Novinky evropských automobilek se v poslední době odehrávají převážně v segmentu SUV, a Ford není výjimkou. Poté, co bez sentimentu v krátké době zrušil téměř všechny tradiční řady evropských osobních modelů, začíná uvolněné místo zaplňovat elektrickými alternativami. A protože evropský Ford hraje tak trochu vabank, neváhá vytahovat ty nejtěžší marketingové zbraně, včetně oblíbené resuscitace staroslavných jmen. Po elektrickém Mustangu, který není ani kupé, ani benzinový osmiválec, tak přichází elektrický Ford Capri, který není ani kupé, ani benzinový šestiválec. Tak trochu to vnucuje otázku, jaké automobilka vybere jméno, pokud jednou v Evropě uvede i nějaký sportovně laděný model, který nepatří mezi SUV.
Nicméně tu máme nový Ford Capri, který je, na rozdíl od legendárního předchůdce, elektrický, pětidveřový, zvýšený a korektní. A aby těch paradoxů nebylo málo, jde o sportovnější alternativu již před rokem uvedeného Fordu Explorer, který se ale začíná prodávat až nyní. Na trh tedy vstoupí oba modely nedlouho po sobě a i když jsou rozměrově velice podobné a technicky téměř identické, budou se snažit oslovit co nejrozmanitější klientelu. A v ideálním případě zaujmout i ty, kteří rádi řídí a obdivují křivky starších sportovních Fordů ze 60. až 80. let. Tvary nového Capri totiž vznikaly tak, že se designéři snažili odhadnout, kam by se vyvinul design původního kupé, kdyby v roce 1986 nedostalo stopku. A pravdou je, že tvar zádě určité paralely nabízí.
Rovněž pohled tváří v tvář odhalí, že proti Exploreru výrazně pozměněná příď vzpomíná na styl legendárních služebáků agentů Bodieho a Doyla z britského akčního krimiseriálu Profesionálové. Aspoň dvojice světlometových modulů a naznačená maska s typickým prolisem kapoty se snaží ikonický Ford Capri Mk III z roku 1978 co nejvíce připomínat. Samozřejmě jen náznakově; na negativně skloněnou masku či blikače v nárazníkách už v dnešní produkci prostor není. Zbytek karoserie včetně dveří už odpovídá Exploreru, respekt výrobci, že neobětoval aerodynamice praktické a bezpečné vystouplé kliky. Třešinkou na nostalgickém dortu je fakt, že novodobé Capri vzniká ve stejné továrně v Kolíně nad Rýnem, jako to původní.
Interiér se nese v mnohem konzervativnějším duchu, odpovídajícím Exploreru, včetně zploštělého volantu a skloněného obřího (14,6") displeje ve středové konzole. Ten dostal mírně odlišný design, což je vlastně jedna z mála odlišností. Kompletně se zbavil mechanických tlačítek a analogových ukazatelů, zato však posádku zahrnuje multimédii nejmodernějšího druhu. Kdyby jich nebylo dost, lze dokoupit ještě head-up displej, případně lepší audiosystém Bang & Olufsen.
Techniku netřeba dlouze představovat, jde totiž o platformu Volkswagen Group MEB, kterou používají i přímí konkurenti Škoda Enyaq Coupé či Volkswagen ID.5. Jako první dvě verze se představují Long Range (LR), tedy s prodlouženým dojezdem a baterií 82 kWh brutto. Ta však pro verzi RWD s pohonem zadních kol není stejná, jako pro čtyřkolku AWD. V prvním případě totiž nabízí tradiční netto kapacitu 77 kWh a nabíjecí rychlost až 135 kW, s níž se nabije z 10 na 80 % SoC za 28 minut, ve druhém pak 79 kWh netto, nabíjení až 185 kW a 26 minut. Ačkoliv verze AWD výkonově odpovídá Enyaqu RS, má zjevně jinou baterii. Škoda Auto totiž uvádí 77 kWh netto, 175 kW a 28 minut. Provedení RWD však zcela odpovídá Enyaqu 85. Ford později uvede ještě verzi Standard Range (SR) RWD, která bude pro změnu odpovídat Enyaqu 50. U ní však zatím technická data neznáme, jen netto kapacitu baterie 52 kWh.
Capri LR RWD nabídne maximální výkon pohonné jednotky APP550, tedy 286 koní. S ním Ford vysprintuje z klidu na stovku za 6,4 s, tedy o tři desetiny dříve, než cca o metrák těžší Enyaq Coupé 85. Špičková verze LR AWD to se svými 340 koňmi zvládne za 5,3 s, tedy o dvě desetiny rychleji oproti Enyaqu Coupé RS. Nejvyšší rychlost je ve všech případech 180 km/h. Zajímavé je rovněž porovnání normovaného dojezdu WLTP. Nejvýhodnější verze, tedy zadokolka s velkou baterií a na nejmenších, 19" kolech, totiž zvládne až 627 km, což je proti Enyaqu Coupé 85 plných 65 km více a jedna z nejlepších hodnot ve svém segmentu. Čtyřkolka už není lepší o takový kus, ovšem 592 km, tedy bonus 53 km proti Enyaqu Coupé RS, rovněž stojí za zmínku.
Vůz už zná zaváděcí české ceny, zvýhodněné o 130 tisíc korun, a ty jsou opět více než konkurenceschopné a podobají se akčnímu Enyaqu Coupé Tour. Startovní, zatím neprodávaná verze Capri SR RWD byla naceněna na 1 126 900 Kč, nejlevnější dostupná verze, tedy LR RWD, začíná na 1 229 900 Kč. Vrcholná motorizace LR AWD je přesně o sto tisíc dražší, v ceníku tedy startuje na částce 1 329 900 Kč. V jednoduše stavěném ceníku figurují jen dvě výbavové linie. Základní bez názvu a lepší Premium, za níž se připlácí rovných 90 tisíc. K mání je šest odstínů; běloba Frozen (8 900 Kč), čerň Agate, šeď Magnetic (obě 16 900 Kč), žluť Vivid (bez příplatku), modř My mind a červeň Lucid (obě za 23 900 Kč).
Ve standardní výbavě nikdy nechybí nastavitelná centrální obrazovka 14,6", skrývající tajnou schránku, samostmívací zrcátko, předehřev baterie, on-line navigace, dvouzónová autoklima, vyhřívaná vnější zrcátka, volant a přední sportovní sedadla, řidičovo sedadlo s masáží a elektrickým ovládáním, bezklíčový přístup, světelný plus dešťový senzor a asistent dálkových světel, adaptivní tempomat stop & go, aktivní udržování v pruhu, parkovací kamera, ochrana před kolizí při couvání, volič jízdních režimů a bezdrátový AA/ACP. Capri Premium přidává zmíněný soundsystém B&O, nastavitelné ambientní osvětlení interiéu, handsfree ovládání elektrického víka kufru a maticové světlomety. Standardní 19" kola také nahrazují dvacítky.
Dokoupit lze tepelné čerpadlo za 30 000 Kč, AGR přední sedadla (6 000 Kč pro Premium, jinak 12 000 Kč), sadu prémiových asistentů za (31 000/43 000 Kč) s head-up displejem, panoramatickými kamerami a samočinným parkováním, elektricky sklopné tažné zařízení (26 000 Kč), 21" kola (14 500/29 000 Kč), úchyty pro upevnění mříže (1 200 Kč) a exkluzivně pro Premium pak ještě panoramatická skleněná střecha za 32 000 Kč.