😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
Ford Capri AWD Premium (2025)
test

Ford Capri AWD Premium (2025)

Oživená legenda hlásí příchod

Nedávno jsme vám přinesli test spotřeby nového Fordu Capri a nyní je na řadě klasický test. V něm jsme se podívali na to, jak moc odlišná je americká novinka od svého sourozence v podobě Volkswagenu ID.4. Do testu jsme zvolili provedení s pohonem všech kol, se kterým se pojí největší možná baterie z celé modelové nabídky.

Patříte mezi obdivovatele značky Ford? Pak jistě víte, že od roku 1968 nabízí sportovní kupé s označením Capri. Někdo mu říkal „evropský Mustang“ a ve výrobě vydrželo původní vydání až do roku 1986. Pro Ford byl model velkým trhákem, o čemž svědčí, že se jej prodalo takřka 1,9 milionu kusů. Ani to ale americkou automobilku nepřesvědčilo k tomu, aby přišla se čtvrtou generací. Teprve s letošním rokem se Capri do nabídky vrátilo, avšak jak vidíte v galerii, auto je naprosto něčím jiným než jeho předchůdce. Ford si trošku ulehčil práci a spojil síly s německým koncernem Volkswagen. Díky němu mohl vyvinout středně velký crossover, který je plně elektrický a po stránce techniky a pohonu je kopií Volkswagenu ID.4.

Technické parametry Ford Capri Long Range AWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 634 × 1 872 × 1 626 mm, 2 099 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 679 Nm
Baterie84 kWh (79 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 592 km
Cena od1 399 900 Kč

Nový Ford Capri přijíždí na platformě MEB, s čímž se pojí možnost volit mezi zadokolkou a testovanou verzí s pohonem obou náprav. Jen u ní přitom dostanete největší možnou kapacitu baterie, která činí 79 kWh netto. Jakmile sáhnete po zadokolce, tak ani ve verzi Long Range na tuto baterii nedosáhnete. Provedení AWD přitom v testu spotřeby ukázalo, že i v mrazivém počasí dokáže ujet poměrně dost na nabití. Co se týče vzhledu, aktuální generace Capri zřejmě rozdělí fanouškovský tábor značky na dvě poloviny. Jelikož se již nejedná o kupé, Ford alespoň udělal menší ústupek v tom, že záď novinky je tvarovaná ve stylu fastbacku. Do délky měří nové Capri 4 634 mm, do šířky 1 872 mm na výšku má 1 626 mm (s 18" disky kol). Jak vidno, není to žádný prcek a když se rozhodnete pro vrcholnou variantu AWD ve výbavě Premium, dostane vůz, který vidíte v galerii. V takovém případě se v základní výbavě ocitnou 19" disky kol, které lze za příplatek vyměnit za 20". Ti nejodvážnější mohou přikoupit 21", ale to příliš nedoporučuji s ohledem na jízdní komfort.

Legenda ožívá! Jaký je elektrický Ford Capri a co za překvapení skrývá v interiéru?

Vizuální stránku zlepšují nápisy Capri vpředu a vzadu, kdy ten zadní je šikovně schován pod průhlednou plastovou lištou. Ještě, že ale Ford nenapadlo tento nápis podsvítit LED. Takto vypadá efektně a přijatelně. Přední část vozu dostala černý úzký propojený pruh a ve spodní části nárazníku nenajdete přední mlhovky. Jejich funkci zastupují světlomety pro špatné počasí, které jsou součástí hlavních světel Matrix LED. Zadní světlomety mě při rozsvícení zaujaly zdvojenými linkami a v zimním počasí bych uvítal možnost přikoupit zadní stěrač. Okno ve víku kufru totiž není zrovna malé a v případě hustšího deště jde za jízdy všechna voda právě tam, což znesnadňuje výhled vzad. Zadní stěrač se ale nenabízí. Díky rozvoru 2 767 mm byl v kabině dostatek místa na obou řadách sedadel, což je velké plus. Po prvotním usednutí do kabiny jsem ocenil na výšku orientovaný dotykový displej jako z Fordu Mustang Mach-E Rally. Práce s ním je intuitivní, systém pracoval velmi rychle, přesně a až na občasné chybné varovné hlášky (typické pro koncern VW) si zde nemohu na nic stěžovat.

Ačkoliv je Capri dvojčetem ID.4 (s touto karoserií přesněji ID.5), na výběr jsou pouze dvě výbavy. Základní nese jmenovku Capri, ta vyšší pak dostala označení Premium. Fordu ale musím nechat, že vyšší testovaná výbava nabízí skoro vše, co by majitel takového auta mohl chtít. Když vynechám příplatek 23 900 Kč za modrý lak karoserie, na palubě nechybělo elektricky ovládané sedadlo řidiče s masáží a výhřevem, dvouzónová klimatizace se samostatným výdechem pro zadní cestující a pro bezpečnější jízdu v noci se hodily světlomety LED Matrix. Kabina byla vybavena ambientním osvětlením a lepším audiem B&O s celkem bohatým rozsahem nastavení. Nevýhodou může být to, že v rámci výbavy Premium budete muset připlatit za tepelné čerpadlo či sadu Assist, ve které se nachází head-up displej, asistent pro udržování a změnu jízdního pruhu a také 360stupňová parkovací kamera. Nemá však nejlepší obraz, což bych u vozidla s cenou přes 1,3 milionu Kč nečekal. O tom, že se jedná o dvojče Volkswagenu, vás pak dokonale přesvědčí některé ovládací prvky v kabině

Tak například volič převodovky se nachází vpravo za volantem, takže páčka pro ovládání stěračů je na opačné straně. Dotyková ploška pro ovládání světlometů nalevo pod volantem má ve spodním patře umístěna tlačítka pro ohřev zadního okna a maximální ofuk toho čelního, což ale považuji za zbytečnost. Tyto dvě ikonky totiž najdete ve spodním řádku středového dotykového displeje, přičemž nikdo se za jízdy nechce naklánět za volant a hledat, které tlačítko je zrovna potřeba dotykem aktivovat. Absolutně mě pak irituje stahování bočních oken, kdy jsou i ve Fordu k dispozici pouze dvě tlačítka. Když chcete stáhnout ta zadní, musíte na ně nejdříve skrze dotykovou plošku přepnout. Jak ale v parném horkém dni stáhnete všechna okna naráz? Jedině přes klíček, a to než usednete do vozu. S ohledem na tepelný komfort bych nepřiplácel za celoprosklenou střechu, která si vyžádá příplatek 32 tisíc Kč a ještě vám skrze ni v zimě bude utíkat část tepla z kabiny.

Do testu jsme zvolili vlastně to nejlepší, co lze z modelové řady Capri zakoupit. Díky označení AWD jsem si mohl užívat výkon 340 koní, který byl dostupný mezi 30 až 100 % baterie, a zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 5,3 s, což je velmi solidní. Na dálnici umí Capri AWD jet maximálně 180 km/h, ale při takové rychlosti počítejte s tím, že baterie i přes svou neskromnou kapacitu neposkytne více jak 250 km dojezdu. Nový Ford Capri nabízí i možnost automatické rekuperace, která se upravuje na základě provozu před vozidlem a současně bere ohled na sklon silnice. Pod volantem však chybí pádla, kterými by se dala rekuperace nastavovat v několika úrovních. Zbývá tak jen jedno řešení – přepnout volič převodovky na písmenko B. Pak vůz začne solidně brzdit, ale do úplné nuly se nikdy nezastaví. Capri každopádně nezklamalo po jízdní stránce. Dostalo totiž celkem pohodlné nastavení podvozku, které si prý automobilka ladila zcela sama. V příplatkové výbavě ale nenajdete adaptivní odpružení, které by dokázalo podvozek trošku přitvrdit v případě, že by se řidič rozhodl pro dynamičtější jízdu na okresní silnici.

Výkonu by na to byl dostatek a jako řidič jsem měl k dispozici hromadu jízdních režimů (Eco, Normal, Sport, Traction, Individual). S 20" disky kol byla jízda komfortní a patřičně měkká, jenže jakmile jsem chtěl projet svou oblíbenou zatáčku rychleji, bylo znát, že komfortní naladění tak trošku začíná škodit. Novodobé Capri tak i přes výkon 340 koní není vyloženě sportovním náčiním. Výrobce si je toho zřejmě plně vědom, a tak zatímco třeba Volkswagen své nejostřejší elektromobily označuje zkratkou GTX, u Fordu nic takového nenajdete. Na první pohled vlastně nemáte šanci poznat, že před vámi stojí Capri, jehož dynamika a schopnosti dokážou zesměšnit nejeden vyhlášený sportovní model se spalovacím motorem. A právě to se mi na novém Fordu líbí. Zatímco začátkem měsíce otestovaný Mustang Mach-E poutal pozornost všech a všude, Capri zapadlo v davu, ačkoliv se našli tací, kteří se nestyděli dojít zeptat, co že to vlastně je za auto.

Uvidíme po pár letech, jakou díru do světa oživené Capri vlastně udělá. Když se chystala jeho premiéra, snad všude se objevovaly názory, že se Ford musel zbláznit. Ano, možná se dalo použít jiné označení, které by nevyvolalo takovou porci emocí, jenže ve výsledku se ukazuje, že auto má smysl. Ve verzi AWD je dostatečně výkonné, nabízí solidní dojezd v zimě, pobere s přehledem čtyřčlennou rodinu a do jeho kufru se v základu vejde 572 litrů zavazadel. Přidejte k tomu chytře řešené a hodně prostorné úložné prostory a stojí před vámi ideální rodinný elektromobil. Nové Capri potěší hlavně movitější rodiny, protože pokud vynecháme akční slevu, dle platného ceníku nekoupíte testovanou verzi pod 1,5 milionu Kč. Ve srovnání s Volkswagenem ID.4 se pak ukazuje, že německý sourozenec může mít o maličko lepší výbavu, ve které se nachází například sportovní podvozek nebo třízónová automatická klimatizace. Stejně výkonné ID.4 GTX ale disponuje 77kWh baterií a o 0,1 s horším zrychlením z 0 na 100 km/h. Ve finále tak nebude volba mezi Fordem a Volkswagenem úplně jednoduchá.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

ford-capri
Klady
  • výbava Premium je velmi bohatá
  • skvělý prostor pro posádku
  • šikovně umístěné úložné prostory
  • dostatečný výkon verze AWD
Zápory
  • největší kapacita baterie je dostupná jen pro verzi AWD
  • vůz by potřeboval zadní stěrač
  • nelze mít adaptivní podvozek
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze