozech Ford Explorer a Capri

Elektrický Ford Explorer se představil v březnu 2023 a jeho výroba byla s velkou pompou zahájena letos. Capri, který jsme si prohlédli na veletrhu e-Salon 2024, pak byl představen letos v červenci a vyrábět se začal v září. Oba vozy mají přitom nejen stejný typ pohonu, ale spojuje je i skutečnost, že se vyrábějí v Kolíně nad Rýnem, kde Ford proinvestoval miliardy dolarů do přebudování závodu právě na výrobu elektromobilů.

Ford Capri na veletrhu e-Salon 2024, kde jste si jej mohli prohlédnout i vy

Nyní přitom Automotive News Europe informoval o tom, že po rozhodnutí evropské divize Fordu snižuje značka v továrně v německém Kolíně nad Rýnem výrobu. Důvodem přitom má být fakt, že se výše zmíněné vozy jednoduše neprodávají dostatečně dobře.

Můžeme potvrdit, že Ford požádá Federální úřad práce o zkrácený pracovní úvazek kvůli rychle se zhoršujícím podmínkám na trhu s elektromobily,“ uvedla na dotaz německého listu Kölner Stadt-Anzeiger mluvčí Fordu. „Výrazně nižší než očekávaná poptávka po elektromobilech, zejména v Německu, vyžaduje dočasnou úpravu objemu výroby,“ dodala.

Továrna Ford
Kolínská továrna Ford

Server motor1.com doplňuje, že zaměstnancům nezbude nic jiného, než střídavě pracovat jeden týden a brát si týden volna až do Vánoc. Raritou přitom je, že je automobilka přinucena omezit výrobu tak krátce po premiéře vozů.

Čísla zveřejněná Evropským sdružením výrobců automobilů (ACEA) ovšem ukazují, že Ford prodal za prvních devět měsíců letošního roku pouze 326 975 osobních automobilů, což je o 18 % méně oproti stejnému období loňského roku, nicméně je nutné uvést do kontextu, že v Evropě se v posledních měsících nedaří ani evropským značkám.

Podle zdrojů Automotive News Europe je navíc v plánu i další snížení výroby v kolínské továrně, a to od začátku roku 2025. První uhlíkově neutrální závod společnosti přitom dokáže ročně vyrobit až 250 tisíc elektromobilů, ale zatím to evidentně není potřeba.

Diskuze ke článku
Jan Schoedlbauer
Jan Schoedlbauer
Nemyslím, že jsou ty vozy nezajímavé v kontextu ostatních na trhu technicky. Jsou ale zoufale drahé. Capri bych bral hned, ale ne za tuhle cenu.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 14. 11. 17:09
Tesla také zavírá továrny? Zatím jsem si nevšiml. Ono jde spíš o to co kdo a jak vyrábí. Když neumím vyrobit něco opravdu špičkového, tak to nazvu Mustang, nebo Capri. To ale k úspěchu jaksi nestačí. Ještě si tak dokáží dát hadr přes "ústa".
Petr Seliger
Petr Seliger
Ford se omezuje sám, zcela dobrovolně už pár desítek let.
Martin Lacina
Martin Lacina
Nejdriv spatlaji nezajimave bev s na houby parametry a pak se divi, ze se to neprodava.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze