Ford Capri RWD Long Range (2025)
test

Ford Capri RWD Long Range (2025)

Bumblebee na dietě
1

Otestovali jsme nové Capri se zadním pohonem v kombinaci s větší baterií o využitelné kapacitě 77 kWh. Vůz dorazil v nejvyšší výbavě Premium a po celou dobu testu panovalo horké letní počasí. Nevýhodou měla být i velká 21" kola, která patří mezi příplatkové prvky. Jak si nový elektrický Ford vedl?

Když se v roce 1986 přestalo prodávat původní Capri, Ford zřejmě netušil, že jeho další generaci bude schopen představit o více než 35 let později. „Evropský Mustang“, jak se modelu Capri lidově říkalo, byl hodně velkým trhákem, protože se jej prodalo takřka 1,9 milionu kusů. Dnes tu máme nástupce, jenž se karoserií, počtem dveří a typem pohonu naprosto odlišuje a výrobce čeká, zda to byla trefa do černého. Je fakt, že Ford si trošku ulehčil práci a spojil síly s německým koncernem Volkswagen. Díky němu mohl vyvinout středně velký crossover, který je kopií ID.4. Jenže poznat to zvenčí, to chce hodně velký kus práce. Design je totiž tak odlišný, že spojitost s německým ID.4 se musí hledat pod lupou. Osobně se mi líbí žlutý lak karoserie, který je ve všech výbavách bez příplatku a vůz s ním vypadá nápadně. Ve spojení s černou maskou a zatmavenými světlomety se jedná o vynikající kombinaci, za kterou se otočí kde kdo.

Technické parametry Ford Capri Long Range RWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 634 × 1 872 × 1 626 mm, 2 098 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,8 kWh / 100 km, dojezd: 627 km
Cena od1 209 900 Kč

Jak už asi fanoušci značky Ford ví, nejnovější Capri přijíždí na platformě MEB, s čímž se pojí možnost volit mezi zadokolkou a verzí s pohonem obou náprav. A jelikož čtyřkolku jsem zde měli začátkem roku, přišel čas na první zmíněné provedení. To dorazilo do testu v nejvyšší výbavě Premium, což znamená záplavu bezpečnostní a komfortní výbavy. Vůz na snímku také dostal příplatková 21" kola, jež sice měla být strašákem v oblasti jízdního komfortu a spotřeby, ale to byla mylná představa. O tom ale až později. Popisovat znovu vzhled nového Capri nemá více smysl, stejně si každý udělá vlastní názor. Pokud bych se ale měl pustit do srovnání ID.4 vs. Capri, za mě by vyhrál Ford. Po usednutí do jeho interiéru jsem již poznal, že zde byl častým dárcem orgánů Volkswagen. Tak třeba volič automatu je napravo pod volantem, a páčka stěračů se proto tomu musela přestěhovat doleva. Stejně tak malý displej před řidičem je identický s tím, jaký má Volkswagen ID.4.

Kabina pak byla v rámci výbavy Premium vybavena ambientním osvětlením a lepším audiem B&O s celkem bohatým rozsahem nastavení. Nevýhodou může být to, že i přes nejvyšší výbavový stupeň budete muset připlatit za tepelné čerpadlo či sadu Assist, ve které je head-up displej, asistent pro udržování a změnu jízdního pruhu a také 360stupňová parkovací kamera s průměrně dobrým obrazem. Ford si bohužel od německých kolegů vypůjčil i styl stahování bočních oken, kdy jsou v Capri k dispozici pouze dvě tlačítka. Jakmile chcete stáhnout přední či zadní okna, musíte na ně nejdříve skrze dotykovou plošku přepnout. Tím ale negativa končí a pojďme se podívat na jízdní dovednosti a spotřebu. V rámci nabídky jsem otestoval vlastně to nejúspornější, co lze v modelové řadě pořídit. Elektromotor na zadní nápravě má výkon 286 koní a nabízí točivý moment 545 Nm. To jsou dost solidní parametry, co říkáte? I když pak vozidlo váží skoro 2,1 tuny, výrobce zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s.

Důležitým parametrem je baterie, která ve verzi Long Range nabízí hrubou kapacitu 82 kWh. Z té je plně využitelných 77 kWh, což stále zaručuje solidní dojezd. Ford ještě nabízí zadokolku s menší baterií o čisté kapacitě 52 kWh, ale ta ujede nejen méně, ale po dynamické stránce je o dost pomalejší. Testované provedení jsem dostal v době, kdy venku panovalo letní počasí s teplotami 25 až 28 °C. Přidejte k tomu, že vůz dostal velká příplatková kola, a asi chápete, že jsem byl plný obav, za kolik bude tak velké auto jezdit. Jenže Ford si dal zřejmě dost práce s naladěným pohonného ústrojí, protože kromě vyšších rychlostí na dálnici nedokázalo vůbec nic dalšího způsobit, že by Capri Long Range mělo enormně vysokou spotřebu. V první části týdne jsem jezdil lehce dynamičtěji, využíval jízdní režim Normal a neustále měl zapnutou klimatizaci. I tak jsem se byl schopen dostat na spotřebu lehce přes 16 kWh na 100 km, což bylo pro mě velké překvapení. V mixu cest jsem měl totiž i dálnice, které tvořily asi 40 %.

V druhé části týdne jsem tak zkusil jezdit dynamičtěji a příliš nepřemýšlel dopředu o tom, kde a jak moc budu rekuperovat. Ne, že by snad Ford Capri nabízel volitelnou úroveň rekuperace, na to výrobce bohužel nemyslel. Tady je potřeba mít aktivovanou automatickou rekuperaci, případně na voliči směru jízdy zvolit písmeno B. Capri se ale nedalo rozhodit a průměrná spotřeba se na konci týdne vyšplhala na 17,8 kWh na 100 km. Při využitelné kapacitě baterie 77 kWh je tím pádem zaručen solidní dojezd a je otázkou, jaká by byla situace v zimním počasí. Pro někoho již nesnesitelné horko každopádně Capri nevadilo, což je dobrá zpráva. Po jízdní stránce byl testovaný vůz příjemným společníkem, a to navzdory tomu, že Capri samo o sobě nemůže mít adaptivní podvozek. I s 21" disky kol byla jízda překvapivě plavná a málokterá nerovnost se dokázala propsat do kabiny.

Postěžovat si ale musím na výhled dozadu. Ano, použitá karoserie jen těžko nabídne dokonalý výhled při parkování, ale třeba během jízdy by bylo fajn vidět, co se děje za vozidlem. Ford Capri ale postrádá zadní stěrač, což může přinést zhoršený výhled hlavně po ránu, kdy je sklo plné rosy. Řidič sice může spustit výhřev okna, ale třeba při hustém dešti stačí jet trošku pomaleji a zadní okno je hned pokryté velkými kapkami. V horkých letních dnech byl také ocenil odvětrávání předních sedadel, jenže to není k dispozici ani za příplatek. Jinak ale nemám k otestovanému Capri se zadním náhonem žádné velké připomínky a díky plavnému podvozku a nízké spotřebě mě vůz dostal. Někteří z vás se v rámci upoutávky „Právě testujeme“ ptalo, jak je to s rozjezdem z místa resp. citlivostí pedálu akcelerátoru. Ford Capri má dvě nastavení citlivosti, přičemž zásadní je to, zda je aktivovaný systém AutoHold. Pokud ano, s vozem je těžší manipulovat ve stylu brzda/plyn, což je důležité hlavně při parkování.

Jakmile byl ale AutoHold deaktivovaný, Capri se nechalo snadno vést na centimetry přesně skrze oba pedály. A jaký je závěr? Ve srovnání s Volkswagenem ID.4 se pak ukazuje, že německý sourozenec může mít o maličko lepší výbavu, ve které se nachází například sportovní podvozek nebo třízónová automatická klimatizace. U Fordu sice také najdete na druhé řadě sedadel nastavitelné výdechy klimatizace, ale cestující si již nezvolí teplotu. Jízdně mi ale Ford přijde lepší, protože za jeho volantem jsou cítit jisté emoce, což pro Volkswagen příliš neplatí.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

ford-capri
Klady
  • v základní výbavě je k dostání nápaditý lak karoserie
  • vynikající spotřeba nejen ve městě
  • i na 21" kolech stále dost dobrý jízdní komfort
  • světlomety Matrix LED
Zápory
  • některé prvky výbavy nejde zakoupit ani za příplatek
  • hodil by se zadní stěrač