😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
Ford Capri AWD (84 kWh)
test

Ford Capri AWD (84 kWh)

Zaostřeno na spotřebu
4

Nový Ford Capri je již v prodeji a na výběr je několik variant. My jsme otestovali tu nejvyšší, která disponuje pohonem všech kol a baterií s čistou kapacitou 79 kWh. Během testu došlo na teploty kolem nuly, takže novinka od Fordu to neměla úplně lehké.

Když se poprvé ukázala podoba nové generace modelu Capri, byl z toho pořádný rozruch. Již se nejedná o sportovní kupé, nýbrž o pětimístný středně velký crossover. Otestovaný vůz přijel v nejvyšší výbavě Premium a ve verzi AWD, která se automaticky páruje s větší kapacitou baterie. Ta se chlubí čistou kapacitou 79 kWh (hrubá 84 kWh). Hmotnost testované verze činila 2,1 tuny, za což mohla nejen bohatá výbava, ale hlavně velká baterie. Prakticky se jedná o dvojče Volkswagenu ID.4, s nímž sdílí jak podvozkovou platformu a techniku, tak i některé ovládací prvky v kabině. Ford se ale snažil, aby bylo Capri dostatečně odlišné a jak zjistíte v blížícím se testu, podařilo se mu to na jedničku.

Technické parametry Ford Capri Long Range AWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 634 × 1 872 × 1 626 mm, 2 099 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 679 Nm
Baterie84 kWh (79 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 592 km
Cena od1 399 900 Kč

Cena testovaného vozu činí v základu 1 399 900 Kč, jedná se ale o akční cenu v rámci výbavy Premium. Nechybělo ani několik příplatků, mezi které se řadí metalický lak karoserie s cenou 23 900 Kč či tepelné čerpadlo s příplatkem 30 tisíc Kč. V základní ceně byla kromě jiného zahrnuta 20" kola s pneumatikami o rozměru 255/45, se kterými měla být spotřeba a dojezd vyšší než v případě větších 21" disků s pneumatikami o rozměru 255/40.

Palubní počítač u Capri ukázal spotřebu 19,5 kWh/100 km.

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač ukázal po dojetí do cíle spotřebu 19,5 kWh/100 km. Venkovní teplota během celého okruhu činila 3,5 °C.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 19,5 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici vůz odebral 23,8 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h spotřeba vyskočila na 24,3 kWh/100 km. Teplota při tomto druhu testu klesla na 1 °C.

Reálná zimní spotřeba u vozu Ford Capri vyšla na 21,42 kWh/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 105 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá většinou vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnic a okresek. Ve městě to bylo celkem 30 kilometrů a spotřeba činila 19,1 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale právě kvůli zmíněnému testu dálničního dojezdu převažovaly dálnice, které tvořily cca 60 % z celkové vzdálenosti během testu. Palubní počítač pak ukázal za celý test hodnotu 20,5 kWh/100 km. Celkem po opětovném nabití na původní kapacitu baterie vůz odebral 20,4 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 21,42 kWh/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 30 km) 19,1 kWh/100 km 413 km
Mimo město (90 km/h) 19,5 kWh/100 km 405 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 23,8 kWh/100 km 331 km
Dálnice (130 km/h) 24,3 kWh/100 km 325 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 19,5 kWh/100 km 405 km
Celý test (105 km) podle nabíjení 21,42 kWh/100 km

Venkovní teplota během okruhu činila 3,5 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 0 až 2 °C.

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 79 kWh.

Komentář autora:

Při testování spotřeby Fordu Capri jsem hodně ocenil dostatečnou využitelnou kapacitu baterie, 79 kWh postačuje pro delší dálniční přejezd, protože i v teplotách pod bodem mrazu se dá při dodržování dálničního rychlostního limitu 130 km/h ujet na plně nabitou baterii okolo 300 km. Navíc platí, že takto velkou baterii dostane zákazník jen v případě, že zakoupí verzi s pohonem obou náprav. Během testu jsem měl možnost využívat několik jízdních režimů, kdy jsem zvolil nastavení Normal. V nejúspornějším režimu Eco je totiž výrazně omezena funkčnost klimatizace, což v teplotách okolo nuly není ideální.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Tak to je dobrý fiasko. Podle vašeho posledního testu jezdí Model Y za 15 (!!!) takže s ním Tesla ujede s podílem dálnic okolo 70% cca 500km v zimě. Tohle auto 300..

Nebo že by to bylo jinak?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze