Ford Capri
test

Ford Capri

První jízdní dojmy
4

Ford Capri je nejnovějším přírůstkem do elektrické rodiny s modrým oválem v logu. České veřejnosti se představil na e-Salonu a jeho techniku už známe z mnoha jiných modelů. Nyní jsme měli první příležitost si vyzkoušet, jak jezdí, konkrétně ve vrcholné motorizaci s pohonem všech kol.

Prvním běžně prodávaným (alespoň v Evropě) elektrickým Fordem byl Mustang Mach-E, který Ford postavil na vlastní platformě,. U modelů s modrým oválem ve znaku se automobilka ovšem rozhodla pro platformu MEB koncernu Volkswagen. Na té je postavený jak Ford Explorer, který se představil přibližně před rokem, tak i zatím největší novinka Capri. Zatímco Explorer je typické SUV, Capri je crossover, tedy kříženec několika typů karoserie. Už samotné zařazení vozu je tak velkou otázkou.

Legenda ožívá! Jaký je elektrický Ford Capri a co za překvapení skrývá v interiéru?

Technické parametry Ford Capri Long Range AWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 634 × 1 872 × 1 626 mm, 2 099 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 679 Nm
Baterie84 kWh (79 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 592 km
Cena od1 309 000 Kč

První pohled na nový Ford Capri jsme přinesli z e-Salonu, kde měl vůz českou premiéru, a už tam jsme diskutovali o tom, o jaký typ karoserie vlastně jde. Očekávalo se, že půjde o SUV-coupé, tedy konkurenta například Enyaqu Coupé nebo Volkswagenu ID.5. Ford Capri má ale i něco ze sedanu/liftbacku, byť je o poznání vyšší než běžné sedany nebo liftbacky. Kam byste Ford Capri zařadili vy?

Solidní prostor uvnitř

Pokud jde o design a prostor v interiéru, tak na to jsme se podívali již na e-Salonu. Design je rozhodně originální, ale jde o individuální záležitost, takže posouzení necháme na vás. Interiér je relativně prostorný, člověk s výškou 1,85 m si za sebe celkem v pohodě sedne a malý není ani zavazadlový prostor.

Ačkoliv vnějším i vnitřním designem jde Ford u Exploreru i Capri vlastní cestou, některé detaily prozrazují základ v podobě platformy MEB. To mě napadá, když poprvé beru do ruky klíčky, které vypadají stejně jako u vozů koncernu Volkswagen, pouze na zadní straně je logo Ford. Proč vyvíjet něco, co už je vyvinuté a funguje to? Interiér je ale, až na pár detailů, originální „forďácký“ a dominuje mu velký vertikálně orientovaný displej, což je originální řešení, které známe i z Mustangu. Zároveň usedám do pohodlných sedaček se solidním bočním vedením, které v zatáčkách rozhodně podrží těla členů posádky.

Nejvýkonnější Capri si nehraje na sportovní verzi

Ford Capri je k dispozici ve třech motorizacích. Dvě z nich mají pohon zadních kol a liší se velikostí baterie (52 a 77 kWh) i výkonem (125 a 210 kW). Třetí má pohon všech kol, baterii o využitelné kapacitě 79 kWh a výkon 250 kW. Ford tedy přeskočil verzi 4×4 o výkonu 210 kW a má v nabídce rovnou tu nejvýkonnější, ale na rozdíl od technicky spřízněných vozů u ní nemá žádné sportovní označení jako GTX či RS. Zkrátka jde „pouze“ o vrcholnou motorizaci Capri s nejvyšším výkonem a prodlouženým dojezdem. A právě tuto motorizaci zkouším jako první.

Jelikož mám možnost projet se jen pár kilometrů, příliš neřeším spotřebu, která je v takovém případě stejně zkreslená například topením. Zaměřuji se hlavně na jízdní vlastnosti a po této stránce Ford Capri funguje dobře. Akcelerací samozřejmě neoslní, protože sportovně laděné elektromobily nabízí i mnohem vyšší výkony, ale zrychlení je velmi dobré a díky pohonu všech kol i trakce. Zkouším auto na suché vozovce, ale v teplotách okolo nuly a samozřejmě na zimních pneumatikách. Ani za jízdní vlastnosti v zatáčkách se Ford Capri stydět nemusí a na klikatých okreskách krásně sedí. Využívám převážně režim Sport a na limitu se Capri v zatáčkách chová spíše přetáčivě, což je pro mě příjemné. A sedačky opravdu hezky podrží.

Při sportovním stylu jízdy i při průjezdu městem mi vyhovovala silnější rekuperace, ale při normální jízdě bych uvítal pádla pod volantem pro regulaci rekuperace, která tu ovšem (stejně jako v Mustangu) nejsou. Je to ale podle mě škoda, protože tato platforma je umožňuje. Spotřeba po jízdě s velkým podílem zkoušky dynamiky pak vyšla na 24 kWh/100 km, což vzhledem ke stylu jízdy i venkovní teplotě není špatné. Více ale zjistíme až při plnohodnotném testu.

Závěr

Ford Capri je tedy auto s již známou technikou, které ale nabídne originální design a zároveň se příjemně řídí, zejména pak v této vrcholné verzi. Oceňuji i to, že si (na rozdíl od jiných technicky spřízněných modelů) nehraje na sportovní model, ale prostě jde jen o vrcholnou motorizaci s pohonem všech kol.

Foto: Martin Pultzner a Marek Tomíšek, fDrive.cz

ford-capri
Klady
  • solidní dynamika i jízdní vlastnosti v zatáčkách
  • kvalitní zpracování interiéru
  • originální design
Zápory
  • absence pádel pod volantem
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 26. 11. 16:52
Mně se tohle auto libí, mrzí mě, že se mu nedaří v prodeji. Prostě by to chtělo obecne o 200 tis. Kč nižší ceny, pak se to prodávalo, dle mého názoru, velmi dobře. A prospěje tomu i čas, až bude dobíjecí infrastruktura opravdu běžnou součástí všech lokalit, ne pouze Prahy, dálnic a krajských měst. Bydlím v okruhu dvou měst 11 a 21 tis. obyvatel. A máme tady jednu 22 kWh veřejnou nabíjčku u hypermarketu, co vím. Kdo tady jezdí v EV, má RD, kde může dobíjet. Teď se v naší ulici objevil domací Wallbox na stěně domu. Máme v naší čtvrti asi 3 elektromobily. Bydlí tady asi 900-1100 lidí. Čtvrť s rodinnými domky.
Dini Dini
Dini Dini
Všichni si ty padla pochvaluji, já je tam nepotřebuju. Vyhovuje mi Tesla s jedním silným nastavením o něco víc ještě VW s nastavováním síly rekuperace nohou.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze