Ford Explorer už se konečně vyrábí. A dostal českou cenu

12
Ford Explorer už se konečně vyrábí. A dostal českou cenu
Fotografie: Ford
  • Nový elektrický crossover pro Evropu zahájil kariéru světovým rekordem
  • V nabídce budou tři verze pohonu, startovní menu obsahuje dvě silnější z nich
  • Standardní výbava bude mimořádně velkorysá, avšak nikoliv kompletní

Protože upoutat pozornost médií je čím dál těžší, Ford tradičně k tržnímu debudu své novinky přidal i trochu té show. Tentokrát v podobě mladé influencerky Leslie Alfordové, která s předsériovým Fordem Explorer objela jako první člověk zeměkouli v elektromobilu. Trvalo jí to šest měsíců, Ford neupřesnil, jak velký realizační tým měla k dispozici, avšak sociální sítě jsou plné krásné a vždy dokonale upravené Leslie na spoustě exotických míst. Do cíle v Nice ji doprovodila kolona těch nejvýznamnějších Fordů historie i současnosti a tím bychom tuto informaci uzavřeli.

Současně totiž po jistém zpoždění Ford oznámil zahájení prodeje spolu s finálními specifikacemi. Dočkáme se celkem tří variant pohonu, přičemž ta základní, zadokolka 170 k s menší baterií 52 kWh netto, bude k mání později. Zato už známe její cenu 1 066 900 Kč i základní výbavu, v níž nechybí spousta prvků, za něž se jinde připlácí, avšak chybí v ní také věci, které jsme u konkurence zvyklí vídat v základu v čele s tepelným čerpadlem za 30 000 Kč, za které se připlácí vždy. Startovní nabídku tak otevírá silnější zadokolka 286 k s baterií 77 kWh netto, která startuje na částce 1 169 900 Kč v základní výbavě, případně, případně 1 259 900 Kč za lépe vybavenou linii Premium. Kdo chce čtyřkolku 340 k/79 kWh netto, startuje na 1 269 900 Kč, případně může doložit stejných 90 tisíc za Premium.

Ve standardu nikdy nechybí bezklíčový přístup, multimediální systém Sync Move se 14,6" dotykovým displejem, FordPass Connect, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla plus vyhřívaný volant, LED světlomety, adaptivní tempomat, zadní kamera a 19" litá kola. Premium přihazuje maticové světlomety, 20" kola, bezdotykové otvírání pátých dveří, lišty prahů předních dveří, ambientní osvětlení interiéru, soundsystém B&O a vinylové čalounění. Kromě zmíněného čerpadla se doplácí za bílou (+8 900 Kč), metalickou (+16 900 Kč) či exkluzivní (+23 900 Kč) barvu, 21" kola (+14 500 Kč), sadu pokročilých asistentů (+31 200 Kč), přední sedadla AGR (+6 000 Kč), panoramatické střešní okno (+32 000 Kč) a elektricky sklopné tažné zařízení (+26 000 Kč).

Technické parametry Ford Explorer (2023) Long Range RWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 468 × 1 871 × 1 630 mm, 2 090 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,9 kWh / 100 km, dojezd: 602 km
Cena od1 149 900 Kč
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
BATERIE 55 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Petr Seliger
Petr Seliger
Tak teda nevím, jestli tohle změní politiku koncernu na CZ trhu :-).

Jednak by snad konečně mohli zreálnit ten kurs EUR, protože konečně jednou bude 61.000€ zase 1.525.000 Kč (jako u tohohle Fordu) a druhak by ty ceny vůbec měli posunout tam kam patří, tj blíže k Fordu když už ne k Tesle. 1.9 za vybavený Enyaq RS je fakt úlet.

Kdyby ten čumák Fordu měl vepředu nějakou strukturu (jako třeba Q6) tak by to nemuselo vypadat tak špatně. Ale proti gustu ....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze