Tento týden pro vás po delší době testujeme nový elektromobil od Fordu. Nese velmi známé jméno Explorer, nicméně nemá vůbec nic společného s obřím pětimetrovým Explorerem, který Ford prodává v USA. Tento Explorer je navržen pro Evropu a vyrábí se v Evropě, konkrétně v továrně Fordu v Kolíně nad Rýnem. A zároveň používá platformu MEB koncernu Volkswagen a nabízí tak totožnou techniku jako například Škoda Enyaq, Volkswagen ID.4 nebo Audi Q4 e-tron. Platformou to ale nekončí, Ford od Volkswagenu odebírá mnohem více. Jak jsme zjistili v interiéru, od Volkswagenu je i mnoho ovládacích prvků, sedadla, a dokonce i kompletní infotainment.
Nejen to, jak moc je Explorer Fordem a jak moc Volkswagenem, budeme zjišťovat v rámci našeho redakčního testování. Vy se nás již tradičně můžete v diskuzi pod článkem ptát na specifické věci, které vás zajímají a zároveň se podívat na fotogalerii Exploreru, kterému to naživo skutečně sluší.
Technické parametry Ford Explorer (2023) Long Range RWD
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 468 × 1 871 × 1 630 mm, 2 090 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,9 kWh / 100 km, dojezd: 602 km |
Cena od | 1 149 900 Kč |