U příležitosti oslav 30. výročí českého Fordu se ukázal nový Ford Explorer EV

U příležitosti oslav 30. výročí českého Fordu se ukázal nový Ford Explorer EV
Fotografie: Ford ČR
  • Ford letos slaví 30 let od oficiálního vstupu na český trh
  • Za tři dekády tu prodal 360 tisíc nových aut
  • Oslava se konala v sídle amerického velvyslance
  • Během oslavy proběhla i předpremiéra elektromobilu Explorer EV

V letošním roce uplynula již celá tři desetiletí od okamžiku, kdy Ford vstoupil na český trh prostřednictvím oficiálního zastoupení. Na oslavu kulatého výročí uspořádala Ford Motor Company coby americká společnost galavečer ve vile Otto Petschka, která již od roku 1945 slouží jako rezidence velvyslance Spojených států amerických. Během galavečera se představil i nový Ford Explorer EV, který se veřejnosti ukáže o dva měsíce později.

Ford Explorer EV

Vznik oficiálního zastoupení Fordu v České republice v roce 1993 byl odrazem společenských a ekonomických změn, k nimž v tehdejším Československu docházelo od začátku 90. let. Začal se tak psát příběh úspěchu, který trvá dodnes. Za 30 let prodal Ford v České republice více než 360 000 vozidel. Potvrzením důvěry, kterou si značka u českých motoristů vybudovala, je i fakt, že Ford se mnohokrát stal nejúspěšnějším dovozcem nových automobilů – v letech 2007 až 2011 dokonce pětkrát za sebou! Zároveň je Ford za celých 30 let nejúspěšnějším prodejcem lehkých užitkových vozidel v ČR.

Úspěchy značka sbírala nejen u zákazníků, ale i u odborné veřejnosti. Svědčí o tom nesčetné pozitivní recenze vozů Ford v českých motoristických médiích včetně těch nejrespektovanějších, stejně jako fakt, že model Focus získal v každé ze svých čtyř generací prestižní titul Auto roku v České republice.

Do čtvrté dekády Ford vstupuje i s elektromobily, včetně modelu Ford Explorer EV

Za 30 let jsme urazili dlouhou cestu a těší nás, že dnes je značka Ford vnímána českou laickou i odbornou veřejností tak pozitivně,“ řekl Libor Beneš, Country Manager pro Českou republiku. „Do čtvrté dekády našeho působení na zdejším trhu vstupujeme s velice silným a rozmanitým produktovým portfoliem, které pokrývá mnoho karoserií a typů pohonu od mild-hybridu ve stylovém kompaktním SUV Puma přes hybridní a plug-in hybridní motorizace například ve Fordu Kuga až po čistě elektrické modely Mustang Mach-E či užitkový E-Transit. Zároveň se ovšem nezříkáme našeho amerického dědictví, a tak v naší nabídce zákazníci nadále najdou klasické americké legendy Mustang a Bronco nebo speciality jako Ranger Raptor, pick-up zkonstruovaný ke sportovní jízdě mimo zpevněné komunikace. Ą k tomu samozřejmě skvělá paleta užitkových modelů se širokým rozsahem karosářských variant, nosností a pohonů včetně elektrifikovaných.

Odhalení nového Fordu Explorer EV

Andrea Laky, generální ředitelka Ford Motor Company pro Českou republiku a Maďarsko, dodala: „Děkujeme panu velvyslanci za možnost oslavit 30 let působení na českém trhu v jeho skvostné rezidenci. Oslavu chápeme jako poděkování všem zákazníkům, partnerům a zaměstnancům, kteří přispěli k dlouhodobému úspěchu značky Ford v České republice. Moci se ohlédnout zpět a vidět tak úžasný příběh je nádherný pocit. Nyní však již s optimismem vyhlížíme nejbližší budoucnost, která přinese řadu vzrušujících novinek.

Ford bude mít v roce 2024 celkem devět elektrických modelů

Již v roce 2024 bude Ford nabízet hned devět plně elektrických modelů. Jedná se o úspěšný a již prodávaný Mustang Mach-E, nový sportovní crossover, elektrickou Pumu a také elektrické verze všech řad rodiny Transit – E-Transit Courier, E-Transit Custom, E-Tourneo Custom, E-Tourneo Courier a velký E-Transit, který se již zabydluje ve vozových parcích českých zákazníků. Nejaktuálnější elektrickou novinkou je nový Explorer, jenž bude oficiálně uveden na český trh během letošního podzimu.

Předpremiéra elektromobilu Ford Explorer EV

Nový Explorer, na dobrodružství připravený elektromobil kategorie SUV, bude mít oficiální českou premiéru na listopadovém veletrhu E-Salon. Jakožto hosté galavečera v rezidenci amerického velvyslance jsme si ho ale mohli prohlédnout v exkluzivní předpremiéře již ve středu 13. září. „Jsme rádi, že jsme mohli oslavu 30 let působení v České republice okořenit předpremiérou tak významného nového modelu,“ řekla Andrea Laky. „Explorer kombinuje německou konstrukční vyspělost s výrazným americkým stylem a otevírá cestu k naprostému přerodu značky Ford v Evropě.

Ford spolupracuje s koncernem Volkswagen při vývoji různých modelů. Zatímco například Volkswagen Amarok vychází z Fordu Ranger, Ford Explorer EV naopak stojí na podvozkové platformě MEB od koncernu VW. Fordu se to ovšem povedlo skvěle zamaskovat a zvenku by nikoho nenapadlo, že jde o vůz se stejnou technikou jako Škoda Enyaq, Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron nebo Cupra Tavascan. A zatímco zmíněné modely svoji spřízněnost nezapřou, Ford Explorer má jiný i interiér.

Ford Explorer EV má unikátní řešení displeje infotainmentu

Interiéru dominuje velký středový displej infotainmentu, který je, na rozdíl od koncernové čtveřice, orientovaný na výšku. Ten je navíc polohovatelný, takže si jeho sklon můžete nastavit v poměrně velkém rozmezí podle toho, jak vám to vyhovuje. Trochu více naznačuje spřízněnost s koncernem VW malý displej před řidičem, ovšem je tvarovaný trochu jinak, než jsme v koncernu zvyklí. Důležitá ovšem bude grafika infotainmentu. Ford má totiž vlastní softwarovou nadstavbu, takže minimálně středový displej SYNC Move se zdá být v podobném duchu jako například v Mustangu Mach-E. Ale je vidět, že software je jiný. Jediná věc, která jasně prozrazuje spřízněnost s Volkswagenem, je ovládání světel. To vypadá úplně stejně jako ve Volkswagenech z rodiny ID.

Plně elektrický Explorer byl zkonstruován v Německu, kde se bude také vyrábět. Celé posádce nabízí vynikající digitální uživatelskou zkušenost. K nejzajímavějším novým prvkům výbavy patří již zmíněná rozměrná pohyblivá dotyková obrazovka SYNC Move, online infotainment s prémiovým audiosystémem, bezdrátová integrace aplikací a pokročilé asistenční technologie. První vozy budou zákazníkům dodány v létě 2024, tedy přibližně za rok.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze