Protože upoutat pozornost médií je čím dál těžší, Ford tradičně k tržnímu debudu své novinky přidal i trochu té show. Tentokrát v podobě mladé influencerky Leslie Alfordové, která s předsériovým Fordem Explorer objela jako první člověk zeměkouli v elektromobilu. Trvalo jí to šest měsíců, Ford neupřesnil, jak velký realizační tým měla k dispozici, avšak sociální sítě jsou plné krásné a vždy dokonale upravené Leslie na spoustě exotických míst. Do cíle v Nice ji doprovodila kolona těch nejvýznamnějších Fordů historie i současnosti a tím bychom tuto informaci uzavřeli.
Současně totiž po jistém zpoždění Ford oznámil zahájení prodeje spolu s finálními specifikacemi. Dočkáme se celkem tří variant pohonu, přičemž ta základní, zadokolka 170 k s menší baterií 52 kWh netto, bude k mání později. Zato už známe její cenu 1 066 900 Kč i základní výbavu, v níž nechybí spousta prvků, za něž se jinde připlácí, avšak chybí v ní také věci, které jsme u konkurence zvyklí vídat v základu v čele s tepelným čerpadlem za 30 000 Kč, za které se připlácí vždy. Startovní nabídku tak otevírá silnější zadokolka 286 k s baterií 77 kWh netto, která startuje na částce 1 169 900 Kč v základní výbavě, případně, případně 1 259 900 Kč za lépe vybavenou linii Premium. Kdo chce čtyřkolku 340 k/79 kWh netto, startuje na 1 269 900 Kč, případně může doložit stejných 90 tisíc za Premium.
Ve standardu nikdy nechybí bezklíčový přístup, multimediální systém Sync Move se 14,6" dotykovým displejem, FordPass Connect, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla plus vyhřívaný volant, LED světlomety, adaptivní tempomat, zadní kamera a 19" litá kola. Premium přihazuje maticové světlomety, 20" kola, bezdotykové otvírání pátých dveří, lišty prahů předních dveří, ambientní osvětlení interiéru, soundsystém B&O a vinylové čalounění. Kromě zmíněného čerpadla se doplácí za bílou (+8 900 Kč), metalickou (+16 900 Kč) či exkluzivní (+23 900 Kč) barvu, 21" kola (+14 500 Kč), sadu pokročilých asistentů (+31 200 Kč), přední sedadla AGR (+6 000 Kč), panoramatické střešní okno (+32 000 Kč) a elektricky sklopné tažné zařízení (+26 000 Kč).
Technické parametry Ford Explorer (2023) Long Range RWD
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 468 × 1 871 × 1 630 mm, 2 090 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,9 kWh / 100 km, dojezd: 602 km |
Cena od | 1 149 900 Kč |
Jednak by snad konečně mohli zreálnit ten kurs EUR, protože konečně jednou bude 61.000€ zase 1.525.000 Kč (jako u tohohle Fordu) a druhak by ty ceny vůbec měli posunout tam kam patří, tj blíže k Fordu když už ne k Tesle. 1.9 za vybavený Enyaq RS je fakt úlet.
Kdyby ten čumák Fordu měl vepředu nějakou strukturu (jako třeba Q6) tak by to nemuselo vypadat tak špatně. Ale proti gustu ....